Podle údajů společnosti Nielsen, které týdeníku Marketing Week exkluzivně poskytla organizace Thinkbox zabývající se televizním marketingem, se investice B2B značek do lineární televizní reklamy ve Velké Británii za poslední čtyři roky více než zdvojnásobily a v roce 2022 dosáhly 108 milionů liber.
Růst v tomto období byl konzistentní, výdaje se mezi lety 2018 a 2019 zvýšily o 46 % z 51 na 75 milionů liber. V roce 2020 se investice zvýšily o 5 % na 78 milionů liber, a to navzdory tomu, že Covid-19 si vybíral na podnikání daň, a následoval další 27% skok v roce 2021 na 99 milionů liber.
Podle nejnovější zprávy AA/Warc o výdajích na reklamu dosáhnou celkové výdaje na lineární televizi v roce 2021 podle odhadů 4,73 miliardy liber, takže B2B zůstává ve srovnání s B2C velmi malým kouskem pomyslného koláče. Výdaje B2B však rostou podstatně rychleji, od roku 2017 se zvýšily o 112 %, zatímco celkové výdaje na lineární televizi za stejné období klesly o 3 %.
Podle ředitele pro výzkum a plánování společnosti Thinkbox Matta Hilla je velká část tohoto růstu způsobena demokratizací softwaru pro malé a střední podniky, včetně účetního softwaru, webdesignu, registrace domén a mobilních plateb, uvádí Marketing Week.
„Do značné míry je to důsledek nedávného přechodu k ecommerce obecně, což podporuje rozmach malých a středních podniků, kterých je dostatečně na to, aby ospravedlnily celostátní televizní kampaně,“ vysvětluje.
Podle údajů byla webhostingová společnost Ionos By 1&1 v roce 2022 největším zadavatelem reklamy v lineární televizi pro B2B, utratila celkem 13,5 milionu liber. To představuje 194% nárůst ve srovnání s výdaji této značky v roce 2021.
Na druhém místě je společnost Sage Group poskytující finanční služby s výdaji ve výši 13,4 milionu liber, což představuje 39% skok oproti předchozímu roku. V květnu značka spustila above-the-line kampaň s názvem Pomozme podnikání plynout, která probíhala v televizi, outdooru, digitálu a na sociálních sítích na několika trzích a byla nominována jako jedna z nejlepších kampaní roku 2022 podle časopisu Marketing Week.
Třetím největším zadavatelem televizní reklamy v oblasti B2B byla v loňském roce společnost Intuit poskytující finanční služby, která zvýšila výdaje o 30 % na 11,2 milionu liber. Následuje značka účetního softwaru Xero, která snížila výdaje o 7 % na 8,4 milionu liber.
Na pátém místě se umístila společnost NatWest, která zčtyřnásobila své výdaje na lineární televizní vysílání v oblasti B2B o 391 % na 7,2 milionu liber. Navzdory tomu CMO B2B fintech spin-offu NatWestu Mettle Kate Thunnissenová na začátku letošního roku pro Marketing Week uvedla, že značka v roce 2022 upustila v oblasti budování značky, přičemž v roce 2023 plánuje tuto činnost opět obnovit.
Zbytek desítky největších B2B inzerentů v lineární televizi v loňském roce tvoří Direct Line Insurance, Amazon Web Services, GoDaddy, Canva a Squareup. Těchto 10 značek dohromady představovalo 76,1 milionu liber z celkových 108 milionů liber, které B2B značky utratily.
Hill řekl: „Větší flexibilita a možnosti televizní reklamy otevřely dveře firmám všech tvarů, velikostí a odvětví. Dobrým příkladem je růst B2B v televizi.“
„Ačkoli současná ekonomická nejistota zasáhla sektor malých a středních podniků stejně jako většinu ostatních, celkový trend za posledních deset let naznačuje, že se jedná o dlouhodobě rostoucí oblast a že investice do TV budou i nadále odrážet zvýšenou poptávku tohoto sektoru,“ dodal.
Zdroj: marketingweek.com