EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW
spolupráce s

15. 2. 2019

Propojení chování v reálném světě s televizní reality show

Egtabite se tento týden hlouběji zaměří na ambiciózní studii, kterou na akci asociace Egta s názvem Market Intelligence Meeting, konané koncem ledna v Budapešti, představila ITV. Britské obchodní zastupitelství předvedlo inovativní výzkum Love Islandu – reality show, která jako obrovský hit dobyla Velkou Británii. Výzkum se zabýval měřením dopadu činnosti několika partnerských značek v souvislosti s pořadem.

Základní složkou komerční strategie ITV má být pomoc inzerentům pochopit dopad jejich investic do médií a zároveň nastavení referenčních hodnot pro přelomový výzkum efektivity reklamy.

Životní styl celebrit

Love Island slavil ohromný úspěch u mladých diváků ITV2. Ukazuje, jak obyvatelé krásného ostrova Mallorca vedou život celebrit v okouzlující vile a navzájem se trochu poznávají. Pořad je plný flirtování, žárlení, odmítání a romantiky a je emocionální oslavou smyslnosti a vášně na slunci.

Úspěch pořadu je pro odvětví jasnou připomínkou, že mladí lidé se na komerční televizi dívají – a hodně.

Love Island si může připsat zásluhy za vůbec největší zájem publika za celou éru ITV2 – díl vysílaný 8. července sledovalo jen v televizi 4,5 milionu diváků. Pořad měl u diváků ve věku 16-34 let a16-24 let největší sledovanost od roku 2010 i na digitálním kanálu. Na Love Island se dívalo 2,3 milionu diváků ve věku 16-34 let a 0,9 milionu diváků v kategorii 16-24 let (na televizoru: živě, přes PVR a VOD). To je pro tyto demografie kromě zápasů England World Cup a pořadu I’m A Celebrity největší sledovanost v televizi v roce 2018.¹

Výzkum efektivity značek pro tento pořad

V roce 2018 se ITV spojila se společností On Device Research, aby společně provedly nejambicióznější studii, která měla změřit dopad partnerství Love Islandu se značkami, jako jsou Superdrug, Missguided, Samsung, Kellog’s, Rimmel a další.

Studie dokázala změřit cross-mediální dopad reklamy u celé řady kanálů: ITV2, ITV Hub, aplikace Love Island a digitálního zobrazení.

Metodologie partnerství se značkou Superdrug zahrnovala nábor 3 000 respondentů (věková skupina 18-34 let) a použití technologie pro rozpoznávání audioobsahu (ACR) k pasivnímu měření expozice televizní reklamy. Provádělo se sledování digitálních reklam pro získání úplného obrázku o pasivní reklamní expozici.

Zahrnovala také vytvoření kontrolních a exponovaných skupin pro měření dopadu kampaně na značková měřítka a využití geolokačních údajů prostřednictvím Location Sciences k měření návštěvnosti obchodu Superdrug a provozu v supermarketu.

Výsledky

Výzkum přinesl skvělé výsledky u povědomí o značce, zvažování nákupu značky, online návštěvnosti a návštěvnosti obchodů:

86 % diváků pořadu Love Island mělo povědomí o partnerských značkách. Souhlasili, že sponzorství posiluje povědomí o značce v rámci širší kampaně. Značka dámského oblečení Missguided získala z partnerství nejvíce z hlediska posílení povědomí o značce o 16 %.²

Partnerské značky zaznamenaly v průměru 9% nárůst zvažování nákupu značky².

Značka Superdrug vykázala pětinásobné zvýšení návštěvnosti stránek mezi diváky pořadu Love Island² a 14% nárůst návštěvnosti obchodů mezi diváky během kampaně. Partnerství přinesla 300 tisíc inkrementálních návštěv obchodu Superdrug. Za předpokladu, že průměrná útrata na návštěvu byla 10 liber, jde o přírůstkové výnosy ve výši 3 miliony lieber³.

Výsledky studie se dočkaly velmi vřelého přijetí. Nabídly komerčním týmům základ hlubších poznatků pro zaujetí klientů.

„Tato přelomová studie ukazuje, že partnerství s fantastickým obsahem ITV značce nejen přináší slávu, ale mění i skutečné chování mezi diváky. Výsledky budou využitelné jako pomoc při zvyšování výnosů ITV pro Love Island v roce 2019,“

říká Claire Heys, ředitelka oddělení Brand Partnerships & Content v ITV.

————————————————————————————————

1.Zdroj: BARB/AdvantEdge, – Individuals
2.Zdroj: On Device Research/Love Island Partnership Effectiveness Research: Linking real-world behaviours to reality TV
3.Zdroj: On Device Research/Love Island Partnership Effectiveness Research: Linking real-world behaviours to reality TV Source: Love Island Study On Device Research, *based on average expenditure toiletries/cosmetics on GB TGI

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 248: LOVE ISLAND NA ITV: PROPOJENÍ CHOVÁNÍ V REÁLNÉM SVĚTĚ S TELEVIZNÍ REALITY SHOW

VŠECHNY CASE STUDIES