Letní měsíce se rychle blíží a naše série případových studií Egtabite si vezme do září zasloužené volno. Předtím se ale zaměříme na nejnovější posilu týmu – nově zvoleného prezidenta asociace Egta.
Poslední hlasování při jednání statutárního orgánu asociace Egta se týkalo předání prezidentské funkce asociace. Odcházející prezidentka Malin Häger, obchodní ředitelka Advertising Nordics – TV4 Media, předala vedení asociace Laurentu Bliautovi, zástupci generálního ředitele pro marketing, výzkum a vývoj v TF1 Publicité.
Celý tým Egta chce zvlášť poděkovat Malin za odvedenou práci ve funkci prezidentky a za mnoho vynikajících iniciativ a akcí, na nichž jsme měli možnost spolupracovat.
Laurent Bliaut se s námi v krátkém rozhovoru laskavě podělil o své názory na asociaci Egta, svou funkci a budoucnost odvětví v příštích letech.
1. Můžete nám říct, co vás přimělo ucházet se o funkci prezidenta asociace Egta?
Upřímně obdivuji veškerou práci, kterou tým Egta v posledních letech odvedl. Kromě mnoha výměn, které asociace organizuje a které nám všem umožňují inspirovat se těmi nejlepšími v našem oboru na celém světě, se Egta stala důležitým partnerem pro jednání s organizacemi, jako je zejména WFA a MRC. Více než jindy musíme my jako televizní společnosti mluvit jednotným hlasem o nastavení nových standardů, abychom čelili globálním technologickým obrům, kteří teď v našem konkurenčním světě působí.
2. Máte pocit, že se svět od chvíle, kdy jste se o funkci ucházel, do chvíle zvolení nějak změnil? Změnily se vaše krátkodobé a střednědobé priority coby vysílatele a jako prezidenta sdružení?
Covidová krize měla samozřejmě krátkodobé a střednědobé dopady na nás na všechny. Teď se oprávněně zaměřujeme na velmi krátké období, abychom maximálně ochránili zdroje našich společností – většina z nich závisí zejména na reklamě. Ale jako všechny krize i tato spíše urychlila tendence existující již dříve, než že by způsobila skutečný rozkol. Naše vize tzv. totálního videa je relevantnější než kdy dříve a naše odvětví se musí připravit na ústřední roli, kterou si zaslouží. To byl můj plán již před krizí a ta mé přesvědčení jen posílila.
3. Co považujete za největší výzvy a příležitosti pro naše odvětví v příštích letech?
Naše odvětví dosáhlo zlomového bodu a vstupuje do éry totálního videa. Obsah je proměnlivý a nemá hranice. Náš obsah je nejlepší a teď je možné ho sledovat nebo poslouchat kdykoli, kdekoli a na jakémkoli zařízení. To nám přinese mnoho nových příležitostí. Naše média již poskytla nesrovnatelný zásah s nejsilnějším zapojením našich diváků. Díky adresovatelnosti a datům teď mohou poskytovat více cílení a své silné stránky nabízet širšímu klientskému portfoliu. Díky těmto novým dovednostem jsem přesvědčen, že nadcházející roky přinesou nová vítězství! Je úžasné, kolik nových klientů budeme moct přibrat díky programatice, datům a adresovatelnosti.
4. Co byste chtěl členům asociace Egta sdělit?
Všichni společně musíme hrát ústřední roli při urychlování konvergence KPI mediálního plánování. Práce na tomto úkolu začala, ale nesmíme podceňovat nesnáze. Platformy hrají dvojí hru. Předstírají, že souhlasí, ale nejsou ochotné otevřít své uzavřené systémy skutečnému a srovnatelnému měření. Jsem přesvědčen, že tato bitva je zásadní. A Egta je naší nejlepší zbraní k vítězství, jak ukázala lednová akce BAM 2020 v Paříži.
Televize a rozhlas každý rok stále prokazují, jak jsou efektivní při podpoře hodnoty značky a prodeje, ale část této síly až příliš často zkonfiskují specialisté na poslední proklik. Nemůžeme dovolit, aby se to dělo. Rád v tom budu nápomocný, jak jen to půjde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 306: ROZHOVOR S NOVÝM PREZIDENTEM ASOCIACE EGTA