První televizní Egtabite po letní přestávce se podívá na nedávnou studii profesorky Karen Nelson-Fieldové pro Screenforce DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko). Nelson-Fieldová a její tým v Amplified Intelligence zjistily, že televize mezi mnoha platformami získává nejdelší čas pozorného sledování a nabízí největší dopad na prodeje.
Výsledky studie společnost Screenforce představila v pětidílné videosérii s názvem What’s On? Nelson-Fieldová již dříve zkoumala efektivitu videoreklamy na mnoha platformách se ThinkTV v Rakousku a Dentsu Aegis Network ve Velké Británii a USA. Tentokrát se výzkum Amplified Intelligence s využitím umělé inteligence zaměřil na region Německa, Rakouska a Švýcarska. „Jedním z nejzajímavějších zjištění této komplexní série studií je nápadná podobnost výsledků mezi platformami a zeměmi,“ říká Nelson-Fieldová.
TV a BVoD jsou efektivnější než jiné platformy
Not all Reach is Equal (Ne každý zásah je stejný) to je případný název studie provedené v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Klíčová zjištění přinášejí přelomové poznatky zobrazující a vysvětlující sílu televizního obsahu. Poprvé byl do výzkumu začleněn Instagram společně s lineární televizí, YouTube, Facebookem a televizí na vyžádání (BVOD). Inovativní výzkumná metoda Nelson-Fieldové vychází z experimentálního domácího prostředí s využitím výzkumné aplikace. Tato aplikace přehrála 12 stejných testovacích reklam na každé z různých platforem více než 2 500 subjektům testování ve třech zemích (Německo, Rakousko, Švýcarsko). Měří viditelnost a další metriky ukazující reklamní sílu jednotlivých platforem.
K zobecnitelným zjištěním patří skutečnost, že televize způsobuje větší zvýšení prodejů (STAS) než jiná platforma. Vychází také najevo, že doba, po kterou televizní reklama ovlivňuje prodeje, je mnohem delší než reklama na YouTube a Facebooku. Zkoumání dlouhodobých efektů ukazuje, že televize generuje větší dopad 28 dní po kontaktu s reklamou než Facebook a YouTube bezprostředně po expozici. Analýzy zvuku a sledování, tj. pozornosti diváků věnované testovaným reklamám, zdůrazňuje význam viditelnosti. Pokud je počet reklamních pixelů nízký, úroveň pozornosti je také nízká a snižuje pravděpodobnost, že si člověk značku vybere.
Profesorka Nelson-Fieldová klade velký důraz na zobecnitelnost výsledků studie. „Dobrá věda vychází z replikace. Pouze zjištění, která obstojí při opětovném testování za různých podmínek, jako jsou různé země, různé platformy, různé časy, mají pro inzerenty skutečný význam,“ tvrdí.
Více na Screenforce What’s on video stránce
K propagaci a hlubšímu zkoumání komplexní studie spustil Screenforce pětidílnou videosérii dostupnou na Screenforce What’s On? – nové webové videostránce věnované televizní reklamě a jejímu dopadu.
Not all Reach is Equal – DACH Edition (Ne každý zásah je stejný – vydání pro Německo, Rakousko a Švýcarsko) je první studie, která se na What’s On představí. Nelson-Fieldová zde prezentuje studii v pěti částech – klíčová zjištění, metodologie, ukazatele dopadu, faktory efektivity a další aspekty. Po videu následují otázky, odpovědi a komentáře od tří tržních partnerů Screenforce: Kirsten Latour (OWM), Manfreda Kluga (Omnicom) a Klause-Petera Schulze (OMG) (v němčině).
Zjistěte více a podívejte se na prezentaci Karen Nelson-Fieldové zde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE