UMĚLÁ INTELIGENCE MÍŘÍ NA ČESKÉ TELEVIZNÍ OBRAZOVKY: PRIMA VYSÍLÁ AI REKLAMY, NOVA „SÁZÍ NA LIDI“
5. 12. 20245. 12. 2024Že bude jednou umělá inteligence znamenat technologický zvrat, na tom se IT experti a matematici shodli už na workshopu v létě roku 1956 na americké Dartmouth College. Pak se ale na první pohled dlouho nedělo nic.
Na univerzitách a vědeckých pracovištích přitom v posledních desetiletích vznikali roboti, chatboti a stroje stále dokonalejší v chápání textu, řeči i světa okolo. Vyspělejší prvky strojového učení pak vkládaly firmy do svých zařízení, aniž by si toho běžný majitel telefonu nebo počítače příliš všímal.
Zlom nastal 30. listopadu roku 2022, když americká společnost OpenAI představila světu svůj první model ChatGPT. Z bájné technologie ukryté v počítačích ajťáků, která fascinovala autory sci-fi a jinak budila převážně rozpaky, se stala skoro přes noc celosvětová senzace.
O pouhé dva roky později sedím v obýváku a z televize se ozývá, že „život rodiče bez partnera není vždy snadný“, zatímco na obrazovce skáče neexistující holčička po obýváku, ve kterém nikdo nikdy neseděl. Její umělé mamince pak začne v troubě hořet kuře z jedniček a nul.
Překotnost, s jakou se umělá inteligence dostala do životů nás všech, probouzí otázky. Kolik umělých lidí uvidím brzy v televizním seriálu? Jsme na to připravení? A stává se z AI nový normál? Vždyť neexistuje větší mainstream než česká televizní obrazovka. „Myslím, že video vytvořené AI uvidíme v televizi víc a víc,“ potvrzuje autor AI reklamy, lektor Ondřej Svoboda. A dodává, že na začátku první AI reklamy v historii českých televizí stála docela legrační náhoda.
Celý článek si můžete přečíst zde.
Zdroj: denikn.cz