EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU
spolupráce s

5. 3. 2021

Je personalizovaná televizní reklama klíčem k boji proti Googlu, Applu, Facebooku a Amazonu? S touto otázkou se egtabite v tomto týdnu ponoří do světa adresovatelné televizní reklamy a podívá se na nový výzkumný projekt, který realizovaly SBS Belgium, Vlerick Business School a Telenet.

Budoucnost televizního marketingu formují nová technologická řešení. Odborníci proto zkoumají, jak funguje personalizovaná televizní reklama, jaký je její dopad na místí ekosystém a kteří hráči z toho mají prospěch. Společné výzkumné výsledky byly zveřejněny v dokumentu Adresovatelná reklama formuje budoucnost televizního marketingu (Addressable Ads are shaping the future of TV marketing).

Belgické mediální prostředí

Belgie – a zejména Vlámsko – má jedinečný mediální prostor, který charakterizuje silná nabídka domácího obsahu. Pro domácí mediální společnosti je ale čím dál složitější konkurovat mezinárodním technologickým gigantům, jako je Google a Facebook.

Pro zajištění výroby kvalitního obsahu jsou mediální společnosti většinou závislé na výnosech z reklamy. Reklamní rozpočty se ale stěhují směrem k hráčům mimo domácí televizi, a ekosystém tak ztrácí na hodnotě. Pomocí tohoto výzkumu SBS Belgium, Vlerick Business School a Telenet mapují prostředí domácí televizní reklamy, ukazují nebezpečí a příležitosti a vytvářejí řešení na základě využití dat v televizní reklamě.

Tento dokument poskytuje přehled adresovatelné televizní reklamy a popisuje, jak tento hodnotový řetězec ovlivňuje personalizovaná reklamní technologie. Předkládá výzvy a novou nabídku hodnoty i výhod pro různé dotčené strany.

„Adresovatelná reklama je přínosná pro všechny zainteresované strany v ekosystému. Pro diváka je zážitek z reklamy personalizovanější, pestřejší a lokálnější, proto je i spotřebitelský zážitek lepší a silně se zaměřuje na obsah,“

říká doktorka Leen De Schaepdrijver, výzkumná pracovnice z Vlerick Business School, která je autorkou studie.

Výhody

Dokument zdůrazňuje spoustu výhod, které v oblasti televizní reklamy může nabídnout reklama adresovatelná.

Spotřebitelé budou mít rozmanitější nabídku reklam (díky většímu počtu místních hráčů), nižší reklamní zátěž a celkově lepší televizní zážitek díky větší relevantnosti reklam.

Inzerenti mohou zlepšit svůj marketingový příběh tím, že se přizpůsobí divákům a personalizují reklamní kreativu. Tím se omezí přepínání mezi kanály. Mohou zdokonalit měření a optimalizovat ROI. Adresovatelná reklama také umožňuje menším inzerentům propagovat své značky v televizi.

Vysílatelé a stejně tak distributoři mají prospěch ze získání zákazníků, kteří jsou v televizi noví. A když se reklamní rozpočty přesunou zpět do televize, sníží se přepínání kanálů a bude více kvalitního obsahu. Příchod adresovatelné reklamy mění roli mediálních agentur – jejich úloha bude podpůrná a poradenská, budou poskytovat plánování kampaní a bundling, zpracovávat a obohacovat data pro společnosti a budou profitovat z dokonalejších možností měření.

Soutěžení s technologickými giganty

Pokrok digitálních médií ohrožuje pohodlnou pozici, kterou televizní reklama v posledních deseti letech zaujímala. Digitální společnosti byly první, které se chopily technologické revoluce, a teď slušně využívají sílu dat. Digitalizace celým televizním průmyslem pořádně otřásla, což znamená, že televizní reklama musí znovu najít sama sebe.

Donedávna nebyla personalizovaná sdělení na televizní obrazovce v Belgii možná, ale naštěstí to adresovatelná televizní reklama změnila. Díky tomuto technologickému pokroku mohou domácí mediální společnosti konkurovat dominantním digitálním obrům a kombinovat výhody televize s digitální reklamou. To vytváří mnoho příležitostí jak pro spotřebitele, tak pro inzerenty a na domácí půdě z toho těží všichni hráči.

A co dál?

Dokument je jen první krok v dlouhodobé spolupráci mezi SBS, Vlerick Business School a Telenetem. Po vydání studie se bude další výzkum zabývat několika otázkami a tématy. Za prvé, jaké faktory mají vliv na ochotu spotřebitelů sdílet svá data. Za druhé se studie zaměří na způsob, jak uzavřít smyčku televizní reklamy a jak napojit další datové zdroje na zdokonalení možností měření. A konečně jak zapojit další zdroje dat do zkvalitňování možností cílení. Egta bude jako vždy své členy o těchto fascinujících poznatcích informovat.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 333: SBS BELGIUM, VLERICK BUSINESS SCHOOL A TELENET O TOM, JAK ADRESOVATELNÁ REKLAMA FORMUJE BUDOUCNOST TELEVIZNÍHO MARKETINGU

VŠECHNY CASE STUDIES