V letošním roce inzerenti začali oficiálně zahajovat Vánoce už v listopadu tím, že na obrazovky přinesli trochu sváteční nálady. Vzhledem k současnému zvyšování životních nákladů, geopolitické nejistotě a prosincovému mistrovství světa ve fotbale je letošní nadílka svátečních reklam smíšenou směsicí emotivních kampaní, povznášejících spotů a kreativy zaměřené na slevy, do které se vmísí i trocha fotbalu. Níže se můžete podívat, jak různé značky z různých kategorií letos slaví svátky.
Bojangles - Put a Bo on it (JÍDLO A NÁPOJE)
Společnost Bojangles, která svým zákazníkům nabízí smažené kuře, propaguje svůj Big Bo Box jako ideální jídlo pro spotřebitele, kteří slaví svátky ve Spojených státech.
Regionální reklama od kreativní agentury EP+Co snázvem Put a Bo on It (Mašli na to) má za cíl ukázat, jak může společnost pomoci navodit sváteční náladu prostřednictvím aplikace, jejímž cílem je dát lidem důvod k úsměvu.
Aktivita, která začala 14. listopadu, běží v rádiu a na připojené televizi.
Verizon - ’Tis the Season: Telefon 5G zdarma’ (Kategorie TECHNOLOGIE)
Paul Giamatti v roli Ebenezera Vydřigroše, který při setkání se Cecily Strong v centru starého Londýna nadává na špatný telefonní signál.
Prostředí viktoriánské éry nebrání společnosti Verizon, aby upozornila na své sváteční nabídky, jako jsou telefony 5G, tablety, chytré hodinky, sluchátka a další, které mění Vydřigrošův pohled na svátky a jejich kouzlo. Úplně rozdávat ale nehodlá, protože si některé dárky hodlá nechat pro sebe.
Louis Vuitton - Sváteční sezóna s Louis Vuitton (LUXUS)
V tomto animovaném spotu, který zavání luxusem, prochází plyšový medvídek různými zimními scénami obklopenými sněhovými koulemi a pronásleduje svou nepolapitelnou pravou lásku: maskota značky Louis Vuitton, Vivienne.
Minutový film, který obsahuje klasickou skladbu “So Happy Together” od skupiny The Turtles, představuje v každé scéně řadu výrobků společnosti.
Amazon - Joy Is Made (RETAIL)
Tento ambiciózní spot pro Amazon, který režíroval držitel Oscara Taika Waititi, je do značné míry ze školy společnosti John Lewis - ale to je málokdy na škodu.
Spot, v němž vystupuje otec, který se snaží navázat kontakt se svou dcerou, jež je posedlá sněhovou koulí, kterou si všude nosí s sebou, působí kouzelně a roztomile, a zároveň propaguje způsob, jakým platforma může splnit mnoho náhodných přání na vánočním seznamu každého z nás.
Waitrose - Bez čeho by se Waitrose na Vánoce neobešel (RETAIL)
Vánoční reklama britského supermarketu Waitrose je ódou na jeho síť řemeslných farmářů a pěstitelů po celé Velké Británii, kteří pracují po celý rok na tom, aby bylo toto období výjimečné.
Reklama s nádechem ASMR ukazuje dodavatele, kteří se statečně potýkají s nepředvídatelným britským počasím, od chovatele prasat, který proráží zmrzlé koryto, až po jiného, který sbírá růžičkovou kapustu v přívalovém dešti.
Kreativu vytvořila agentura Adam&EveDDB a natočil ji na Oscara nominovaný režisér Henry-Alex Rubin, přičemž herecké obsazení tvoří skuteční partneři a dodavatelé společnosti Waitrose a herci jsou obsazení pouze do rolí rodinných příslušníků v reklamě. Vychází ze stávajícího sloganu značky “Food to Feel Good About” (Jídlo, ze kterého máte dobrý pocit).
Smyths - Opravdu chceme jít do obchodů s hračkami Smyths (RETAIL)
Tento minutový spot s využitím CGI kombinuje realitu s animací a záměrně útočí na všechny smysly, když si děti hrají se všemi hračkami, které jsou o letošních Vánocích k dispozici v prodejnách Smyths. Součástí spotu je také velmi kýčovitý, ale účinný soundtrack.
Paddy Power - Paddy Power začíná řádit (SÁZKAŘSKÝ PRŮMYSL)
Irská sázková kancelář Paddy Power spojuje sportovní a vánoční tradice v netradiční a chaotické reklamě, která boří sváteční klišé právě v době konání mistrovství světa ve fotbale. Světlice v krocanovi, koledník se utrhne ze řetězu, babičky klečí před fotbalovými manažery a anglická fotbalová legenda Peter Crouch se srazí s vyhazovačem, když se útočník snaží najít místo v “Hostinci” (převyprávění klasického příběhu o narození Ježíška).
Kampaň, která je plná typického drzého a neuctivého humoru značky, vytvořila agentura Droga5 London.
McDonald’s - McDonald’s přepisuje význam seznamu vánočních přání (POTRAVINY A NÁPOJE)
V dětství není nic tak vzrušujícího, jako když vezmete do ruky pastelku nebo fixu a načmáráte nadějný seznam adresovaný Santu Clausovi na Severní pól. Způsob doručení se potom samozřejmě liší.
Letos dává McDonald's této vánoční tradici nový význam prostřednictvím kampaně od Leo Burnett UK, která oslavuje malé, ale kouzelné okamžiky sounáležitosti během svátků.
Na hrdinskou reklamu, která je jádrem “Alternativního vánočního seznamu”, dohlížel režisér Bídníků Tom Hooper. Jedná se o šesté pokračování nabídky fastfoodového řetězce “Reindeer Ready” (Připravení sobi) na trhu, která pomohla McDonald's najít své místo v tomto období tím, že se zaměřila na společné rituály.
Spot vypráví příběh malého Alfieho, který se nechá unést psaním vánočního seznamu, než si uvědomí, že na malých společných chvílích opravdu záleží.
Pro rok 2022 McDonald's doufá, že jeho vánoční kampaň přitáhne lidi k jejich aplikaci, kde pořádá šest jedinečných zážitků spojených s “Alternativním seznamem”, které mají umocnit společné rodinné chvíle.
Tesco - Tesco pokračuje v oslavách (RETAIL)
Navzdory současné ekonomické a politické situaci lidé i o letošních Vánocích hledají trochu pohody. Britský supermarket Tesco vytvořil společně s BBH London "Vánoční večírek", aby vyplnil takzvaný nedostatek radosti. Ať už se jedná o pojídání dezertů, jako je britská klasika mince pie, setkání s blízkými u stolu nebo filmové večery v pyžamu, Tesco připomíná lidem chvíle, které všechny spojují, a nabízí některé supermarketové nabídky, které lidem pomohou udělat Vánoce o něco veselejší.
O2- Snowgran od O2 dostává dar dat (TELEFONNÍ SPOLEČNOSTI)
V současné době jsou přibližně 2 miliony britských domácností ohroženy digitálním vyloučením, a proto je cílem letošní integrované kampaně společnosti O2 pomoci řešit datovou chudobu. Spot z roku 2022 navazuje na spuštění Národní databanky telekomunikační společnosti, která ve spolupráci s nadací Good Things daruje data těm, kteří se potýkají s finančními problémy.
Jádrem kampaně je šedesátivteřinový spot od VCCP, který vypráví příběh odpojené Snowgran, jíž si na cestě domů všimne maskot O2 Bubl a mladá dívka Billie.
Když si všimnou toho, že je odpojená od sítí, dají Snowgran vánoční SIM kartu O2, která jí pomůže znovu se spojit s rodinou a přáteli během svátků.
V rámci kampaně daruje O2 prostřednictvím iniciativy Vánoční SIM karta 1 milion GB dat navíc k 61 milionům GB dat, které se již zavázalo darovat Národní databance do konce roku 2025.
Not on the High Street - Objevte epické vánoční dárky (RETAIL)
Internetový prodejce oblečení Not on the High Street ve své nabídce oceňuje influencery, fitness maniaky, ty, jejichž narozeniny připadají na samotné Vánoce, a ukazuje, jak mohou jeho zásoby udělat toto období skvělým pro všechny.
JD Sports - JD oslavuje kulturu britské mládeže (RETAIL)
Britský prodejce sportovních potřeb a oblečení JD ve své kampani oslavující ducha soutěživosti upozorňuje na to nejlepší z britské mládežnické kultury. Reklama sleduje mladého muže, který vstoupí do kouzelného arkádového světa snů, kde spolu v taneční soutěži bojují hvězdy YouTube a TikToku. V této vysokooktanové kampani se objevuje řada dalších britských talentů včetně Kojey Radicala, Bugzy Malonea a Anthonyho Joshuy.
Sports Direct - Sports Direct přichází s fotbalovým nábojem (RETAIL)
S blížícím se mistrovstvím světa si maloobchodní řetězec Sports Direct pohrává s klasickými vánočními reklamními tropy, ale přidává komediální fotbalový nádech. V kampani se objevují fotbalové legendy Eric Cantona a Thierry Henry, stejně jako hráči Anglie Declan Rice, Mason Mount, Jarrod Bowen a manažerka Emma Hayesová.
