ZLATÁ MEDAILE ZA REKLAMU NEMUSÍ BÝT UTOPIE! SYSTEM1 RADÍ JAK NA TO A PODÁVÁ POMOCNOU RUKU

24. 7. 202424. 7. 2024
Nejen sportovci si zaslouží stát na bedně. Vyrobit olympijskou reklamu, která zaujme, je zapamatovatelná a generuje úžasné prodejní výsledky, také stojí za medaili, minimálně tu pomyslnou.

„Získejte zlatou medaili s reklamami, které ctí sport, baví a inspirují diváky a přitahují pozornost k vaší značce,“ říká John Evans, Chief Customer Officer ze společnosti System1 Group, která pomáhá největším světovým inzerentům činit kreativní rozhodnutí vedoucí k lepším obchodním výsledkům. Nabízí řešení pro testování reklam a kreativních nápadů a měření emocí, takže umožňuje získat nejpřesnější prognózu obchodního dopadu kreativity. Díky databázi více než 170 000 reklam umožňuje platforma System1 značkám porovnávat jejich reklamní sdělení s těmi konkurenčními, a zvyšovat tak účinnost jejich reklam a nápadů.

Olympiáda je jedinečná příležitost


Olympijské hry představují pro lidi ze všech koutů světa výjimečný okamžik, kdy se stírají hranice a rozdíly mezi národy. Jsou to okamžiky, kdy se celé lidstvo spojuje v oslavě síly a vytrvalosti – vzácné chvíle, kdy je svět na krátkou chvíli jednotný. Olympiáda přitahuje pozornost milionů televizních diváků. Pro značky je to jedinečná komunikační příležitost – jak z hlediska zviditelnění, tak z hlediska image značky.

Podle nezávislého výzkumu realizovaného jménem Mezinárodního olympijského výboru přilákaly olympijské hry v Tokiu mezinárodní publikum čítající 3,05 miliardy lidí. U příležitosti letošních Letních olympijských her v Paříži se počítá s ještě širším publikem. Není divu. Sportovní události patří historicky k celosvětově nejsledovanějším. Olympijské hry v Paříži v roce 2024 budou navíc jako první od roku 2018 bez větších dopadů pandemie.

Zdroj: MOV


Olympijské hry jsou synonymem pro vášeň, soutěživost a dokonalost, což značky mohou využít ke spojení těchto pozitivních hodnot se svými produkty či službami. Reklama během této události navíc není jen o zvýšení povědomí, ale i o budování dlouhodobé image a loajality zákazníků. Inzerenti mají možnost využít emocionálního náboje her, a tím oslovit diváky na hlubší úrovni. Jak ale získat jistotu, že reklama bude rezonovat s publikem?

Pět olympijských kruhů efektivity


Pět kruhů olympijského symbolu představuje kontinenty. Pět kruhů efektivity, na které se zaměřuje System1, představuje pět zásad, které by měli mít inzerenti, kteří chtějí během olympiády zaujmout, na paměti. System1 odhaluje osvědčené postupy a poukazuje na příklady z minulých olympiád. Tato zásobárna cenných informací slouží jako vodítko pro vývoj působivých kampaní, které budou během celé této celosvětové sportovní události rezonovat u širokého publika. Co zahrnuje pět kruhů efektivity?

  1. Oslava výjimečnosti

  2. Globální atraktivita značky

  3. Využití sportovní dividendy

  4. Rychlejší, výraznější, silnější značka

  5. Zábavnost


Úspěšné olympijské kampaně


Díky Gold Standard se můžete inspirovat úspěšnými kampaněmi. Krásným příkladem je třeba reklama značky Nike, která využívá spolupráce s Venus a Serenou Williamsovými. Tato spolupráce trvá prakticky už 20 let. Ale v roce 2021 pojala značka Nike reklamu tak trochu z jiného úhlu. Reklamní spot „You Can't Stop Sisters“ má krásné hodnocení 4,7 hvězdičky a je krásným příkladem toho, jak lze známý příběh a známé úspěchy přiblížit publiku:



Video: Nike – You Can't Stop Sisters

Dalším příkladem úspěšné olympijské reklamy je spot „Děkuji, mami“ od společnosti P&G. Značce se podařilo vytvořit globální kampaň, která dokáže překonat kulturní bariéry. Během během Letních olympijských her v Londýně v roce 2012 využila značka slogan „Hrdý sponzor maminek“ a vypustila do světa spot zachycující naději, obětavost i pocity štěstí spojené s výchovou sportovce. Tato reklama získala obrovský dosah v televizi i na internetu a transformovala se v několikaletou kampaň. Značka později uvedla, že šlo o její nejefektivnější reklamu v historii:



Video: P&G – Thank You Mom

Vyplatí se být připraveni


Už brzy se budou oči celého světa upírat ne televizní obrazovku. Proto je potřeba nepodcenit přípravu. Tak jako se během olympiády počítá každý závod a každý skok, i značky musí doladit svou kreativu do posledních detailů. Každý triumf je příběhem dokonalé přípravy a nezdolné vůle. To platí jak pro sportovce, tak pro inzerenty. A právě s přípravou může pomoci Gold Standard od System1.

Hodnocení kreativy od System1


System1 nabízí řešení TYA (Test Your Ad) a TYI (Test Your Innovation), která předpovídají krátkodobý i dlouhodobý komerční potenciál reklam a nápadů a dávají marketérům jistotu, že jejich kreativní koncepty budou mít u spotřebitelů ohlas a povedou k ziskovému komerčnímu růstu. Doplňkem řešení TYA a TYI je řešení TYB (Test Your Brand), které měří dopad reklam a nápadů na zdraví značky.

Využívaný kreativní model je stejný jako ten, který se používá k testování účinnosti komerční reklamy. Cílem je měřit emocionální reakce diváků. Základem hodnocení jsou tři klíčové ukazatele vlivu kreativy na efektivitu reklamy:

  • Star Rating – hvězdičkové hodnocení je založeno na tom, jak pozitivně diváci na reklamu reagují. Předpovídá potenciál reklamy přispět k dlouhodobému růstu značky. Pohybuje se mezi hodnotami 1–5,9 hvězdičky. Přibližně polovina reklam, které jsou zavedeny v databázi System1, získá pouze 1 hvězdičku, a naopak pouze 1 ze 100 získá maximální hodnocení.

  • Spike Rating – toto hodnocení předpovídá potenciál reklamy vyvolat krátkodobou aktivitu, například prodej. Toto hodnocení je založeno na tom, jak intenzivně diváci na reklamu reagují a jak rychle si ji spojí se značkou. Reakce nemusí být pozitivní – pro krátkodobý dopad je lepší cítit cokoli než nic. Hodnocení Spike Rating nižší než 1 poukazuje na omezený nebo žádný dopad, hodnocení 1,3 nebo vyšší předpovídá silnou nebo výjimečnou aktivitu.

  • Fluency Rating – plynulost je měřítkem toho, kolik respondentů správně identifikovalo značku na konci reklamního spotu. Pokud je toto hodnocení nízké, může být reklama sice emocionální, ale riskuje, že přijde o dopad, který si zaslouží.


Služba Gold Standard


Společnost System1 nabízí databázi Test Your Ad, která umožňuje podívat se na nejlepší olympijské a sportovní reklamy a položit si otázky „Čím jsou ty nejlepší tak výjimečné?“, „Co staví značky jako P&G nebo Nike na přední příčky medailových tabulek?“ a „Co je zlatým standardem olympijské reklamy?“ kde se lze inspirovat.

Zdroj: S1-thegoldstandard

Načítání dalších...