EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA
spolupráce s

12. 10. 2020

Egtabite se v tomto týdnu zaměří na společnost Goldbach ve Švýcarsku a její efektivní televizní kampaň pro online řeznictví Luma Delikatessen. Kreativní kampaň posílila povědomí o značce, přinesla nárůst přímé návštěvnosti stránek i vyhledávání a způsobila zřetelné zvýšení obratu – online obchod vyzkoušela spousta nových kupujících.

Goldbach Brandformance atribuční model

Na začátku dubna a v polovině května Luma uvedla svůj vůbec první 20sekundový televizní spot o vzniku a poslání specializovaného obchodu. Doba kampaně – uprostřed covidové krize – se vyznačovala obecnou změnou v používání médií v zemi. Konkrétněji se zvýšilo využívání online platforem, online obchodů a streamovacích služeb.

Během tohoto období se televizní spot Lumy vysílal na vybraných soukromých televizních kanálech, které sledují nadšenci do elektronického obchodování v německy mluvícím Švýcarsku. K průběžné optimalizaci různých časových slotů a kanálů použitých v kampani sloužil atribuční model Brandformance společnosti Goldbach. Tento brandingový a výkonnostní model pomáhá inzerentům měřit reklamní dopad televizního spotu online a na tomto základě umístit spoty tam, kde je dopad největší. Použití tohoto modelu zvyšuje prodeje televizní reklamy a zároveň zvyšuje kvalifikovaný zásah.

Dopad a vliv televizní kampaně

Jaký byl dopad kampaně, která běžela několik týdnů? Goldbach zkoumal kampaň mezi německy mluvícími Švýcary a její dopady analyzoval za použití nástrojů Google Trends a Google Analytics. Takto určil dopady bezprostředně po skončení kampaně. Vliv televize vycházel z porovnání dvou skupin: lidí, kteří reklamu viděli, a těch, kteří ji neviděli. Bez ohledu na klíčové ukazatele výkonnosti se dopad považuje za pozitivní, pokud lidé, kteří televizní spot viděli, mají vyšší indexovou hodnotu než ti, kteří ho neviděli.

Výsledky

Kampaň přinesla výjimečnou míru zapamatování a zvýšené povědomí o značce: 18 % lidí ve věku 15 až 49 let uvedlo, že spot na různých kanálech viděli a pamatují si ho. Televizní spot měl kladný vliv na povědomí o značce mezi respondenty, a to jak na podpořenou (+216 %), tak spontánní znalost (+277 %). Lidé, kteří spot viděli, uvádějí značku Luma třikrát častěji než jiné spontánně jmenované značky, pokud jde o objednávání masa online (+ 264% v kategorii první značka, která se dotázanému vybaví).

Nárůst zájmu: výsledky průzkumu jasně ukazují nárůst zájmu v online obchodě. 19 % lidí, kteří spot viděli, uvedli, že si o produktu zjistili více. 16 % prohlašuje, že o produktu mluvili s někým dalším. Analýza pomocí Google Trends ukázala v období televizní kampaně vysoký zájem. Nehledě na zvýšené využívání internetových obchodů kvůli pandemii se dotazy na konkurenční společnosti zadávaly do vyhledávačů méně než dotazy věnované značce Luma.

Nárůst přímé návštěvnosti a frekvence vyhledávání: díky televizní kampani zaznamenal nástroj Google Analytics zřetelný nárůst přímé návštěvnosti stránek i frekvence dotazů ve vyhledávačích. V porovnání s obdobím před kampaní bylo evidováno čtyřikrát více návštěvníků.

Viditelný nárůst obratu: pokud se podíváme na vývoj obratu, dopad televizního spotu je zřejmý: 8 % dotázaných uvedlo, že si po zhlédnutí spotu koupili produkt značky Luma. 15 % dokonce produkt někomu doporučilo. Během televizní kampaně se celkem 3,5krát zvýšil počet objednávek (+ 256 %) na webových stránkách značky Luma prostřednictvím přímé návštěvy a vyhledávačů. Obrat se proto zvýšil o 216 %.

Závěr

Kampani se během krátkého časového úseku podařilo dostat sdělení značky Luma k zákazníkům. Spot nejen vzbudil zájem, ale zvýšil i návštěvnost webu, podpořil prodej a do řeznictví přivedl nové klienty. Díky úspěšným výsledkům kampaně udělali zakladatelé značky Luma další televizní kampaň během léta a znovu se vrátí se zatím největší televizní kampaní ve čtvrtém čtvrtletí.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 314: JAK TV KAMPAŇ OD SPOLEČNOSTI GOLDBACH VE ŠVÝCARSKU PODPOŘILA ONLINE ŘEZNICTVÍ LUMA

VŠECHNY CASE STUDIES