V jedné parodii Mount a Cantona představují novou vůni, která se letos skvěle hodí jako dárek, zatímco jiný spot ukazuje ne zrovna typickou štědrovečerní večeři. Hvězdy pomáhají zavést některé nové tradice v tomto svátečním období.
Boots - Boots mísí kouzlo s cenovou dostupností (RETAIL)
Britský maloobchodní řetězec se zdravou výživou a kosmetikou Boots slibuje “nejdostupnější Vánoce v historii”, protože spotřebitelé se potýkají s krizí životních nákladů. V reklamě vystupuje britská herečka Lydia Westová jako Holly, která v autobuse objeví kouzelné brýle. Když si je nasadí, vidí skutečná sváteční přání svých blízkých, což jí umožní vybrat pro ně ty nejpromyšlenější a nejosobnější dárky od Boots, za doprovodu optimistické skladby z 80. let “You Make My Dreams (Come True)” od Hall & Oates. Reklamu vytvořila agentura The Pharm/VMLY&R London.
Aby společnost Boots dostála svému slibu cenové dostupnosti, nabízí nabídky a dárky, které se přizpůsobí každému rozpočtu, přičemž více než polovina jejího sortimentu stojí 10 liber (280 korun) nebo méně. Společnost také uvedla, že letos bude její “největší Black Friday v historii” a nabídky budou probíhat celý listopad.
Primark - Nejhůře střežené tajemství sezóny (RETAIL)
Vánoční reklama nízkonákladového prodejce oblečení Primark vyzdvihuje jeho sortiment a hodnotu v oblasti módy, domácích potřeb, dárků a krásy, přičemž nad několika scénami vázanými na studio hraje píseň, která na diváka opakovaně křičí “So Good!” Rozhodně se jí tak daří předat její pointu. Kampaň bude probíhat v obchodech a na sociálních a digitálních kanálech společnosti Primark.
Jack Wills - ’Tis the Szn (MÓDA A OBLEČENÍ)
Britská oděvní značka Jack Wills pořádá vánoční domácí večírek a ve svém digitálním spotu pozvala na oslavu skupinu influencerů.
Třicetisekundový spot značky se zaměřuje na bujarý večer, v němž se na seznamu hostů objevují mimo jiné @OliviaNeill, @CurlyFriesFeed, @jackjos3ph a @victor.kuna.
Americká pošta - Doručujeme pro Ameriku
Americká poštovní služba je opět na cestách se svátečními zásilkami a v novém spotu agentury MRM New York se prohlašuje za “Připravenou na svátky”.
Ve spotu na veselou melodii Lindsey Buckingham “Holiday Road” poštovní doručovatelé doručují do skutečných amerických měst, včetně Santa Clause v Indianě, Rudolfa ve Wisconsinu, Snowflake v Arizoně a North Pole v New Yorku.
Spot má ukázat, že USPS je i uprostřed vánočního shonu klidným prostředím. Poštovní doručovatele ve spotu ztvárnili skuteční zaměstnanci USPS z celé země.
Target - Holiday Happy Place (RETAIL)
Americký maloobchodní řetězec Target se snaží upozornit na to, jak může pomoci oslavit svátky radostněji, zejména prostřednictvím dárků a potřeb na večírky.
Kampaň představuje potenciální dárkové předměty od značek, jako je Lego a Apple, a také oblečení vlastní značky a potřeby pro přípravu receptů, přičemž zobrazuje různé scény, v nichž je rodina a přátelé pohromadě.
V každém spotu se také objeví coververze hitu 90. let “100% Pure Love” od Crystal Waters, tentokrát pouze v podání Ollyho Alexandera v anglické verzi a Jariny De Marco ve španělštině.
Rakuten - Rakuten testuje Santovu skepsi (RETAIL)
Vzhledem ke své kouzelnické profesi by vám bylo odpuštěno, kdybyste si mysleli, že Santa má příliš bujnou fantazii. Pravdou však je, že Ježíšek je realista, jak vyznává v nové sváteční kampani internetového prodejce Rakuten.
„Jsem skeptický, když se mi něco zdá příliš dobré, než aby to byla pravda,“ říká. Ale v jednu věc věří: Rakuten nabízí v letošní sezóně peníze zpět na sváteční nabídky v tisících obchodů.
Kromě televizní reklamy bude Rakuten v New Yorku pořádat pop-up nákupní akci.
Disney - Disney vydává třetí díl trilogie “Od naší rodiny k vaší” (ZÁBAVA)
Společnost Disney oslavuje sounáležitost filmem “Dárek”, závěrečným krátkometrážním filmem z vánoční triologie, kterou od roku 2020 provozuje společně s nadací Make-A-Wish.
