Téměř dvě třetiny dotazovaných dále uvedly, že se snaží nakupovat produkty od značek, které jednají zodpovědně, i když to stojí více. Vyplývá to ze zjištění zprávy Global Trends 2023 výzkumné společnosti Ipsos, založené na 48 000 rozhovorech na 50 trzích.
V současném období plném mnoha krizí, kdy svět přešel z pandemie do období ekonomické nejistoty, válek a zrychlujících se změn klimatu, se mnoho lidí drží představy, že podnikání a potažmo značky mohou pomoci změnit věci k lepšímu. Navzdory těmto krizím tak Ipsos Global Trends ukazuje, že lidé po celém světě mají od značek jasná očekávání a většina věří, že podnikání může být silou dobra.
Výzkum také přinesl shrnutí postojů k současnému stavu světa a náladě mezi spotřebiteli
- Osm z deseti dotázaných souhlasí s tím, že svět směřuje k ekologické katastrofě, pokud rychle nezměníme své návyky (polovina však také souhlasí s tím, že vědci ve skutečnosti nevědí, o čem v otázkách životního prostředí mluví).
- Šest z 10 se obává, že technický pokrok ničí naše životy (ačkoli 71 % také tvrdí, že si život bez internetu neumí představit).
- Navzdory řečem o konci globalizace se šest z 10 lidí na celém světě domnívá, že je to dobré pro ně osobně (62 %) a pro jejich trh (66 %).
- Zatímco pouze 31 % je optimistických ohledně světa v nadcházejícím roce, většina se považuje za šťastné (57 %) a 59 % je optimistických ohledně toho, jak dopadne rok 2023 pro ně a jejich rodinu.
Report je ke stažení zde.
Zdroj: warc.com; ipsos.com