Soutěž Young Lions je v plném proudu. Od 18. do 22. března probíhají soutěžní kola jednotlivých kategorií (Digital, Marketers, Media, PR a Print). Vítězové budou představeni během slavnostního večera v pražském WPP Campusu v pondělí 25. března.
Tento týden 81 týmů řeší zadání čtyř organizací a o oceněných rozhodne celkem dvacet jedna porotců. René Jež, ředitel českých Young Lions k tomu říká: „Že briefujeme neziskové organizace, je jeden ze základních pilířů soutěže. Každý rok věnuji velkou péči výběru zadání. Nikdy nebývají lehká a často jsou překvapivá.“
Jak je to letos?
Kategorie Media
Organizace: Znesnáze je první platforma v ČR, která umožnila jednotlivcům založit dobročinnou sbírku zcela legálně během několika desítek minut se všemi zákonnými povinnostmi a výhodami veřejné sbírky, kdy je výtěžek osvobozen od daně.
Porota:
President – Klára Palmer, chief creative officer, DDB Prague
Josef Justián, business director, Publicis Groupe
Marek Bačo, strategy & executive director, EssenceMediacom
Robin Stržínek, CEO, Visibility
Zdeňka Zlatušková, head of strategy & innovation
Kategorie Digital
Organizace: Projekt Zachraň oběd organizace Zachraň jídlo, která usiluje o systémové změny v darování jídla. Projek Zachraň oběd propojuje firemní jídelny s charitativními organizacemi. Od března 2022, kdy byl projekt spuštěný, zajistil darování více než 36 tisíc porcí zbylých, plnohodnotných obědů k lidem, kteří si kvalitní, teplé jídlo nemohou dovolit.
Porota:
President – Dora Pružincová, chief creative officer, freelancer
Veronika Augustová, head of social media, Triad
Petr Tichý, digital operations director, GroupM Nexus
Christophe Wechsler, head of content & creative, Kiwi.com
Vladimír Zikmund, creative director, McCann Prague
Kategorie PR
Organizace: Projekt Dejme šanci dětem organizace Spolu dětem je první charitativní internetový projekt určený k adresné pomoci konkrétním dětem z dětských domovů na podporu jejich individuálního rozvoje, talentu, vzdělání a přípravy na budoucí povolání.
Porota:
President – Radek Vítek, head of brand reputation, MSL Czech Republic
Daniela Chovancová, CEE media relations manager, Kiwi.com
Jitka Pajurková, communication lead, Direct family
Ivo Půr, managing director, Hero & Outlaw
Václav Rambousek, PR & Influence Director, Ogilvy
Kategorie Print
Organizace: Organizace Domov sv. Anežky, jejíž posláním je podpora a pomoc lidem se zdravotním postižením začlenit se do běžného života, žít samostatný, soběstačný a důstojný život s odpovídajícím sociálním postavením a naplněnými potřebami užitečnosti a potřebnosti. Tématem je sexualita.
Porota:
President – Gregg Harper, global business executive creative director, VML
Marek Farkaš, creative director, VCCP
Jana Vavreková, head of promotion and graphics, TV Nova
Kategorie Marketers
Organizace: Znesnáze je první platforma v ČR, která umožnila jednotlivcům založit dobročinnou sbírku zcela legálně během několika desítek minut se všemi zákonnými povinnostmi a výhodami veřejné sbírky, kdy je výtěžek osvobozen od daně.
Porota:
President – Ivan Soukup, creative director-Game, The Lego Group
Jakub Folauf, head of brand marketing, TV Nova
Lucie Hrachovská, deputy managing director, Hearts & Science
Vítězné práce budou zveřejňovány s kontextem zadání a zdůvodněním poroty. Vítězové získávají právo reprezentovat Českou republiku na světové soutěži a pro všechny medailisty se připravuje dvoudenní rozvojový program Winners Camp. Proběhne 19. a 20. dubna 2024 a bude zaměřený na rozvoj jejich osobního a kreativního myšlení a excelence.
Young Lions pořádá společnost Lionhearted, reprezentant festivalu Cannes Lions pro Českou republiku. Generálními partnery jsou WPP, TV Nova a nově také agentura Visibility. Hlavním partnerem kategorie Digital je GroupM, suportérem kategorie Marketers je Plzeňský Prazdroj.
Zdroj: mam.cz