Zdroj: GettyImages.com
AKTUALITY DOMÁCÍ KRÁTKÁ ZPRÁVA

VÍC NEŽ POLOVINA ČECHŮ SDÍLÍ SVÁ HESLA KE STREAMINGU

7. 5. 20237. 5. 2023
Více než polovina Čechů sdílí svá hesla ke streamovacím službám s dalšími osobami. Tuzemští uživatelé zároveň hodně slyší na marketingové služby, ukazuje průzkum Axocom.

Počet diváků sledujících streamovací služby v tuzemsku stabilně rok od roku roste. Pomáhá tomu jak rozšiřující se nabídka a konkurence na trhu, tak i fakt, že Češi se rádi podělí o svá hesla. Až 60 % předplatitelů sdílí přístup k účtům s kolegy v práci nebo kamarády. Vyplývá to z průzkumu, který v březnu udělala společnost Axocom.

Zaměřila se v něm na návyky a využití streamovacích platforem. Data mimo jiné ukazují, že Češi se aktuálně nejčastěji rozhodují podle ceny. Ta je klíčová pro 38 % respondentů. Druhým nejdůležitějším kritériem je nabídka platformy, podle té se rozhodovalo 30 % předplatitelů. Popularitu a povědomí o jednotlivých značkách platforem uvedlo jako důvod 22 % dotázaných. Zbylých 10 % dalo na doporučení známých nebo lidí ve svém okolí.

„Češi jsou značně konzervativní a to ovlivňuje jejich rozhodování. Když už to není zadarmo, tak chtějí za minimum peněz maximum možného. Proto nejvíce koukají na cenu a šíři nabídky. Naopak jen 5 % předplatitelů vůbec cenu neřeší,“ uvedla ředitelka společnosti Axocom Erika Luzsicza.

Co se ceny týče, tak z průzkumu vyplývá, že Češi nejvíce slyší na marketingové akce. Podle nich se rozhoduje až 70 % předplatitelů. Jen čtvrtina dotázaných akceptuje cenovou politiku s tím, že platí za své oblíbené nebo vybrané seriály a pořady. A zbylých 5 % cenu neřešilo vůbec nebo se rozhodlo k předplatnému zcela spontánně.

„Právě díky nejrůznějším slevám a promo akcím se mají šanci na trhu uchytit i nově přicházející streamovací služby. Lokální služby pak nejčastěji rostou díky zvýhodněným balíčkům, tedy spojení s dalšími službami a nabídkami. Bez toho by neměly možnost dotáhnout se v popularitě jinak dominantnímu Netflixu,“ popisuje na základě dat z průzkumu dění na českém trhu Erika Luzsicza s tím, že mezi těmi, co začali s využíváním služby zdarma v rámci promo akce, celých 33 % přiznává, že se stali platícími diváky, protože zapomněli službu zrušit.

Dlouhodobí uživatelé streamovacích platforem se nejčastěji shodují (58 %), že je těžké se pro ně v nabídce orientovat s tím, že hledáním vhodného pořadu stráví i více než jednu hodinu týdně. Dalších 25 % diváků uvádí, že jim přijde nabídka pouze jedné služby nedostatečná. A jen 17 % dotázaných uvádí, že jsou bez výhrad spokojeni s tím, co dostávají.

„Z dlouhodobého hlediska se ukazuje, že diváci jsou nabídkou streamovacích služeb zahlceni a někdy až paralyzováni. Nezřídka tak tráví více času vyhledáváním, než samotným sledováním. Někteří pak přiznávají, že by pro ně byl sestavený program jako u klasické televize jednodušší,“ uzavírá Erika Luzsicza.

Zdroj: mediaguru.cz

Načítání dalších...