Internetový seriál
Egtabite se v tomto týdnu zaměřuje na belgickou mediální společnost SBS Belgium a telekomunikačního operátora Telenet a jeho seriál wtFOCK, který se okamžitě stal jedním z nejúspěšnějších internetových seriálů ve Vlámsku. Tento seriál – velmi populární ve věkové kategorii 15-24 let – zůstával dlouho bez povšimnutí ostatních diváků. Jeho autentičnost v kombinaci s jedinečným formátem velmi přispěla k jeho úspěchu – a to jak u diváků, tak u inzerentů. Je to situace výhodná pro všechny, protože se SBS daří cílit na skupinu, kterou mají inzerenti problém oslovit.
Hranice mezi fikcí a realitou
wtFOCK je vlámská verze norského seriálu pro mladé SKAM, který se natolik medializoval, že si tuto koncepci vybrali k adaptaci i v zemích, jako je Itálie, Francie, Nizozemsko, Německo, Spojené státy a nyní i Belgie.
Seriál se liší od ostatních řadových seriálů pro mladé v několika oblastech. Za prvé a především je to internetový seriál, který nejprve běžel na vlastní online platformě wftock.be a poté se vysílal na kanálech SBS VIER a VIJF a na kanále Play od Telenetu. Protože se mladí lidé chtějí sami rozhodovat, co a kdy budou sledovat, wtFOCK na to výtečně reaguje nabídkou krátkých klipů, které se zveřejňují během dne v předem neoznamovaných časech.
Pak tu jsou postavy: ty je také možné účinně sledovat na sociálních médiích. Fanoušci je mohou sledovat například na Instagram storeis, když jedna z nich jde pochod za klima, který se v tu chvíli opravdu v Bruselu koná. Hranice mezi fikcí a realitou je velmi tenká a mladí lidé se s postavami snadno ztotožní.
A konečně reklama během a kolem videí se přizpůsobila obsahu, stylu, vzhledu a vyznění seriálu. Značky, které inzerují, mají jasné spojení s diváky. Reklamní přestávka začíná vtipnými hashtagy. Product placement, což je třeba příklad značky Samsung, je do příběhu aktivně začleněný.
Čísla nelžou
Po každé „vlně“ nového obsahu zadává SBS Belgium a Telenet průzkum. Ten, který se realizoval po druhé vlně mezi 2 600 mladými lidmi ve věku 15 až 34 let, posuzoval popularitu seriálu v rámci široké nabídky seriálů pro mladé. V odpovědi na otázku, který seriál pro mladé respondenti znají, byl na prvním místě wtFOCK. Ve věkové kategorii 15 až 24 let se na seriál dívá téměř polovina. Navíc jakmile se jednou podívají na jeden klip, začne je to zajímat: většina se pak dívá často (několikrát týdně).
Čísla nelžou: wtFOCK se také ukázal jako mimořádně populární s až 400 000 diváky do 35 let a 1 000 000 zhlédnutí za týden na vlastní platformě a v dané chvíli s téměř 100 000 sledujícími na oficiálním instagramovém účtu. Po druhé vlně se úspěch nezastavil. Třetí vlna vykazuje více než 12 600 000 zhlédnutí za pouhých 10 týdnů.
Rozeznatelnost je klíčová
Seriál dokazuje, že mladší generace si nejen vybírá velké americké produkce, ale že i místní obsah, který mluví jazykem mladých, může zabodovat. A mluvit správným jazykem je něco, co bylo vždy během kreativního procesu seriálu zásadní. Telenet a SBS se vědomě rozhodly nezaměřovat se na tradiční reklamu, ale dát prostor grassroots a guerrillovému marketingu. Takto si seriál mohou mladí lidé najít sami. A to přispělo k jeho popularitě.
„Inzerenti považují za čím dál složitější zasáhnout mladé lidi v jejich přirozeném prostředí. wtFOCK ve Vlámsku poprvé nabízí nové komerční příležitosti podle pravidel samotných mladých lidí. Díky výběrovému počtu značek dnes vytváříme příběh, který se odlišuje a mladí ho berou, protože jeho komunikace je oslovuje a nepůsobí nepřirozeně.“
doplnila Ilse De Leersnyder, Brandcare Sales Director, SBS Belgium.
Na jaře by měla běžet čtvrtá vlna seriálu. Dokazuje, že místní vlámský obsah má budoucnost.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 285: WTFOCK: JAK SBS BELGIUM A TELENET OSLOVUJÍ MLADÉ PUBLIKUM POMOCÍ INTERNETOVÉHO SERIÁLU