V pátek 14. června začíná Mistrovství Evropy ve fotbale. Celý měsíc bude patřit fotbalu, fotbalistům a jejich fanouškům. A na to se samozřejmě připravují i partneři jak samotného Eura 2024, tak i národní fotbalové reprezentace.
Fotbalová tematika se tak již několik týdnů propisuje do komunikačních aktivit jednotlivých sponzorů. Z partnerů šampionátu lze zmínit například značku Adidas, která se ve své nové globální kampani zabývá negativním tlakem ve sportu. Vychází přitom z výzkumu, že existuje až třikrát vyšší pravděpodobnost, že stejný hráč nepromění penaltu při hře za národní tým než při hře za svůj klub. V kampani vystupují hvězdy, jako je Lionel Messi, Florian Wirtz, Gio Reyna, Pedri, Ousmane Dembele nebo Jude Bellingham.
Dalším partnerem fotbalového mistrovství je původem německý obchodní řetězec Lidl, jenž má dnes zastoupení v 30 evropských zemích. „Těší nás, že jsme součástí události, která fascinuje naše zákazníky a zaměstnance ve všech zemích. Stejně jako naše produkty jsou dostupné pro každého, chceme pomoci vytvořit z UEFA Euro 2024 zážitek pro všechny – například prostřednictvím našich Lidl Fan Zones. Mnoho Lidl zemí bude fandit a je to opravdu něco speciálního, že se finálový turnaj koná v zemi, kde začala historie Lidl,“ uvádí Eliška Froschová Stehlíková, tisková mluvčí společnosti.
Lidl, který ve fotbalové kampani využívá claim „Jsme jeden tým“, chce svého partnerství využít ke zdůraznění důležitosti čerstvého ovoce a zeleniny spolu se sportem a cvičením při aktivním a zdravém životním stylu. Právě s tímto sortimentem propojuje řetězec své soutěžní aktivity v aplikaci Lidl Plus, kde je možné vyhrát vstupenky. Dále nabízí speciální kolekci oblečení i dalších předmětů s logem šampionátu. V prodejnách budou také k dispozici dětské dresy, které bude mít dětský doprovod hráčů přímo na zápasech. O možnost doprovázet české hráče přímo na zápasy mohou zákazníci se svými dětmi navíc soutěžit v rámci aktivity Lidl Kids Team. V neposlední řadě probíhá věrnostní kampaň o fotbalové sběratelské karty. Během samotného mistrovství budou mít zákazníci Lidlu možnost zapojit se v aplikaci do soutěže o 50 oficiálních míčů.
S fotbalem se nově spojuje také značka Hellmann’s z portfolia společnosti Unilever, která chce se svou kampaní „Zaskóruj u grilu“ propojit vášeň k fotbalu s láskou k jídlu. Iniciativu podporují fotbalové hvězdy jako Jack Grealish, Joshua Kimmich, Federico Chiesa, David Villa a Petr Čech. Na stadionech budou k dispozici omáčky a koření značky, součástí je také soutěž o ceny, jako je dres Petra Čecha, gril, grilovací náčiní či vstupenky na zápasy, včetně finále.
Technologická značka Hisense se ve své tuzemské fotbalové kampani zase spojila s tváří Jana Kollera, jenž je vidět nejen v outdooru, ale i na internetu a sociálních sítích.
Na českém trhu se se šampionátem spojují i partneři české národní reprezentace. Generální partner, obchodní řetězec Penny, u této příležitosti spustil novou reklamní kampaň s Michalem Suchánkem a Richardem Genzerem v hlavní roli. Coby kustodi národního týmu se představují jako rádci a pomocníci a zároveň i nejvěrnější fanoušci. Dále v reklamě účinkuje i reprezentační trenér Ivan Hašek, obránce Martin Vitík, útočník Tomáš Chorý a brankář Jindřich Staněk.
Vedle reklamní kampaně připravilo Penny také hru s fotbalovou tematikou ve své aplikaci, v níž lze vyhrát až 100 tisíc produktů zdarma či získat na vybrané výrobky slevy. Hlavní výhrou jsou dárkové karty na nákup v celkové hodnotě 500 tisíc korun.
Oficiální partner národní reprezentace – Staropramen – spustil svou fotbalovou kampaň s názvem 12. hráč už začátkem dubna. Ukazuje, že fanoušci, kteří si rádi vychutnají kvalitní pivo, k fotbalu neodmyslitelně patří. U příležitosti šampionátu vydala pivní značka i limitovanou fotbalovou edici plechovkového piva Staropramen 12. K dispozici je v obchodech od druhé poloviny května a objevují se na ní zástupci fotbalové reprezentace. Pivo Staropramen bude také součástí fan zón.
Fortuna, další oficiální partner národní reprezentace, již téměř rok komunikuje strategickou kampaní „Fortuna ti přeje“, která operuje s tématem šťastných rituálů a talismanů a v této linii bude pokračovat i během mistrovství. „Nově pracujeme s reprezentanty v čele s Adamem Hložkem, Ondřejem Lingrem nebo Tomášem Chorým, kteří v rámci spotů odhalí svoje šťastné rituály a s fanoušky se na sociálních sítích rozdělí o další zajímavosti ze svého nejen fotbalového života,“ říká na dotaz MediaGuru Leszek Haba, Group Marketing Director společnosti Fortuna.
Kromě toho plánuje Fortuna během šampionátu i další aktivace, a to mimo jiné se zapojením Jiřího „BJP” Procházky. „Při Euru je důležitá jak aktivace nových, tak reaktivace stávajících klientů, proto na úvod turnaje nabídneme všem rychlý bonus 250 korun postavený na principu ‚vlož si, vsaď a seber bonus’,“ přibližuje Haba s tím, že preferovaným produktem bude BetBuilder. „V kontextu pozitivní odezvy na MS v hokeji jsme opět spustili promo mechaniku Bet&Get, v rámci které je každá šestá sázka zdarma,“ dodává.
Součástí aktivace Fortuny budou i speciální sázky. „Ty budou nedílnou součástí aktivační komunikace, pracovat s nimi opět budeme napříč všemi formáty včetně podcastů, sociálních sítí i prostřednictvím influencer marketingu. Pokud nějaký tým na turnaji povede 2:0, ihned vyplatíme sázky na jeho výhru, i když nakonec prohraje. Štěstí v neštěstí může přinést situace, kdy český tým nezíská ani bod. V ten moment vrátíme všechny vklady na jeho celkové umístění. A sázky vrátíme i těm, kdo si vsadí v zápase na výhru Čechů a ti v daném utkání nedají penaltu a nakonec bohužel nevyhrají. Fortuna jednoduše přináší štěstí i v situacích, kdy to sportovní úplně nepřichází. Speciálních příležitostí ale budou další desítky,“ uzavírá Haba.
Zdroj: mediaguru.cz