Na českém trhu roste počet domácností, které si předplácejí některou ze služeb placeného videa online na vyžádání (SVOD). Pole dat ze zaváděcího výzkumu ATO-Nielsen Admosphere, který má MediaGuru.cz k dispozici, využívá pravidelně nějakou placenou službu, která umožňuje sledování filmů a seriálů podle vlastního výběru, 25 % českých domácností. Data ukazují, že nejvíce odběratelů služeb placeného videa na vyžádání přibylo v domácnostech mezi lety 2020 a 2021 (z 5 % na 19 %). Také v loňském roce se počet platících domácností za SVOD postupně v každém kvartále roku zvyšoval.
Vezmeme-li v úvahu celkový počet domácností v Česku, který podle statistiky ČSÚ dosahuje 4,5 mil., představuje penetrace placeného videa v současnosti 1,12 mil. domácností. To při počítánem průměru 2,3 členů na domácnost znamená cca 2,6 mil. uživatelů. Do tohoto segmentu teď míří nové služby, které v únoru uvedou televizní skupina Prima s nabídkou Prima+ a nadnárodní SkyShowtime.

Podle uvedeného výzkumu má zatím nejsilnější pozici na českém trhu Netflix, který si má předplácet téměř 20 % domácností. Následují HBO Max (7 %) a vyrovnanou pozici pak mají Voyo (5 %) a Disney+ (5 %). Posledně jmenovaný vstoupil na český trh v polovině loňského června.
Také podle dat ČSÚ se počet uživatelů placeného videa na vyžádání loni zvyšoval a v souhrnu atakoval hranici 2 milionu uživatelů. Nejvíce služby placeného videa lákají věkové skupiny 25-34 let a 16-24 let.
Zdroj: mediaguru.cz