V EVROPĚ DOMINUJÍ V ODVĚTVÍ TV A VOD AMERIČTÍ HRÁČI
11. 7. 202411. 7. 2024Přibližně každý čtvrtý (23 %) ze všech soukromých televizních kanálů (s výjimkou místních televizí) a každá desátá (8 %) ze všech služeb na vyžádání dostupných v Evropě patří americké společnosti. Portfolio amerických televizních kanálů je také výrazně větší než evropské, 71 % kanálů v deseti největších televizních skupinách vlastní pouhých pět amerických společností.
Podle zprávy jsou největšími celoevropskými hráči buď firmy s více značkami, jako je Comcast, kteří působí jak na televizních trzích, tak na trzích VOD, nebo hráči s jednou značkou, jako je Netflix, kteří se zaměřují na trhy na vyžádání. Při budování své přítomnosti na vyžádání se přední hráči soustřeďují na oblasti, kde již mají významnou televizní stopu. Celkově většina provozovatelů vysílání z první dvacítky žebříčku spustila služby VOD.
Celoevropští hráči však používají odlišné strategie. Například Netflix používá centralizovanou strategii s jednou hlavní zemí, ve které má centrálu, odkud se zaměřuje na evropské trhy. Strategii s více zeměmi používá francouzská společnost Vivendi, pro kterou je typický malý počet zemí, z nichž se zaměřuje na různé národní trhy se svými značkami Canal+ a Filmbox+. Naproti tomu společnost Warner Bros Discovery používá decentralizovanou strategii, kdy větší počet středisek slouží evropským trhům k šíření značek Discovery, Eurosport a HBO Max.
Nejvýznamnější provozovnou pro streamery jednotlivých značek je Irsko. Tuto zemi využívají jako exkluzivní uzel provozoven čínská společnost Huawei a američtí hráči Apple, Alphabet a Microsoft.
Zdroj: broadbandtvnews.com