EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA
spolupráce s

22. 1. 2021

S případovou studií Egtabite tento týden vstoupíme do čím dál rychlejšího světa esportu. Podíváme se blíž na to, jak se mediální společnosti mohou tohoto segmentu chopit. V české republice postavila skupina Prima jedno z největších a nejmodernějších esportových studií ve střední Evropě, kde se konalo Vodafone mistrovství ČR v počítačových hrách a Samsung mistrovství ČR v mobilních hrách. Televizní studio vytvořené pro tuto příležitost má plochu 400 m2 a obsahuje největší souvislou LED stěnu, jaká se kdy ve vysílání v České republice a na Slovensku objevila. Její délka je 23 metrů.

Turnaje těchto dvou mistrovství proběhly od 13. do 29. listopadu. Za normálních podmínek by účastníci soutěže hráli před živým publikem ve velké aréně. Protože to nebylo možné, organizátoři z PLAYzone, agentury skupiny Prima odpovědné za akci, turnaj přesunuli do impozantního studia. Přenosy vysílali v hybridním vysílání Prima TV, na platformě Twitch a facebookovém profilu stanice Prima COOL, která cílí primárně na mladé mužské publikum.

„Fanoušci esportu nás motivují, abychom každý rok organizovali větší a lepší mistrovství. Loni se mistrovství konalo v Brně během festivalu Life!. Zúčastnilo se ho 52 000 návštěvníků. Letos bohužel nebudeme moct hrát před živým publikem, proto jsme se zaměřili na produkci. Chceme připravit takové vysílání, kterým se mohou pochlubit největší světové soutěže. Letošní nejprestižnější turnaj roku čeká a my jsme připravili několik novinek a technických vychytávek, se kterými se nelze setkat u jiné české esportové soutěže,“ řekl v listopadu před zahájením turnaje Lukáš Pleskot, výkonný ředitel agentury PLAYzone.

Obří LED stěna divákům umožnila vychutnat si turnaje ze všech úhlů. Organizátoři použili celkem 10 různých kamerových vstupů, včetně kamery na rameni. V přestávkách zápasů nabídli analytici videoher také rozbor pomocí elektronické tužky, tak jako to znají fanoušci tradičních sportů. Soutěžilo se v mobilní hře Brawl Stars a počítačových hrách Counter Strike: GO a Hearthstone, v nichž patří čeští hráči mezi světovou špičku. Po asi 80 hodinách esportových přenosů mistrovský maraton vyvrcholil vyhlášením vítěze ve hře PUGB, populární online hře pro větší počet hráčů, kde hráči bojují do posledního přeživšího.

Rostoucí obliba e-sportu v televizi

Popularita esportu v posledních letech významně vzrostla. Zápasy všech druhů videoher lákají masové publikum jak online, tak na stadiony, kde se shromažďují desítky tisíc fanoušků ke sledování živé soutěže nejlepších hráčů. V roce 2019 společnost pro průzkum herního trhu Newzoo informovala, že výnosy esportu celosvětově převýšily 1 miliardu dolarů a přilákaly více než 443 milionů diváků z celého světa. Vrchol popularity nastal v roce 2020 vlivem covidové krize.

Mediální společnosti věnovaly nově vznikajícímu segmentu pozornost, což dokládá i iniciativa skupiny Prima zorganizovat mistrovství ČR. Celkově oba turnaje přinesly více než 1,7 milionu zhlédnutí. Vrcholné okamžiky nejsledovanějšího zápasu, finále turnaje CS:GO, přilákalo 12 806 diváků, o 187 % více než v předchozím roce.

A vítězové Mistrovství ČR 2020 v počítačových a mobilních hrách? Nejúspěšnějším týmem byl Entropig, který si domů odvezl dvě zlaté a jednu stříbrnou medaili. Turnaji CS:GO dominoval tým s názvem SINNERS a v turnaji Brawl Stars zvítězil Sampi.Tipsport.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 327: VELKÉ ESPORTOVÉ STUDIO SKUPINY PRIMA

VŠECHNY CASE STUDIES