K čemu je televizní reklama opravdu dobrá – nabízí krátkodobou aktivaci a dlouhodobý dopad na značky? Jakákoli diskuse o televizi jako o reklamním médiu bude pravděpodobně obsahovat populární slova jako branding, imageová reklama nebo dlouhodobý dopad reklamy. Ale co se stane bezprostředně po odvysílání televizního spotu? Egtabite tento týden představuje televizní kampaň Goldbach Media pro klienta Librio. Přinesla jak krátkodobou aktivaci, tak dlouhodobý dopad reklamy.
Televizní debut švýcarského start-upu
Librio je švýcarský vydavatel, který se specializuje na personalizované dětské knížky. Mladá e-commerce společnost byla založená v Curychu v roce 2017 a od té doby prodala více než 30 000 knih ve více než 70 zemích. Její předchozí marketingová opatření se omezovala na nejběžnější online kanály, jako je marketing ve vyhledávačích, displejová reklama, kampaně na sociálních médiích a influencerský marketing.
Při koučingu dostal curyšský start-up radu, aby se prezentoval v televizi. Do té doby měl mylnou představu, že televizní reklama je daleko za jeho rozpočtovými možnostmi.
Cíle televizní kampaně zahrnovaly silnější branding a okamžité zvýšení prodejů, dále také zvýšení povědomí o produktu mezi potenciálními spotřebiteli a lepší rozpoznání značky. Kampaň zahrnovala i krátkodobý 15sekundový spot, který se vysílal po dobu pěti týdnů.
Dlouhodobé a krátkodobé dopady televize
Společnost Goldbach Media analyzovala dopad brandingu a úroveň výkonnosti před, během a po kampani. Využívala internetový dotazník na stránkách Librio.ch k určení původu návštěvníků stránek, reprezentativní online průzkum o televizní kampani a data z Google Analytics.
Okamžitý dopad televizního spotu dokázal, že televize podporuje online aktivity. Librio ve srovnání s přímými konkurenty dosáhl během kampaně největšího počtu dotazů ve vyhledávačích. Webové stránky Librio také zaznamenaly nárůst přímé návštěvnosti o 157 % a nárůst návštěvnosti z Googlu o 213 %.
Ve skutečnosti 46 % návštěvníků webových stránek uvedlo, že se o společnosti Librio dozvěděli díky televiznímu spotu. 63 % návštěvníků webu zavítalo na stránky Librio.ch okamžitě po zhlédnutí spotu. Kampaň měla okamžitý dopad na přímé prodeje, které se zdvojnásobily, zatímco prodeje uskutečněné přes Google se zvýšily o 57 %.
Librio jako značku si lidé nejen pamatovali a vnímali jako o moc lepší, ale i přímá návštěvnost webových stránek se radikálně zvýšila a trvala ještě týdny po skončení kampaně.
Výsledky kampaně naznačují, že 37 % návštěvníků webových stránek nenavštívilo Librio.ch okamžitě po odvysílání televizního spotu, ale až po nějakém čase. Vliv na přímé prodeje produktů Librio byl znatelný po dobu pěti týdnů po skončení kampaně. Po zhlédnutí 15sekundového spotu diváci vykazovali větší zájem o nákup produktů Librio a o informování ostatních o jejich kvalitě. Librio se tak stal prvním v povědomí o značce mezi všemi svými konkurenty.
Televize funguje v obou částech trychtýře
Kampaň přispěla k úsilí společnosti o budování značky a dosáhla jak okamžitých efektů na úrovni výkonnosti, tak dlouhodobého dopadu. „Očekával jsem, že televizní kampaň nějaký vliv na budování značky mít bude. Ale nikdy jsem si nemyslel, že dosáhne, a dokonce překoná, naše cíle. Moje osobní hodnocení televizní kampaně je neuvěřitelně pozitivní. Dosáhli jsme daleko větších prodejů, než jsme doufali. V budoucnu budeme určitě dávat ještě další televizní reklamy,“ prohlásil Tim Hess, spoluzakladatel společnosti Librio.
Televizní kampaň přinesla podstatné výsledky, protože měla pozitivní vliv na návštěvnost webové stránky, vyhledávání na Googlu, povědomí o značce a na prodej.
„Případ společnosti Librio působivě poukazuje na dopad televize na branding a výkonnost. Abyste mohli vést úspěšnou kampaň, potřebujete určitou úroveň znalosti produktu a marketingových zásad. Společnost Librio zkombinovala emocionální produkt s důvěryhodným sdělením značky a tuto kombinaci využila během propagace prodeje. Jsme nadšení, že byla kampaň tak úspěšná a že jsme pomohli ukázat Librio v tom nejlepším světle,“
dodal Alexander Duphorn, generální ředitel Goldbach Media.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 287: GOLDBACH MEDIA A LIBRIO DOKAZUJÍ KRÁTKODOBOU AKTIVACI A DLOUHODOBÝ DOPAD TELEVIZE