Začal jako aplikace pro pubertální mládež a mladé dospělé, ale dostal se i do povědomí starších dospělých, zejména během pandemie. Společnost si získala širší okruh příznivců, když podepsala smlouvy s výrobci televizorů - včetně společností Vizio, Samsung a LG - a streamovacími službami Android TV a Fire TV od Amazonu.
TikTok relativně rychle změnil nejen způsob, jak trávíme volný čas, ale jak náš mozek zpracovává informace. Tento posun ovlivnil spotřebitele v tom, jak sledují televizní obsah a jak na něj reagují.
TikTok formuje spotřebitelské chování
Rychlost, jakou se TikTok plní obsahem, zlepšila schopnost diváků rychleji si osvojit pojmy. Marketérům tak otevřela cestu k většímu úspěchu s kratšími kreativními formáty.
Prodat produkt nebo službu za méně než 30 sekund nebo i do minuty by bylo ještě před pěti lety složité. Teď je to povinnost. Dobře vytvořená 15sekundová nebo kratší reklama dokáže potenciálnímu spotřebiteli říct, jaký váš produkt nebo služba je, proč je potřebují a kde je najdou. TikTok nás také naučil reagoval. Líbí se ti video? Chceš si přečíst komentáře nebo nějaký přidat? Diváci se tak spíš zapojí do komunikace se značkami.
Značky také zjišťují, že tato platforma funguje jako rychlá a efektivní skupina respondentů. Může sloužit jako základ pro testování nových koncepcí, sdělení, nabídek a produktů nebo služeb. Neustálá zpětná vazba, kterou aplikace dodává, jim umožňuje lépe chápat, co mezi spotřebiteli v reálném čase rezonuje. Schopnost získat tyto poznatky rychle a levně je mimořádně cenná, protože chutě a zvyky spotřebitelů se vždy mění.
TikTok se potkává s televizí
Na špičkovou velkorozpočtovou televizní reklamu se člověk vždycky rád podívá. Ale v mnoha případech se i z úspěšné reklamy na TikToku může po drobných úpravách stát zisková mediální kampaň v klasické televizi nebo CTV.
Níže uvádíme, jak by značky měly přemýšlet o využití povedené kampaně z TikToku k úspěchu v televizi:
- Zkuste různé sítě: Rychlá videa na TikToku mají pozitivní účinek na reklamu s přímou odezvou. DTC marketéři v minulosti často využívali reklamy dlouhého formátu, možná na menších stanicích a v méně sledovaných částech dne, aby snížili náklady. Popularita TikToku marketéry přiměla hledat úspěch v kratších spotech. Značky si tak mohly častěji dovolit dávat reklamy na větších sítích a v částech dne s vyšší sledovaností.
- Najděte svůj hlas na TikToku: Poslouchejte uživatele a pamatujte si, že TikTok chce, abyste se svými fanoušky komunikovali autenticky. Získané znalosti pak využijte k utváření své televizní kreativní a mediální strategie.
- Dejte reklamám z TikToku nový účel:Ujistěte se, že vaše televizní reklamy mají tradiční strukturu, hodnotnou nabídku a prominentní URL umístění. Kreativní aspekty kampaně na sociálních sítích ale znovu vymýšlet nemusíte. Když to funguje na TikToku, bude to pravděpodobně fungovat všude.
- Buďte pohotoví a jednejte rychle: Pokud kampaň na TikToku funguje, nemarněte čas a pokračujte s kreativou v televizi. Spojení síly TikToku a tradiční televize je úžasný dvojitý úder, který značkám doposud unikal, zejména v kategorii DTC.
Jelikož klíčem k úspěchu na TikToku je video, poučení, které si zněj bereme, může výrazně zvýšit naše šance na úspěch v televizi. Aby značky našly více zákazníků a posílily růst prodeje, potřebují se ve svých plánech posunout za hranice internetu a sociálních sítí a do své marketingové strategie začlenit televizi.
V našem roztříštěném světě streamovaného videa musíte být před spotřebiteli, ať jsou kdekoli. A právě teď jsou všude.
Zdroj: adexchanger.com