EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU
spolupráce s

10. 4. 2020

Egtabite v tomto týdnu představuje podrobnou studii ROI z finského trhu. Výzkum vedlo národní televizní obchodní zastupitelství Screenforce Finsko a nezávislá technologická společnost Sellforte, která se specializuje na podrobná měření marketingové návratnosti investic. Studie dokládá, že celkově televize (v tomto případě lineární a online, bez programatické) přináší dlouhodobě nejvyšší inkrementální prodeje a dává inzerentům pádný důvod, proč do televize jako celku investovat.

Měření reklamy ve všech formách televize

Ve Finsku sleduje televizní obsah na jakémkoli zařízení 99 % populace. Za posledních deset let zůstává doba sledování bezmála 3 hodiny denně (2 hodiny a 42 minut) víceméně stabilní. Komerční vysílatelé přitom představují 52 % trhu. Bylo ale třeba provést hloubkovou studii ROI a změřit reklamu ve všech podobách televize.

Screenforce Finsko proto ve spolupráci se společností Sellforte provedl jedinečný výzkum, kdy analyzoval data o nákupu od společnosti Gigantti, největšího maloobchodníka s elektronikou a domácími spotřebiči, který má více než 41 obchodů po celé zemi. Výzkum měl k dispozici obrovské množství dat a vzal v úvahu mimo jiné dopad slev, které Gigantti nabízí.

Cílem studie bylo zjistit sílu televize od značky, která používá jak taktický marketing, tak marketing zaměřený na budování značky, a pochopit, které mediální kanály generují nejvyšší přírůstkové prodeje.

Studie porovnávala více než deset milionů řádků účtenek shromážděných v rámci prodejních a marketingových dat společnosti Gigantti. Inzerentovy údaje ukázaly, že 18 % jeho mediálního rozpočtu jde na televizi jako celek. Třetina celkového mediální rozpočtu se použije na direct mail, protože marketing společnosti spoléhá na týdenní propagací.

V rámci studie proběhla analýza rozsáhlých údajů o prodejích za dva roky (položka, místo, datum) v kombinaci s marketingovými údaji a informacemi o výdajích na média. Výzkumní pracovníci tak mohli získat komplexní, spolehlivý a využitelný model a výsledky.

Údaje o prodeji se rozdělily do tří složek – základní prodeje, k nimž by došlo i bez propagace, nabídka jako podpora propagace produktu a nakonec média, reklama pro určitou propagaci. ROI se vypočítal jako podíl navýšení pomocí médií a investic do médií.

Dlouhodobé výsledky

Výsledky studie ukazují, že marketing ve vyhledávačích vyniká s nejvyšší návratností investic v krátkodobém horizontu, ale televize generuje mnohem vyšší ROI než všechna ostatní média v dlouhodobém výhledu. V přírůstkových prodejích, které nastávají v týdnu po kampani, je nejefektivnějším generátorem obratu marketing ve vyhledávačích.

Televize ale má pozitivní vliv na návštěvnost webových stránek a je největším mediálním generátorem celkového obratu. Výsledky ukazují, že 4 % přírůstkových prodejů vyvolaných marketingem ve vyhledávačích připadá na televizi jako celek.

Studie dokládá, že televize ve všech podobách má největší celkovou výkonnost a je nejlepším mediálním kanálem, který dlouhodobě stimuluje přírůstkové prodeje. Každé euro investované do televize jako celku generuje 17 eur celkového obratu.

Studie návratnosti investic podnítila dialog mezi televizí, agenturami a inzerenty. „Gigantti je jedním z největších finských inzerentů a výsledky studie určitě přinášejí podněty k zamyšlení na mnoha místech,“ říká Anna Lujanen, výkonná ředitelka, Screenforce Finsko.

„Významnou část marketingového rozpočtu vydáváme na televizní reklamu, protože efektivně generuje poptávku. Naše odvětví je vysoce konkurenční a hektické a my potřebujeme znát návratnost svých marketingových investic. Efektivitu marketingu je možné zvýšit pouze se správnými informacemi,“

říká Sami Särkelä, marketingový ředitel společnosti Gigantti.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 297: TELEVIZE JAKO CELEK PŘINÁŠÍ NEJLEPŠÍ ROI – STUDIE SCREENFORCE VE FINSKU

VŠECHNY CASE STUDIES