Stejně jako v loňském seznamu pomáhá reklamám v top umístění hvězdná síla. K nejoblíbenějším reklamám na YouTube totiž patřila ta, které míří k jinému streamovacímu žigulíku: Netflixu. Virální videokampaň pro seriál Wednesday, totiž nasbírala více než 38 milionů zhlédnutí.
Netflix však nebyl jedinou streamovací službou, která se do žebříčku dostala. Na čtvrtém místě žebříčku se umístila upoutávka na film The Last of Us od HBO, která nasbírala více než 24 milionů zhlédnutí, a Peacock se stal první reklamou na YouTube Shorts, která se vůbec dostala do tohoto žebříčku: Short s Kevinem Hartem se umístil na devátém místě s více než 8 miliony zhlédnutí.
V žebříčku se umístily také tradičnější spoty spotřebitelských značek (reklama na Apple iPhone obsadila třetí místo, reklama na telefon Samsung Galaxy se umístila na šestém místě) a do seznamu se dostala také reklama Bulgari s hvězdným obsazením, kterou režíroval Paolo Sorrentino a v níž hrály Zendaya a Anne Hathaway.
Každoroční žebříček reklam na YouTube je zveřejňován před festivalem Cannes Lions, na kterém se každoročně v červnu schází reklamní komunita ve francouzském Cannes. V roce 2022 byl žebříček plný celebrit a na prvním místě se umístila také společnost Netflix s upoutávkou na film Squid Game.
"Letošní žebříček Cannes Ads Leaderboard je nabitý řadou kreativ, které jsou příkladem toho, že YouTube neškatulkuje značky do formátů. Existuje zde neuvěřitelná rozmanitost, kulturní a generační zastoupení, stejně tak můžeme sledovat i různé produkční styly a přístupy k vyprávění příběhů,"
uvedl Sunny Kwok, kreativní ředitel společnosti U.S. Creative Works. "Dohromady tvoří žebříček skvělou oslavu reklamy a čísla sledovanosti svědčí o tom, jak skvělá kreativa dokáže lidi propojit."
Celý žebříček reklam na YouTube v Cannes za rok 2023 si můžete prohlédnout zde.
Zdroj: hollywoodreporter.com