VELIKONOČNÍ REKLAMA NETRADIČNĚ – ČOKOLÁDOVÝ PES OD ALDI VYHRÁVÁ SVÁTKY JARA
27. 3. 202427. 3. 2024Velikonoce i Vánoce jsou příležitostí k odpočinku, k setkání s rodinou a nechybí ani příležitosti ke konzumaci spousty chutného jídla. Proto jsou oba svátky pevně ukotvené i v hledáčku (nejen) FMCG reklamy. Tím však podobnosti končí. Vánoce nashromáždily v průběhu desetiletí a staletí řadu tradic, které značkám poskytují obrovský a bohatý vizuální a kulturní slovník, s nímž mohou pracovat. Velikonoce však kromě velikonočních zajíčků a vajíček nemají mnoho nenáboženské ikonografie. Neexistují klasické velikonoční písně, které by si značky mohly vypůjčit do kampaně, neexistuje žádný skutečný velikonoční ekvivalent Ježíška a lidé nerozsvěcují své předzahrádky neonovými vajíčky. Především se ale také v posledních dvou desetiletích vyvinulo jakési očekávání, že se značky ve vánoční reklamě vytasí s něčím velkolepým. Velikonoční reklamy se ale podobná očekávání spotřebitelů vůbec netýkají.
Není tedy překvapením, že značky na Velikonoce volí často jiný přístup a nesoustředí se na emocionální, značku budující eposy, ale na krátké, taktické reklamy zaměřené na prodejní nabídky. Reklama Aldi do této kategorie povrchně spadá - animované štěně procházející sekvencí výhodných krátkodobých nabídek. Na konci si však uvědomíme, že štěně samo je jednou z těchto nabídek - čokoládový velikonoční pes, kterého Aldi prodává.
Aldi chápe, že i dvacetivteřinová pomůcka zaměřená na zvýšení prodeje je příležitostí, jak u diváků vzbudit příjemný pocit. Krátkodobý a dlouhodobý dopad jdou pak ruku v ruce. Této reklamě se daří na obou frontách, výjimečný krátkodobý spike a hodnocení 5,2 hvězdičky v hodnocení agentury System1 ji řadí mezi špičku maloobchodních reklam. Ve skutečnosti dosahuje vzácného "trojnásobného úspěchu" - výjimečného hodnocení Spike, Star a Brand Fluency.
Klíčem je pes - zvířecí průvodce dává reklamě zaměření a toto štěně si také pro sebe krade celou reklamní show, když se v rytmu samby probírá výběrem vajec a pak vrtí ocasem na bohaté hostině s pečení k večeři. Zvířata jsou v reklamách obecně vítaná a velmi užitečná, ale u spotů zaměřených na prodej mohou působit rušivě - ne však v tomto případě, protože pes je také hrdinou nabídky - samotným produktem.
Velikonoční reklamy se v budoucnu mohou stát stejnými trháky jako ty vánoční. Ale nemusí jimi být, aby se v nich spotřebitelé cítili skvěle a aby posunuly prodejní ukazatel. Společnost Aldi zatím ukazuje, jak se to dělá, a to krátkými reklamami, které vyvolávají dobrý pocit a které zároveň rozehrají i cinkání peněz do pokladny.
Schválně, řekněte si sami, která velikonoční reklama vám letos utkvěla v paměti?
Zdroj: system1group.com