Studie Thinking Inside the Box (Konvenční uvažování) vznikla podle zadání společnosti pro adresovatelnou televizi Finecast ve spolupráci s odborníky na výzkum ze skupiny DRG. Jejím cílem bylo lépe pochopit zvyky při sledování televize a adresovatelnou reklamu z pohledu spotřebitelů a celého odvětví.
Nedávno společnost Finecast spolupracovala se skupinou Dipstick Research Group na zkoumání televizního média v dnešním světě.
Výzkumný projekt nazvaný Thinking Outside the Box (Nekonvenční uvažování) se snaží pochopit, co televize pro diváky znamená, jak ji konzumují a jak reagují na obsah dodávaný v televizním prostředí.
Níže uvádíme přehled klíčových zjištění uvedených ve zprávě.
Vnímání televize se mění
• Podle studie 60 % diváků cítí, že se jejich vnímání toho, co je televize, za posledních pět let posunulo.
• Některých zvyků se však těžko zbavujeme, a proto si je 85 % jistých, že televizi budou mít doma vždycky.
• Dalších 74 % považuje za televizi i televizi na vyžádání (BVOD), zatímco 53 % do nejširší definice zahrnuje také streamování videa na vyžádání (SVOD) a 9 % dokonce YouTube.
Jakým médiím diváci nejvíce důvěřují?
• Zlatým standardem pro vysokou kvalitu sledování zůstává pro 74 % respondentů televize, zejména BVOD, přičemž online video považuje za kvalitní obsah jen 57 %.
• Tyto údaje úzce souvisejí s důvěrou, kdy 75 % je ochotno důvěřovat tomu, co vidí na BVOD, a 57 % online materiálu.
• Mezi všemi mediálními kanály 59 % diváků, kteří jsou reklamě otevřeni, věří nejvíce televizi, a to mnohem více než dalším kanálům, jako je tisk (11 %), kino (9 %), venkovní reklama (9 %) rozhlas (6 %) a reklama online (6 %).
• Celých 50 % respondentů však společnosti Finecast sdělilo, že nedůvěřuje žádnému z těchto kanálů.
• Třetina dotazovaných uvedla, že by reklamě věnovala více času, kdyby pro ně byla relevantní, což poukazuje na potenciální sílu cílené adresovatelné reklamy pro zásah konkrétního publika.
• Adresovatelná reklama je pro značky považována za potenciální vstupní bod do televize, protože umožňuje přesně zaměřené investice zacílené na konkrétní publikum a místa.
• Phoebe Casey-Miller, vedoucí výzkumu v DRG, uvedla: „Tyto změny znamenají úžasné nové příležitosti pro zásah spotřebitelů s různými potřebami, kontexty sledování a napříč různými zařízeními a platformami. Nicméně klíčem je realizace.“
„Diváci chtějí relevantnost, kreativitu a televizní reklamy, na které se opravdu rádi podívají, ne ty, které jsou otravné a vlezlé,“
uvádí Casey-Miller. „Při používání reklamních řešení založených na datech existuje jasná hranice mezi tím, zda s jejich pomocí vytvoříme relevantní obsah a zaujmeme diváky, nebo zda v nich invazivním cílením vyvoláme pocit, že zcela ztratili kontrolu.“
• Casey-Miller uzavírá: „Možná si diváci nejsou jistí, co je televize, ale když jsme měli možnost vstoupit do jejich domovů a sledovat jejich divácké zkušenosti, zjistili jsme, že v roce 2020 televize stále hraje v jejich životech důležitou roli, která se dále vyvíjí.”
Zdroj: thedrum.com