V letošním žebříčku Effective 100 lze najít inspiraci a poučení z nejefektivnějších kampaní, které byly v roce 2022 oceněny nejvyšším počtem cen.
"Analyzovali jsme několikrát oceněné kampaně zařazené do žebříčku Effective 100, abychom získali představu o přístupech, které vysoce efektivní značky používají k dosažení komerčního dopadu,"
říká Amy Rodgers, vedoucí oddělení WARC Creative a autorka zprávy. "Tato zjištění poskytnou jistotu při marketingových rozhodnutích díky poznatkům založeným na důkazech a inspiraci."
Funkční účel značky pomáhá růstu
Polovina hodnocených kampaní, dosud nejvyšší počet zaznamenaný v Effective 100, má v sobě prvek účelu, kterým se značky snaží změnit svět k lepšímu. Ale i když stále existují kampaně, které lze považovat za čistě účelovou práci značky, stále více značek investuje do iniciativ, které podporují a propojují značku a publikum a zároveň zvyšují hospodářský výsledek.
Technologické inovace dláždí nové cesty k pozornosti.
Technologický pokrok poskytuje marketérům inovativní způsoby, jak oslovit své publikum prostřednictvím sociálních médií a her. Využití virtuální reality, CGI a 3D technologií je využíváno v kampaních, které získaly nejvíce ocenění za efektivitu, často v kombinaci s využitím vlivu, ať už lidského, nebo virtuálního, pro zacílení na konkrétní publikum.
Hlad prodává.
Marketéři by se měli inspirovat v kategoriích potravin, nápojů a QSR, které tvoří 34 % ze 100 nejlepších kampaní, včetně čtyř z pěti nejlepších kampaní - Michelob Ultra (1. místo), Cadbury (2. místo), McDonald's (3. místo) a Jif (5. místo). Inovace a všestrannost v rámci kategorie je zřejmá. Využití kreativity posouvá hranice norem kategorie, aby si získala pozornost, a účel a partnerství s celebritami/influencery se osvědčily jako účinné strategie.
Zdroj: warc.com