Egtabite se v tomto týdnu zaměří na společnost Goldbach ve Švýcarsku a její efektivní televizní kampaň pro online řeznictví Luma Delikatessen. Kreativní kampaň posílila povědomí o značce, přinesla nárůst přímé návštěvnosti stránek i vyhledávání a způsobila zřetelné zvýšení obratu – online obchod vyzkoušela spousta nových kupujících.
Goldbach Brandformance atribuční model
Na začátku dubna a v polovině května Luma uvedla svůj vůbec první 20sekundový televizní spot o vzniku a poslání specializovaného obchodu. Doba kampaně – uprostřed covidové krize – se vyznačovala obecnou změnou v používání médií v zemi. Konkrétněji se zvýšilo využívání online platforem, online obchodů a streamovacích služeb.
Během tohoto období se televizní spot Lumy vysílal na vybraných soukromých televizních kanálech, které sledují nadšenci do elektronického obchodování v německy mluvícím Švýcarsku. K průběžné optimalizaci různých časových slotů a kanálů použitých v kampani sloužil atribuční model Brandformance společnosti Goldbach. Tento brandingový a výkonnostní model pomáhá inzerentům měřit reklamní dopad televizního spotu online a na tomto základě umístit spoty tam, kde je dopad největší. Použití tohoto modelu zvyšuje prodeje televizní reklamy a zároveň zvyšuje kvalifikovaný zásah.
Dopad a vliv televizní kampaně
Jaký byl dopad kampaně, která běžela několik týdnů? Goldbach zkoumal kampaň mezi německy mluvícími Švýcary a její dopady analyzoval za použití nástrojů Google Trends a Google Analytics. Takto určil dopady bezprostředně po skončení kampaně. Vliv televize vycházel z porovnání dvou skupin: lidí, kteří reklamu viděli, a těch, kteří ji neviděli. Bez ohledu na klíčové ukazatele výkonnosti se dopad považuje za pozitivní, pokud lidé, kteří televizní spot viděli, mají vyšší indexovou hodnotu než ti, kteří ho neviděli.
Výsledky
Kampaň přinesla výjimečnou míru zapamatování a zvýšené povědomí o značce: 18 % lidí ve věku 15 až 49 let uvedlo, že spot na různých kanálech viděli a pamatují si ho. Televizní spot měl kladný vliv na povědomí o značce mezi respondenty, a to jak na podpořenou (+216 %), tak spontánní znalost (+277 %). Lidé, kteří spot viděli, uvádějí značku Luma třikrát častěji než jiné spontánně jmenované značky, pokud jde o objednávání masa online (+ 264% v kategorii první značka, která se dotázanému vybaví).
Nárůst zájmu: výsledky průzkumu jasně ukazují nárůst zájmu v online obchodě. 19 % lidí, kteří spot viděli, uvedli, že si o produktu zjistili více. 16 % prohlašuje, že o produktu mluvili s někým dalším. Analýza pomocí Google Trends ukázala v období televizní kampaně vysoký zájem. Nehledě na zvýšené využívání internetových obchodů kvůli pandemii se dotazy na konkurenční společnosti zadávaly do vyhledávačů méně než dotazy věnované značce Luma.
Nárůst přímé návštěvnosti a frekvence vyhledávání: díky televizní kampani zaznamenal nástroj Google Analytics zřetelný nárůst přímé návštěvnosti stránek i frekvence dotazů ve vyhledávačích. V porovnání s obdobím před kampaní bylo evidováno čtyřikrát více návštěvníků.
Viditelný nárůst obratu: pokud se podíváme na vývoj obratu, dopad televizního spotu je zřejmý: 8 % dotázaných uvedlo, že si po zhlédnutí spotu koupili produkt značky Luma. 15 % dokonce produkt někomu doporučilo. Během televizní kampaně se celkem 3,5krát zvýšil počet objednávek (+ 256 %) na webových stránkách značky Luma prostřednictvím přímé návštěvy a vyhledávačů. Obrat se proto zvýšil o 216 %.
Závěr
Kampani se během krátkého časového úseku podařilo dostat sdělení značky Luma k zákazníkům. Spot nejen vzbudil zájem, ale zvýšil i návštěvnost webu, podpořil prodej a do řeznictví přivedl nové klienty. Díky úspěšným výsledkům kampaně udělali zakladatelé značky Luma další televizní kampaň během léta a znovu se vrátí se zatím největší televizní kampaní ve čtvrtém čtvrtletí.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA