Zdroj: Shutterstock.com
AKTUALITY VÝZKUM ZAHRANIČNÍ

TŘETINA STREAMERŮ STÁLE SDÍLÍ HESLA

7. 2. 20247. 2. 2024
Podle studie společnosti Horowitz Research se téměř polovina respondentů obává, že streamovací služby omezí možnost sdílení hesel.

Podle studie "State of Media, Entertainment, and Tech" si stále ještě každý třetí americký divák televizního obsahu (33 %) půjčuje přihlašovací údaje nebo sdílí náklady na alespoň jednu streamovací službu, ke které má přístup, a to i přesto, že stále více streamovacích služeb následuje Netflix a Disney+, které sdílení hesel potlačují.

Studie zjistila, že hlavními podněty k půjčování a sdílení účtů jsou: "Někdo, koho znám, už účet měl"; "V tuto chvíli si to nemohu dovolit" a "Dělám to jen proto, abych měl přístup ke konkrétnímu pořadu/typu obsahu na krátkou dobu".

Studie také zjistila, že téměř každý čtvrtý divák (23 %), který si v současné době půjčuje nebo sdílí heslo, se "velmi obává", že streamovací služby, které používá, začnou zavádět opatření, která sdílení zabrání; dalších 26 % se toho obává do určité míry.

Horowitz nicméně uvádí, že přibližně polovina těch, kteří si půjčují přihlašovací údaje nebo sdílejí náklady na služby Netflix, Max, Disney+, Hulu, Amazon Prime Video a Paramount+, by byla ochotna platit plnou cenu za tyto služby, pokud by již nebylo možné je sdílet. U sdílejících uživatelů menších služeb je méně pravděpodobné, že by za tyto služby zaplatili plnou cenu.

"Ziskovost je v oblasti streamování stále problémem a sdílení hesel v tom hraje jasnou roli. Je nevyhnutelné, že služby budou muset najít nové zdroje příjmů, ať už z předplatného, nebo z reklamy, případně z obojího," poznamenává Adriana Waterstonová, výkonná viceprezidentka pro insighty a vedoucí strategie společnosti Horowitz Research. "Přesto lze předpokládat, že s tím, jak bude přibývat služeb, budou někteří spotřebitelé uvažovat o tom, že některé ze sdílených služeb vyřadí, pokud v nich nebudou vidět přidanou hodnotu. V tomto smyslu větší služby riskují menší riziko, že budou omezovat sdílení, než menší služby, protože čím robustnější a rozmanitější je jejich nabídka obsahu, tím větší je jejich vnímaná hodnota."

V souvislosti s nedávným omezením možnosti sdílení se Horowitz zeptal diváků televizního obsahu na etické aspekty sdílení hesel. Tři z deseti spotřebitelů se domnívají, že sdílení hesel je neetické za jakýchkoli okolností, zatímco téměř šest z deseti spotřebitelů v něm nevidí problém. Mezi těmi, kterým sdílení hesel do určité míry nevadí, se více než čtyři z deseti (42 %) domnívají, že je přijatelné, pokud se jedná o sdílení s členy vlastní rodiny, a to i v případě, že nežijí ve stejné domácnosti. Menší procento spotřebitelů (16 %) si myslí, že sdílení hesel je přijatelné se všemi, včetně osob, které nejsou členy rodiny.

Pokud jde o etické aspekty, studie zjistila, že existují nuance podle věku.

U osob ve věku 18-34 let je mnohem vyšší pravděpodobnost, že budou sdílet heslo, než u jejich starších kolegů (54 % ve srovnání s 37 % u osob ve věku 35-49 let a 17 % u osob starších 50 let). Zároveň je u nich nejméně pravděpodobné, že by z toho měli etické obavy: pouze 13 % osob ve věku 18-34 let si myslí, že je to neetické, ve srovnání s 24 % mezi 35-49letými a 41 % mezi diváky televizního obsahu ve věku 50+. Mladší diváci se také častěji domnívají, že je v pořádku sdílet hesla i s lidmi, kteří nejsou členy rodiny.



"State of Media, Entertainment, and Tech: Zpráva "Disruptions 2023" sleduje vyvíjející se trh s novými a potenciálně převratnými technologiemi, které by mohly změnit pravidla hry, včetně antén pro vysílání přes internet (OTA), bezdrátových služeb domácího internetu 5G a pirátství a sdílení hesel. Průzkum byl proveden v září 2023 mezi 1531 dospělými osobami staršími 18 let, které se podílejí na rozhodování o televizních a internetových službách v domácnosti. Data byla vážena tak, aby výsledky byly reprezentativní pro celou americkou populaci. Zpráva je k dispozici ve verzích pro celý trh, FOCUS Latinx, FOCUS Black a FOCUS Asian.

Další informace jsou k dispozici zde.

Zdroj: tvtechnology.com

Načítání dalších...