Reklama vypráví silný příběh o sourozeneckých vztazích poté, co se na scéně objeví zvláštní přírůstek, a to vše optikou kouzelného vyprávění a animace společnosti Disney.
Vyvinul ji interní tým pro region EMEA pod vedením ředitelky pro značku a kreativní marketing Angely Affinity ve spolupráci se studiem Flux Animation Studios.
Od napsání scénáře až po dokončení trvalo vytvoření kampaně 15 měsíců. Fanoušci si v ní mohou všimnout nejméně 22 “velikonočních vajíček” Disney: od pyžama Lvího krále až po sněhovou kouli z Disneylandu v Paříži.
Lego - Lego a Katy Perry představují sílu hry (KIDS)
Společnost Lego svěřila skupině dětí kreativní kontrolu nad svou prázdninovou kampaní, což vedlo k vývoji neobvyklého vozidla pro sdílení dárků, které by nakonec přepravilo i popovou superstar Katy Perry.
Příběh této nejnovější části kampaně “Build to Give” (Stavte, abyste mohli dávat) zdůrazňuje poselství, že hra je nejlepší způsob, jak sbližovat lidi. Za tímto účelem nechala devadesátiletá značka hraček děti sestrojit jedinečné vozidlo - postavené z kostek Lego, raketoplánu a žirafy -, které se objeví v 60sekundovém spotu.
Společnost je pak překvapila tím, že jejich výtvor pro reklamu oživila a postavila funkční vozidlo, které sloužilo jako pódium pro Katy Perry, na kterém předvedla svůj hit “Firework”.
Very - Very nabízí rodinnou zábavu (RETAIL)
Vánoční spot britského internetového prodejce Very se zaměřuje na různé scénáře, které se mohou odehrát v rodinách slavících Vánoce, na které upozorňuje jako na více než jeden den s různými momenty a tradicemi rozloženými do celého období.
Ve spotu samozřejmě hraje “I Wish it Could Be Christmas Everyday”, když sledujeme, jak rodiče úspěšně procházejí vánočním dnem, aby se dohodli na pokračování na zbytek svátků.
Děje se tu toho hodně, ale hodně štěstí, aby vám po zhlédnutí tato píseň neuvízla v hlavě další tři měsíce.
Dobbie’s - Dobbie’s se o Vánocích zaměřuje na hodnotu (RETAIL)
V jednoduchém, ale zábavném dvacetivteřinovém spotu největší britské značky zahradních center Dobbie's vánoční stromek při zalévání během několika vteřin vyroste z vnitřku vánoční ozdoby. Na stromku se k úžasu přihlížející rodiny zázračně objeví světýlka a další ozdoby, stejně jako hvězda na vrcholu - a objeví se i Santa.
Ozdoby začnou explodovat a přenesou kouzlo Vánoc i přihlížející, kteří se náhle objeví ve svátečních svetrech, a končí záběrem na plně rozsvícený stromek s dárky pod ním.
V této kampani, kterou vytvořil Elvis, je spousta energie a zábavy, která se neomrzí.
Tanqueray - Stanley Tucci zvedá sklenku Martini na Tanqueray No.10 (JÍDLO A NÁPOJE)
Stanley Tucci, oblíbený pro své domácí míchání koktejlů na sociálních sítích, se nechtěně stal oblíbeným amatérským barmanem všech.
Ve své nejnovější reklamě na značku Tanqueray hvězda filmu Ďábel nosí Pradu tvrdí, že klasický nápoj martini by měl být nápojem sváteční sezóny.
Luxusně působící kampaň, kterou vytvořila agentura Anomaly New York, debutuje dvěma patnáctivteřinovými spoty, které zvou diváky k ochutnávce Tanqueray No.10 a ukazují “kouzlo”, které přijde, když se dva nadčasoví partneři sejdou nad skleničkou.
Kroger - Dědeček se pustil do svátečního vaření se společností Kroger (MALOOBCHOD)
S klesajícími venkovními teplotami představila společnost Kroger kampaň, která má lidem navodit pocit vnitřního tepla.
Minutový spot agentury DDB New York s názvem “Dnešní sváteční okamžiky jsou zítřejšími vzpomínkami” se zaměřuje na staršího muže, který narazí na kuchařku své zesnulé ženy. Když znovu připravuje některá jídla, vzpomíná na události z minulosti. Reklama končí tím, že si muž vychutnává jídlo se svou rodinou.
Spot neobsahuje žádné dialogy. Jediný zvuk, který diváci uslyší, je revize hitu “Iris” skupiny Goo Goo Dolls z roku 1998 v podání držitelky ceny Grammy Colbie Caillatové.
Zdroj: adweek.com