První televizní Egtabite po letní přestávce se podívá na nedávnou studii profesorky Karen Nelson-Fieldové pro Screenforce DACH (Německo, Rakousko, Švýcarsko). Nelson-Fieldová a její tým v Amplified Intelligence zjistily, že televize mezi mnoha platformami získává nejdelší čas pozorného sledování a nabízí největší dopad na prodeje.
Výsledky studie společnost Screenforce představila v pětidílné videosérii s názvem What’s On? Nelson-Fieldová již dříve zkoumala efektivitu videoreklamy na mnoha platformách se ThinkTV v Rakousku a Dentsu Aegis Network ve Velké Británii a USA. Tentokrát se výzkum Amplified Intelligence s využitím umělé inteligence zaměřil na region Německa, Rakouska a Švýcarska. „Jedním z nejzajímavějších zjištění této komplexní série studií je nápadná podobnost výsledků mezi platformami a zeměmi,“ říká Nelson-Fieldová.
TV a BVoD jsou efektivnější než jiné platformy
Not all Reach is Equal (Ne každý zásah je stejný) to je případný název studie provedené v Německu, Rakousku a Švýcarsku. Klíčová zjištění přinášejí přelomové poznatky zobrazující a vysvětlující sílu televizního obsahu. Poprvé byl do výzkumu začleněn Instagram společně s lineární televizí, YouTube, Facebookem a televizí na vyžádání (BVOD). Inovativní výzkumná metoda Nelson-Fieldové vychází z experimentálního domácího prostředí s využitím výzkumné aplikace. Tato aplikace přehrála 12 stejných testovacích reklam na každé z různých platforem více než 2 500 subjektům testování ve třech zemích (Německo, Rakousko, Švýcarsko). Měří viditelnost a další metriky ukazující reklamní sílu jednotlivých platforem.
K zobecnitelným zjištěním patří skutečnost, že televize způsobuje větší zvýšení prodejů (STAS) než jiná platforma. Vychází také najevo, že doba, po kterou televizní reklama ovlivňuje prodeje, je mnohem delší než reklama na YouTube a Facebooku. Zkoumání dlouhodobých efektů ukazuje, že televize generuje větší dopad 28 dní po kontaktu s reklamou než Facebook a YouTube bezprostředně po expozici. Analýzy zvuku a sledování, tj. pozornosti diváků věnované testovaným reklamám, zdůrazňuje význam viditelnosti. Pokud je počet reklamních pixelů nízký, úroveň pozornosti je také nízká a snižuje pravděpodobnost, že si člověk značku vybere.
Profesorka Nelson-Fieldová klade velký důraz na zobecnitelnost výsledků studie. „Dobrá věda vychází z replikace. Pouze zjištění, která obstojí při opětovném testování za různých podmínek, jako jsou různé země, různé platformy, různé časy, mají pro inzerenty skutečný význam,“ tvrdí.
Více na Screenforce What’s on video stránce
K propagaci a hlubšímu zkoumání komplexní studie spustil Screenforce pětidílnou videosérii dostupnou na Screenforce What’s On? – nové webové videostránce věnované televizní reklamě a jejímu dopadu.
Not all Reach is Equal – DACH Edition (Ne každý zásah je stejný – vydání pro Německo, Rakousko a Švýcarsko) je první studie, která se na What’s On představí. Nelson-Fieldová zde prezentuje studii v pěti částech – klíčová zjištění, metodologie, ukazatele dopadu, faktory efektivity a další aspekty. Po videu následují otázky, odpovědi a komentáře od tří tržních partnerů Screenforce: Kirsten Latour (OWM), Manfreda Kluga (Omnicom) a Klause-Petera Schulze (OMG) (v němčině).
Zjistěte více a podívejte se na prezentaci Karen Nelson-Fieldové zde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 310: SCREENFORCE DACH A AMPLIFIED INTELLIGENCE O TRVALÉ SÍLE TELEVIZE