Podle studie "State of Media, Entertainment, and Tech" si stále ještě každý třetí americký divák televizního obsahu (33 %) půjčuje přihlašovací údaje nebo sdílí náklady na alespoň jednu streamovací službu, ke které má přístup, a to i přesto, že stále více streamovacích služeb následuje Netflix a Disney+, které sdílení hesel potlačují.
Studie zjistila, že hlavními podněty k půjčování a sdílení účtů jsou: "Někdo, koho znám, už účet měl"; "V tuto chvíli si to nemohu dovolit" a "Dělám to jen proto, abych měl přístup ke konkrétnímu pořadu/typu obsahu na krátkou dobu".
Studie také zjistila, že téměř každý čtvrtý divák (23 %), který si v současné době půjčuje nebo sdílí heslo, se "velmi obává", že streamovací služby, které používá, začnou zavádět opatření, která sdílení zabrání; dalších 26 % se toho obává do určité míry.
Horowitz nicméně uvádí, že přibližně polovina těch, kteří si půjčují přihlašovací údaje nebo sdílejí náklady na služby Netflix, Max, Disney+, Hulu, Amazon Prime Video a Paramount+, by byla ochotna platit plnou cenu za tyto služby, pokud by již nebylo možné je sdílet. U sdílejících uživatelů menších služeb je méně pravděpodobné, že by za tyto služby zaplatili plnou cenu.
"Ziskovost je v oblasti streamování stále problémem a sdílení hesel v tom hraje jasnou roli. Je nevyhnutelné, že služby budou muset najít nové zdroje příjmů, ať už z předplatného, nebo z reklamy, případně z obojího," poznamenává Adriana Waterstonová, výkonná viceprezidentka pro insighty a vedoucí strategie společnosti Horowitz Research. "Přesto lze předpokládat, že s tím, jak bude přibývat služeb, budou někteří spotřebitelé uvažovat o tom, že některé ze sdílených služeb vyřadí, pokud v nich nebudou vidět přidanou hodnotu. V tomto smyslu větší služby riskují menší riziko, že budou omezovat sdílení, než menší služby, protože čím robustnější a rozmanitější je jejich nabídka obsahu, tím větší je jejich vnímaná hodnota."
V souvislosti s nedávným omezením možnosti sdílení se Horowitz zeptal diváků televizního obsahu na etické aspekty sdílení hesel. Tři z deseti spotřebitelů se domnívají, že sdílení hesel je neetické za jakýchkoli okolností, zatímco téměř šest z deseti spotřebitelů v něm nevidí problém. Mezi těmi, kterým sdílení hesel do určité míry nevadí, se více než čtyři z deseti (42 %) domnívají, že je přijatelné, pokud se jedná o sdílení s členy vlastní rodiny, a to i v případě, že nežijí ve stejné domácnosti. Menší procento spotřebitelů (16 %) si myslí, že sdílení hesel je přijatelné se všemi, včetně osob, které nejsou členy rodiny.
Pokud jde o etické aspekty, studie zjistila, že existují nuance podle věku.
U osob ve věku 18-34 let je mnohem vyšší pravděpodobnost, že budou sdílet heslo, než u jejich starších kolegů (54 % ve srovnání s 37 % u osob ve věku 35-49 let a 17 % u osob starších 50 let). Zároveň je u nich nejméně pravděpodobné, že by z toho měli etické obavy: pouze 13 % osob ve věku 18-34 let si myslí, že je to neetické, ve srovnání s 24 % mezi 35-49letými a 41 % mezi diváky televizního obsahu ve věku 50+. Mladší diváci se také častěji domnívají, že je v pořádku sdílet hesla i s lidmi, kteří nejsou členy rodiny.
Další informace jsou k dispozici zde.
Zdroj: tvtechnology.com