EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ
spolupráce s

8. 1. 2021

První Egtabite nového roku se ohlédne za právě skončenými svátky. Zaměří se na to, jak se belgická média dala na Štědrý večer dohromady v jedinečném živém programu a spojila všechny obyvatele země.

Živý pořad „Vánoce s 11 miliony“ se vysílal 24. prosince mezi 18. a 19. hodinou na pěti největších kanálech v zemi a přinesl hřejivé poselství naděje, světla a propojení.

Belgie: jedinečně fenomenální

Program byl součástí víceleté kampaně federální vlády „Belgie. Jedinečně fenomenální“, která má vtipně a neokázale posílit image země jak doma, tak za hranicemi.

Propagační kampaň začala informativní plakátovou kampaní. Webová stránka ve čtyřech jazycích ukazuje 99 pádných důvodů, proč mít rád Belgii a (znovu) objevit, co může nabídnout z hlediska umění, gastronomie, turistiky, sportu, kultury nebo jednoduše „dobrého života“. Webová stránka i kampaň také zdůrazňují belgické kvality, které můžou přilákat zahraniční investory. Kromě toho existuje „Federální kamion“ – kamion, který cestuje po celé zemi a přiváží federální informační kampaně co nejblíže belgickým občanům.

Organizace samotného živého vysílání a koordinace mezi mediálními skupinami byla v rukou Alice Events, nezávislé agentury, která organizuje institucionální akce a televizní produkce.

Světelný řetěz

Pro tuto příležitost spojily síly RTL-TVI a La Une na francouzsky mluvící straně a VTM, Eén a Vier na holandsky mluvící straně. Pozitivní a srdečné vysílání obsahovalo vystoupení belgických umělců na okouzlujících místech, letecké obrázky krásně nasvícené Belgie, krátká svědectví, národní vzpomínku na všechny oběti koronaviru a příspěvek královské rodiny. Vysílání bylo přímo spojeno s každoročním vánočním projevem Jeho Veličenstva krále Filipa.

Leitmotivem „Vánoc s 11 miliony“ bylo světlo. Mezi všemi věkovými kategoriemi, společenskými třídami, vyznáními a názory je světlo předním symbolem k vyjádření solidarity a naděje v tomto temném období a v tomto roce plném událostí. Mnoho spoluobčanů v zemi už týdny před Vánocemi symbolicky umístilo světla do oken a zahrad.

Hlavní myšlenkou bylo vytvořit na Štědrý večer ze všech těchto osvětlených míst pomyslný světelný řetěz. Program vyzýval k zapálení svíčky za lidi, jimž chtějí diváci poděkovat nebo které si chtějí připomenout, nebo za ty, kteří si podle jejich mínění zaslouží mimořádnou pozornost.

Výsledky

Pořad dosáhl dobré sledovanosti, zejména ve Vlámsku. Na veřejném kanálu Eén ho sledovalo 774 438 lidí, což představuje tržní podíl 45,1 procenta.

Na speciální vysílání se na VTM dívalo 374 745 lidí (údaj zahrnuje odložené sledování do 1. ledna 2021). Vier vykázal 75 000 diváků a společnost RTBF jich jen v samotný večer evidovala 224 537. Televize RTL-TVI k dnešnímu dni prozatím žádná čísla nezveřejnila.

„Úspěch pořadu a skvělá spolupráce mezi různými kanály nás potěšily. Obrovský počet diváků je jasný důkaz, že televize je médium par excellence, které umí z jediného důvodu spojit celou zemi. Srdečné poselství naděje a pocit propojení byly v těchto vyčerpávajících časech velmi vítané. Byla to báječná iniciativa, kterou bychom rádi zopakovali,“ řekla Valérie Van Dyck, vedoucí produkce zpravodajství a projektů News City v DPG Media.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 325: JAK BELGICKÁ MÉDIA OSLAVOVALA VÁNOCE S 11 MILIONY LIDÍ

VŠECHNY CASE STUDIES