Zkušenosti se sledováním televize se v poledních letech dramaticky mění, zejména s nárůstem streamovacích služeb a všech nových zařízení, která k nim zajišťují přístup. Způsob denní konzumace televize se neustále vyvíjí. Proto stoupá potřeba nejaktuálnějších čísel. Ta přesně ukazují, jak se lidé při sledování televize chovají.
Egtabite v tomto týdnu zaměřuje pozornost na projekt, který provedl ViacomCBS ve spolupráci s The Global TV Group.
Bližší pohled
Cílem projektu bylo osvětlit, jak a proč globální publikum sleduje televizi. Zahrnoval 10 000 respondentů ve věku 13-54 let z 10 různých zemí (Austrálie, Argentina, Německo, Maďarsko, Mexiko, Polsko, Španělsko, Thajsko, Velká Británie a USA) a více než 60 hodin natočeného materiálu. Společnost ViacomCBS za použití GoPro kamer, domácích etnografií a online průzkumů sledovala, jak dnes spotřebitelé sledují televizi.
Globální poznatky o spotřebitelích
Hlavní poznatky tohoto rozsáhlého výzkumu jednoznačně dokládají nepopiratelnou sílu televize.
Za prvé lidé na celém světě mají televizi rádi více než dřív, protože se kolem ní točí jejich život. Televize je dostatečně velká a rozmanitá, aby měla pro každého něco. Lidé ji vnímají jako společníka, sjednotitele a zdroj inspirace. Jeden z respondentů z Německa řekl: „Pro mě je televize skvělý způsob, jak se inspirovat a pobavit.“ Zatímco 69 % respondentů má pocit, že televize je neodmyslitelnou součástí jejich každodenního života, pro 70 % je důležitým zdrojem zábavy.
Televize je také větší a lepší než dřív, a to spíše z hlediska obsahu než zařízení nebo platforem, které se v posledních letech rozšiřují. 62 % všech respondentů definuje televizi jako „televizní pořady a filmy“. Televizi vnímají jako obsah, ne jako nástroje, které používají, aby se ke svým pořadům a filmům dostali.
Za třetí lidé používají televizi ke zmírnění stresu a odreagování po únavném dni. Množství dostupného obsahu ale diváky zahlcuje. Vyhledávání obsahu je ubíjející a bere čas, zejména u služeb videa na vyžádání. Proto lidé vyhledávají divácké zážitky, které jsou jednoduché a bezproblémové a umožňují jim okamžitý přístup k oblíbenému obsahu. Pokud to tak není, diváci se obracejí ke sledování filmů a pořadů, které znají. Respondenti připouštějí, že se příležitostně podívají na lineární televizi, protože se jim tím zjednoduší výběr.
Televize nás uspokojuje, svádí nás dohromady a rozšiřuje nám obzory
Projekt doložil, že některé divácké zvyklosti zůstávají stejné. Přestože se televizní prostředí mění, televize stále uspokojuje obvyklé potřeby. Hýčká nás, nabízí oddech od hektického života a uspokojuje naše potřeby relaxace. Slouží jako vynikající únik a dovoluje divákům mít „čas jen pro sebe“.
Kromě nabídky odpočinkového osobního času televize slouží jako silné společenské pojítko a sbližuje diváky. Lidé dávají přednost trávení kvalitního času společně s blízkými přáteli a rodinami při sledování televize, vaření a povídání. Nejoblíbenějším místem, kde se scházejí, je stále obývací pokoj s velkou televizí.
Televize také skvěle otevírá mysl. Lidé sledují pořady z celého světa, kde jsou k vidění různé kultury a ty jim rozšiřují obzory. Televize jim umožňuje učit se nové věci a získat nový pohled. Jeden z respondentů řekl: „Máte pocit, že sedíte a nic neděláte, ale přitom zkoumáte svět a vydáváte se na cestu.“
„Náš průzkum dokazuje, že žijeme ve zlatém (nebo dokonce platinovém) věku televize. Televize se už neomezuje na jednu obrazovku v domácnosti – televize dneška je koncept pro spotřebitele a televize zítřka bude důležitější než dřív,“ myslí si Christian Kurz, Senior Vice President, Global Consumer Insights, ViacomCBS. „Výzkum ukazuje, že zatímco televize stále uspokojuje mnoho zásadních potřeb, například osobní požitky, pospolitost a rozšiřování názorů, spotřebitelé čím dál víc touží po jednoduchosti a bezproblémovém diváckém zážitku.“
Milujeme televizi
Projekt ViacomCBS a The Global TV Group ukázal, že dnešní televize se těší větší oblibě než kdy dřív, je větší a lepší než dřív a také složitější. Ať se na televizi díváme proto, že je to náš společenský rituál, že chceme na chvíli vypnout nebo si rozšiřujeme obzory, v dnešním složitém světě funguje jako způsob odpočinku a uvolnění.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 289: GLOBÁLNÍ POZNATKY VIACOMCBS O SPOTŘEBITELÍCH: CO PRO LIDI NA CELÉM SVĚTĚ ZNAMENÁ TELEVIZE?