EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
spolupráce s

22. 1. 2021

S případovou studií Egtabite tento týden vstoupíme do čím dál rychlejšího světa esportu. Podíváme se blíž na to, jak se mediální společnosti mohou tohoto segmentu chopit. V české republice postavila skupina Prima jedno z největších a nejmodernějších esportových studií ve střední Evropě, kde se konalo Vodafone mistrovství ČR v počítačových hrách a Samsung mistrovství ČR v mobilních hrách. Televizní studio vytvořené pro tuto příležitost má plochu 400 m2 a obsahuje největší souvislou LED stěnu, jaká se kdy ve vysílání v České republice a na Slovensku objevila. Její délka je 23 metrů.

Turnaje těchto dvou mistrovství proběhly od 13. do 29. listopadu. Za normálních podmínek by účastníci soutěže hráli před živým publikem ve velké aréně. Protože to nebylo možné, organizátoři z PLAYzone, agentury skupiny Prima odpovědné za akci, turnaj přesunuli do impozantního studia. Přenosy vysílali v hybridním vysílání Prima TV, na platformě Twitch a facebookovém profilu stanice Prima COOL, která cílí primárně na mladé mužské publikum.

„Fanoušci esportu nás motivují, abychom každý rok organizovali větší a lepší mistrovství. Loni se mistrovství konalo v Brně během festivalu Life!. Zúčastnilo se ho 52 000 návštěvníků. Letos bohužel nebudeme moct hrát před živým publikem, proto jsme se zaměřili na produkci. Chceme připravit takové vysílání, kterým se mohou pochlubit největší světové soutěže. Letošní nejprestižnější turnaj roku čeká a my jsme připravili několik novinek a technických vychytávek, se kterými se nelze setkat u jiné české esportové soutěže,“ řekl v listopadu před zahájením turnaje Lukáš Pleskot, výkonný ředitel agentury PLAYzone.

Obří LED stěna divákům umožnila vychutnat si turnaje ze všech úhlů. Organizátoři použili celkem 10 různých kamerových vstupů, včetně kamery na rameni. V přestávkách zápasů nabídli analytici videoher také rozbor pomocí elektronické tužky, tak jako to znají fanoušci tradičních sportů. Soutěžilo se v mobilní hře Brawl Stars a počítačových hrách Counter Strike: GO a Hearthstone, v nichž patří čeští hráči mezi světovou špičku. Po asi 80 hodinách esportových přenosů mistrovský maraton vyvrcholil vyhlášením vítěze ve hře PUGB, populární online hře pro větší počet hráčů, kde hráči bojují do posledního přeživšího.

Rostoucí obliba e-sportu v televizi

Popularita esportu v posledních letech významně vzrostla. Zápasy všech druhů videoher lákají masové publikum jak online, tak na stadiony, kde se shromažďují desítky tisíc fanoušků ke sledování živé soutěže nejlepších hráčů. V roce 2019 společnost pro průzkum herního trhu Newzoo informovala, že výnosy esportu celosvětově převýšily 1 miliardu dolarů a přilákaly více než 443 milionů diváků z celého světa. Vrchol popularity nastal v roce 2020 vlivem covidové krize.

Mediální společnosti věnovaly nově vznikajícímu segmentu pozornost, což dokládá i iniciativa skupiny Prima zorganizovat mistrovství ČR. Celkově oba turnaje přinesly více než 1,7 milionu zhlédnutí. Vrcholné okamžiky nejsledovanějšího zápasu, finále turnaje CS:GO, přilákalo 12 806 diváků, o 187 % více než v předchozím roce.

A vítězové Mistrovství ČR 2020 v počítačových a mobilních hrách? Nejúspěšnějším týmem byl Entropig, který si domů odvezl dvě zlaté a jednu stříbrnou medaili. Turnaji CS:GO dominoval tým s názvem SINNERS a v turnaji Brawl Stars zvítězil Sampi.Tipsport.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

VŠECHNY CASE STUDIES