Živé televizní vysílání je pro diváky nadále nejběžnějším výchozím zdrojem. Za posledních pět let ale jeho kdysi přesvědčivý náskok před SVOD službami dramaticky klesl. Takové jsou výsledky každoročního průzkumu agentury Hub „Decoding The Default“.
Otázka, odkud spotřebitelé spouštějí televizní služby, je důležitá, protože diváci jsou nejloajálnější k prvním použitým zdrojům. Vždy bylo nejoblíbenějším výchozím bodem živé televizní vysílání, ale jeho podíl v posledních letech klesl na 46 %. Naopak SVOD a aplikace chytré televize rychle nabraly na síle. Pro 40 % spotřebitelů teď tvoří startovní bod pět předních SVOD aplikací a všechny ostatní SVOD aplikace představují 5 %.
To naznačuje, že SVOD je pouze jeden procentní bod za živou televizí, zjistila studie agentury Hub.
Výzkumníci agentury Hub také uvedli, že čím dál větší dostupnost živého obsahu na online platformách pravděpodobně pomáhá živému televiznímu vysílání udržet si první místo jako výchozí zdroj. Online zdroje jako první zastávka totiž zvýšily náskok před set-top-boxy. Online zdroje jsou jako výchozí bod sledování televize téměř dvakrát častější než set-top-boxy. Rozdíl se navíc rozšířil z pouhých 13 bodů před dvěma lety na 28 bodů v roce 2023.
Jen v posledních dvou letech se aplikacím chytré televize jakožto startovnímu bodu pro diváky podařilo dostihnout set-top-boxy. V roce 2021 téměř dvakrát tolik diváků začalo sledovat televizi prostřednictvím set-top-boxu, než kolik jich zvolilo vestavěnou aplikaci chytré televize. V současnosti jsou na tom ale tyto dva zdroje coby výchozí body stejně, uvádějí vědci. Za zmínku podle nich stojí, že diváci se drží svých zařízení připojených k internetu. U nich jako u domácí základy za poslední dva roky k žádnému poklesu nedošlo.
Studie agentury Hub také zjistila, že pro rozhodnutí o použití MVPD a vMVPD jako výchozího zdroje jsou zásadní živé sportovní přenosy a zpravodajství.
Studie také zjistila, že spotřebitelé jsou ke svým výchozím zdrojům televize mnohem loajálnější. Většina těch, kteří mají jako startovní bod pět největších SVOD služeb nebo živé vysílání na MVPD, uvádí, že jde o poskytovatele, kterého by si ponechali, kdyby si měli vybrat jen jednoho.
„Aby si poskytovatelé na konkurenčním trhu streamovaného videa udrželi zákazníky, je zásadní být pro sledování první volbou,“ řekl Mark Loughney, senior konzultant agentury Hub. „Diváci čím dál více volí jako výchozí bod online video zdroje a spoléhají na aplikace. Proto je velice důležité být mezi těmi, kteří jsou nainstalovaní v nabídce chytrých televizorů.“
Zdroj: tvtechnology.com