EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ
spolupráce s

14. 12. 2018

16 kolegů představuje své poznatky o budoucnosti televize

Blíží se svátky a rok se chýlí ke konci, a proto se beze studu zaměřujeme sami na sebe. Egtabite v tomto týdnu představí studijní cestu do New Yorku a mezinárodní setkání televizních ředitelů prodeje, které se konalo počátkem listopadu tohoto roku.

Vrcholoví manažeři členů asociace Egta a kolegové z celého světa se sešli v epicentru mediálního světa, aby si při této jedinečné příležitosti vyměnili očekávání a pohledy na budoucnost vašeho i našeho oblíbeného média. Odborníci v oboru se podělili o své poznatky o přepracování obchodních modelů a diskutovali o tom, proč televizi čeká světlá budoucnost. Než začnete sledovat své oblíbené vánoční reklamy nebo balit dárky pod stromeček, podívejte se níže, co ideoví lídři televizi předpovídají pro příští rok. Zde najdete odkazy na 16 krátkých videorozhovorů, které natočila Beet.TV.

Co je televize?

Televize je mnohem více než jen lineární, je to skutečně veškeré videoprostředí. Zbytek odvětví ji ale zatím takhle nevnímá. Christian Kurz, senior viceprezident z oddělení Global Consumer Insights ve společnosti Viacom, potvrdil, že: „Prodejci televizní reklamy po celém světě souhlasí, že televize je mnohem víc než jen ta lineární.“ Kurz dále pokračuje: „Vnímání televize ale může být dost rozdílné – televize je lineární, zatímco všechno ostatní je digitální – což není ten případ. Prémiový videoobsah od vysílatelů, jako jsme my, to je ve vnímání spotřebitelů všechno televize. Otázka je, jak toto vnímání změníme u zbytku odvětví?“ Špatný úsudek a předpojatost vůči televizi jako médiu je mezi klienty stále výzvou.

Společně jsme silnější

Dnes je většina výzev a příležitostí v televizi nejen evropských, ale do značné míry mezinárodních. Proto Katty Roberfroid, generální ředitelka asociace Egta, zdůraznila, že je nutné se spojit, vyměňovat si nové postupy, zkoumat nové cesty a nakonec ukazovat lepší tvář televize.

V tomto duchu Stéphane Coruble, generální ředitel RTL Adconnect, potvrdil, že RTL ve skutečnosti spolupracuje se 400 oborovými partnery v boji proti současným výzvám. „Cílem je být společně silnější a své síly využít,“ prohlásil Coruble.

Vedoucí pro agenturní a klientské prodeje v Channel 4 Matthew Salmon řekl, že britští vysílatelé spolupracují všude, kde je to možné. „Všichni chceme to stejné. Chceme, aby bylo jednoduché televizi plánovat, kupovat a měřit,“ potvrdil.

Ohledně oborových výzev generální ředitel pro výnosy v kanadské CBC Jean Mongeau dodává: „Musíme přemýšlet lokálně a jednat globálně. Myslím si, že v dnešním světě potřebujeme být na globální scéně aktivnější, ne méně aktivní. Nakonec musíme zvednout laťku výš, aby se inzerenti dívali na televizi jednotněji, globálněji a posílili rozhodování v tomto procesu. Tak budou schopní čelit výzvám a myšlenkám, které je v souvislosti s mediálním mixem napadají.“

Snažte se o zlepšení a zjednodušení

Odborníci v oboru souhlasí, že neustálá technologická inovace je pro televizní vysílatele nezbytná, aby drželi krok s rychle se měnícím digitálním ekosystémem, v němž působí. „Pokud chceme do televize přilákat nové klienty, potřebujeme data,“ prohlásil Fabrice Mollier, zástupce generálního ředitele Canal+ pro marketing a strategii. „Když shromáždíme více dat, jsem přesvědčen, že televize je pro inzerenty nejmocnější médium,“ dodává.

Ve většině případů se nedá dohnat technologický pokrok přes noc, což dokládá technologie adresovatelné reklamy SBS. Peter Quaghebeur, generální ředitel SBS v Belgii, potvrdil: „SBS může u určitého procenta diváků v cílové skupině nahradit standardní lineární reklamy cílenými. Máte výhody digitálního média v kombinaci s efektivitou televize, což je v dnešním světě skutečně velké plus.“ Dalším přínosem je daleko relevantnější reklama pro diváky. Efektivitu adresovatelné televizní reklamy potvrzuje i několik případů inzerentů, kteří berou peníze ze sociálních médií (například Facebooku v Belgii) a dávají je zpět do televize.

Frank Volmer, generální manažer Ster Netherlands, vysvětlil odvážný krok ke zjednodušení televizního a rozhlasového inventory vzhledem k jeho přehodnocení a velkým změnám v jeho cílení: „Zavedli jsme fixní cenu, která není závislá na objemu. Menší i větší inzerenti, všichni mají stejnou cenu. Přestali jsme dávat všechny možné slevy.“

Televize funguje ve všech částech trychtýře

Kurz shrnul sdělení, které se během čtyř dní opakovaně objevovalo:
„Z hlediska reklamy televize dobře funguje na obou stranách trychtýře – funguje velmi dobře pro budování značky i pro okamžité taktické rozhodování, a proto reklama s přímou odezvou funguje po staletí.“

Jan Isenbart, ředitel výzkumu ARD-Werbung Sales&Services Germany, řekl: „Ostatní (digitální hráči) zatím nejsou tam, kde jsme dnes my, jen tvrdí, že jsou budoucnost. My jsme ale ve skutečnosti zjistili, že televize je pravděpodobně jediné médium, které má výsledky na obou stranách trychtýře – u krátkodobých prodejů a aktivace na jedné straně a u dlouhodobého budování značky a dlouhodobého vlivu na prodej na straně druhé. To je velmi, velmi silná kombinace.“

Dnes i zítra: televize

Význační odborníci v odvětví rozhodně předpovídají světlou budoucnost televize s mnoha příležitostmi v cílené reklamě, adresovatelné televizi a online videu. Inzerenti by měli mít na paměti masový zásah televize a dopad na obrovské publikum. „Když chcete budovat značku od píky a rychle si získat jméno, pak musíte být v prostředí, které nabízí všechny formy videa,“ uzavírá Katty Roberfroid.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 241: PROČ JE BUDOUCNOST TELEVIZE RŮŽOVÁ

VŠECHNY CASE STUDIES