EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
spolupráce s

14. 2. 2020

Zkušenosti se sledováním televize se v poledních letech dramaticky mění, zejména s nárůstem streamovacích služeb a všech nových zařízení, která k nim zajišťují přístup. Způsob denní konzumace televize se neustále vyvíjí. Proto stoupá potřeba nejaktuálnějších čísel. Ta přesně ukazují, jak se lidé při sledování televize chovají.

Egtabite v tomto týdnu zaměřuje pozornost na projekt, který provedl ViacomCBS ve spolupráci s The Global TV Group.

Bližší pohled

Cílem projektu bylo osvětlit, jak a proč globální publikum sleduje televizi. Zahrnoval 10 000 respondentů ve věku 13-54 let z 10 různých zemí (Austrálie, Argentina, Německo, Maďarsko, Mexiko, Polsko, Španělsko, Thajsko, Velká Británie a USA) a více než 60 hodin natočeného materiálu. Společnost ViacomCBS za použití GoPro kamer, domácích etnografií a online průzkumů sledovala, jak dnes spotřebitelé sledují televizi.

Globální poznatky o spotřebitelích

Hlavní poznatky tohoto rozsáhlého výzkumu jednoznačně dokládají nepopiratelnou sílu televize.

Za prvé lidé na celém světě mají televizi rádi více než dřív, protože se kolem ní točí jejich život. Televize je dostatečně velká a rozmanitá, aby měla pro každého něco. Lidé ji vnímají jako společníka, sjednotitele a zdroj inspirace. Jeden z respondentů z Německa řekl: „Pro mě je televize skvělý způsob, jak se inspirovat a pobavit.“ Zatímco 69 % respondentů má pocit, že televize je neodmyslitelnou součástí jejich každodenního života, pro 70 % je důležitým zdrojem zábavy.

Televize je také větší a lepší než dřív, a to spíše z hlediska obsahu než zařízení nebo platforem, které se v posledních letech rozšiřují. 62 % všech respondentů definuje televizi jako „televizní pořady a filmy“. Televizi vnímají jako obsah, ne jako nástroje, které používají, aby se ke svým pořadům a filmům dostali.

Za třetí lidé používají televizi ke zmírnění stresu a odreagování po únavném dni. Množství dostupného obsahu ale diváky zahlcuje. Vyhledávání obsahu je ubíjející a bere čas, zejména u služeb videa na vyžádání. Proto lidé vyhledávají divácké zážitky, které jsou jednoduché a bezproblémové a umožňují jim okamžitý přístup k oblíbenému obsahu. Pokud to tak není, diváci se obracejí ke sledování filmů a pořadů, které znají. Respondenti připouštějí, že se příležitostně podívají na lineární televizi, protože se jim tím zjednoduší výběr.

Televize nás uspokojuje, svádí nás dohromady a rozšiřuje nám obzory

Projekt doložil, že některé divácké zvyklosti zůstávají stejné. Přestože se televizní prostředí mění, televize stále uspokojuje obvyklé potřeby. Hýčká nás, nabízí oddech od hektického života a uspokojuje naše potřeby relaxace. Slouží jako vynikající únik a dovoluje divákům mít „čas jen pro sebe“.

Kromě nabídky odpočinkového osobního času televize slouží jako silné společenské pojítko a sbližuje diváky. Lidé dávají přednost trávení kvalitního času společně s blízkými přáteli a rodinami při sledování televize, vaření a povídání. Nejoblíbenějším místem, kde se scházejí, je stále obývací pokoj s velkou televizí.

Televize také skvěle otevírá mysl. Lidé sledují pořady z celého světa, kde jsou k vidění různé kultury a ty jim rozšiřují obzory. Televize jim umožňuje učit se nové věci a získat nový pohled. Jeden z respondentů řekl: „Máte pocit, že sedíte a nic neděláte, ale přitom zkoumáte svět a vydáváte se na cestu.“

„Náš průzkum dokazuje, že žijeme ve zlatém (nebo dokonce platinovém) věku televize. Televize se už neomezuje na jednu obrazovku v domácnosti – televize dneška je koncept pro spotřebitele a televize zítřka bude důležitější než dřív,“ myslí si Christian Kurz, Senior Vice President, Global Consumer Insights, ViacomCBS. „Výzkum ukazuje, že zatímco televize stále uspokojuje mnoho zásadních potřeb, například osobní požitky, pospolitost a rozšiřování názorů, spotřebitelé čím dál víc touží po jednoduchosti a bezproblémovém diváckém zážitku.“

Milujeme televizi

Projekt ViacomCBS a The Global TV Group ukázal, že dnešní televize se těší větší oblibě než kdy dřív, je větší a lepší než dřív a také složitější. Ať se na televizi díváme proto, že je to náš společenský rituál, že chceme na chvíli vypnout nebo si rozšiřujeme obzory, v dnešním složitém světě funguje jako způsob odpočinku a uvolnění.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?

VŠECHNY CASE STUDIES