Egtabite se v tomto týdnu zaměřuje na poslední inovaci společnosti United Media v oblasti adresovatelné reklamy – VIDA (Video Dynamic Advertising). Mediazastupitelství, které působí v Srbsku, Chorvatsku, Slovinsku, Bosně a Herzegovině a v Černé Hoře s centrálou v Lucembursku, tuto platformu oficiálně spustilo v červnu 2020. Jejím cílem je využít rozsahu a kvality lineární televize a zkombinovat je s cílením a měřením pro digitální kanály.
S tímto adresovatelným řešením může United Media jednak obsluhovat nové kategorie klientů, jednak nabízet další příležitosti značkám, které už své reklamní rozpočty do mediálních poboček tohoto obchodního zastoupení investují. VIDA – jedna z vlajkových lodí mezi produkty – teď United Media umožňuje úspěšně vstoupit do přeplněného prostoru videa a reklamních technologií.
TECHNOLOGIE EON
Ve své současné podobě dodává VIDA adresovatelnost do kanálů živého televizního vysílání United Media, které jsou dostupné napříč různými platformami a zařízeními pro doručování reklamy. Řešení je založeno čistě na umístění videoreklamy a v současnosti nenabízí žádné typy displejové reklamy, jako je např. overlay ve tvaru písmene L.
VIDA funguje na základě oceněné end-to-end televizní platformy EON napříč všemi zařízeními a doručovacími platformami s podporou VIDA – včetně EON set-top-boxů i aplikací pro osobní mobilní zařízení, stolní počítače a televize připojené k internetu. Řešení bylo vytvořené za použití téměř výhradně interních reklamních technologických zdrojů – s výjimkou nástroje MRM pro řízení monetizace a výnosů od FreeWheel, který je součástí zařízení pro doručování reklam a rozhodování o nich.
V této fázi platforma funguje jako interní řešení a pro klienty není přímo dostupná. Marketéři si mohou své kampaně objednat tak, že mediazastupitelství poskytnou rozpočty, počet zobrazení a další kritéria, kterých chtějí u konkrétních diváckých segmentů dosáhnout.
CÍLENÍ
VIDA používá technologii, data a prémiové inventory pro přesné cílení konkrétních diváckých segmentů bez ohledu na to, co (který kanál/pořad), kdy (v jakou část dne), kde (na set-top-boxech/aplikacích EON) nebo jak (na jakých zařízeních) sledují.
Jelikož VIDA funguje jak na set-top-boxech, tak na aplikacích, nabízí cílení podle domácností (jedna reklama pro více domácností, které splňují konkrétní kritéria) i cílení podle zařízení (jedna reklama pro jedno zařízení). Klienti si mohou zvolit cílení svých kampaní na jednotlivá osobní zařízení nebo domácnosti. V nabídce je několik možností cílení, včetně geolokace, věku, pohlaví, příjmových segmentů a konzumace obsahu.
https://www.egta.com/egta_bites/egta_bites_318_06112020/video.html
JEDINEČNÉ ŘEŠENÍ PRO UNIKÁTNÍ TRHY
Společnost United Media byla nucena z důvodu specifičnosti televizního trhu v jaderských zemích přijít s několika jedinečnými řešeními jak z hlediska komerční integrace, tak z hlediska technologie.
Jednou z výzev pro adresovatelné řešení byla schopnost doručování reklam do adresovatelných komerčních bloků bez znalosti přesného času začátku. To se ukázalo jako velmi užitečné v případě sportovních akcí: bez ohledu na to, kdy nastane přirozená přestávka, může obchodní zastupitelství nahradit blok lineární reklamy reklamou adresovatelnou.
Další výzvu představovala skutečnost, že na srbském trhu neexistuje standardní délka televizního spotu, a proto reklamy trvají různě dlouho.
Jelikož VIDA většinou používá stejnou kreativu jako „klasická“ lineární televize, musela vyhovovat stávajícím reklamním formátům, které klienti chtěli použít. To se projevilo jako rozhodující výhoda. Řešení používá různé mechanismy ke zlepšení flexibility z hlediska trvání reklamy a časů zahájení reklamních bloků a zároveň tím nijak netrpí zákaznická zkušenost.
DALŠÍ KROKY
VIDA má pozici inovativního a prémiového řešení. U konkrétních cílů umožňuje vyšší ROI, kterého by jinak nebylo možné dosáhnout. V současnosti má United Media skupinu více než 20 klientů, kteří řešení využívají. Každý z nich tento produkt používá (a definuje) jinak. To se odráží ve způsobu alokace jejich reklamních rozpočtů. V závislosti na typu klienta a formátu kampaně se klienti mohou rozhodnout, že bude VIDA součástí buď jejich televizních, nebo online rozpočtů.
„Naše adresovatelné řešení je v současnosti komerčně dostupné v Srbsku. Postupně budeme expandovat na ostatní trhy, kde United Media působí. Patří k nim Slovinsko, pak Bosna a Hercegovina a Černá Hora. Do této nabídky také plánujeme zařadit televizní kanály třetích stran,“ říká Marija Matić, vedoucí pro nástroj VIDA v United Media.
„V této fázi nám VIDA umožňuje nahrazení lineárních reklamních bloků adresovatelnou reklamou na živých televizních kanálech (nezávisle na metodě doručování: set-top-boxy nebo aplikace). V další fázi projektu rozšíříme kapacitu na odložené sledování, zpětné sledování, VOD a další reklamní formáty (např. online bannery).“
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 318: VIDA – JEDINEČNÁ ADRESOVATELNÁ PLATFORMA OD UNITED MEDIA