Egtabite bude tento týden lahůdkou pro fotbalové fanoušky, protože se podíváme na jedinečné partnerství mezi agenturou Sky Media a značkou Budweiser.
Budweiser je ve Velké Británii spojován s fotbalem již dlouho díky letitému partnerství s Fotbalovou asociací a s mistrovstvím světa ve fotbale. V roce 2019 zahájila tato značka piva tříleté partnerství s Permier League a potřebovala spolupráci oznámit, aby spojení mezi značkou a Premier League posílila. Vzhledem k množství sportovních kanálů a poskytovatelů obsahu ale Budwiseru nezbývalo než udělat něco jiného, aby na přeplněném trhu získal pozornost a zájem svých spotřebitelů. A co je lepšího než spolupracovat se Sky Sports?
Globální partnerství
Budweiser oslovil agenturu Sky Media s výzvou zvýšit povědomí o celosvětovém partnerství s Premier League v sociálních skupinách ABC1 25-34 v celém Spojeném království. Budweiser se stal celosvětově po tři nadcházející sezony oficiálním pivem ligy. Během netrpělivě očekávaných zápasů chtěl posílit své renomé tak, že se více propojí s vrcholovým fotbalem ve Velké Británii. K tomu, aby se prosadil podle svých představ, by ale tradiční přístup k médiím nefungoval.
Hlad po fotbalovém obsahu
Sky Sports Premier League prozkoumala svou fanouškovskou základnu. Zjistila, že panuje „skutečný hlad po názorově vyhraněných komentářích a analýzách, jaké se objevují v časopisech pro fanoušky,“ a názor, že „debata a diskuse je pro vyvolání zájmu a interakci s živým sportem zásadní“.* Díky nenasytnému hladu publika po ještě větším množství fotbalového obsahu měly Sky Media a Budwiser příležitost:
- Prosadit Budwiser jako to pravé prémiové pivo, po kterém sáhnete, když potřebujete energetickou vzpruhu
- Zvýšit fanouškovské zážitky bližším kontaktem s králi této hry
- Aktivovat sílu sloganu Taste Greatness pro zvýšení prodeje
- Intenzivněji o značce mluvit a zviditelnit ji během anglické Premier League
* studie o pochopení konzumace sportu, 2018
Kdo je král?
Budweiser, Sky Sports a mediální agentura The Story Lab (Dentsu) spolupracovaly na vytvoření nového měsíčního televizního a youtubového pořadu nazvaného Kings of the Premier League. Poprvé mohli hosté využít k diskusi kombinaci statistiky Sky Sports Power Ranking (dodává společnost Opta), dat o hlasování fanoušků (data o „Králi zápasu“ z oficiální aplikace Premier League) a zasvěcených názorů odborníků a vybrat 11 nejlepších hráčů k vytvoření fantastického týmu měsíce.
Pořad představoval bývalé hráče, světové odborníky, renomované fotbalové influencery a slavné fanoušky, vyzbrojené nejpodrobnější analýzou dat Sky Sports Power Rankings, jaká se kdy na televizní obrazovce objevila. V pořadu i v titulkové sekvenci se objevoval Budweiser.
Aktivace
Sky a Budweiser vytvořily program na zakázku financovaný inzerentem. Upevnily povahu Budweiseru jako prémiového nápoje a přilákaly fanoušky k aktuálním tématům a debatám s odbornými analýzami od prvotřídních expertů a influencerů.
Pořad Kings of the Premier League se nejprve nabízel jako čistě společenská relace. Brzy ale povýšil na pořad v lineárním vysílání, který díky síle nápadu běžel v rámci víkendové fotbalové Premier League v hlavním vysílacím čase. Tento obsahový pilíř dál šířila placená média a propagovaly ho lineární, digitální i sociální kanály.
Na internetu se podařilo dosáhnout neustálé přítomnosti díky redakčním článkům psaným na zakázku pro SkySports.com, sponzorovaným značkou Budweiser, s přímými odkazy na partnerský obsah a propagaci. Tento dlouhoformátový lineární pořad se také podařilo dostat k sekundárnímu publiku prostřednictvím youtubového kanálu Sky Sports Football. Sestřihy na sociálních sítích Facebook, Twitter, Instagram a YouTube pak diváci sledovali doma i na cestách.
Jaké byly výsledky?
- 75 tisíc postů na sociálních sítích primárně pro fanoušky (tj. otázky a odpovědi) vyvolalo neuvěřitelný zájem o značku
- Fanouškům se obsah nesmírně líbil a doprovodné články přinesly úctyhodnou průměrnou dobu setrvání u značky 145 sekund (2 minuty 25 sekund)
- Celkově partnerství přineslo téměř 30 mil. cílených dopadů v televizi, na internetu a sociálních sítích:
- Díly Sky Sports Premier League zasáhly 246 tisíc osob na lineární televizi
• Sledování podpořilo dalších 800 tisíc zhlédnutí na Sky Sports YouTube včetně dílů, ukázek a otázek a odpovědí - Reklama Budweiser na kanálech Sky Sports přinesla sledovanost (TVR) 39,39, což odpovídá více než 8 milionům dopadů.
- Články na Sky Sports propagující pořad a Power Rankings překonaly očekávání o 1,5 milionu zhlédnutí stránky s celkovým počtem 2,3 milionu zhlédnutí.
- Sociální sítě Sky Sports dosáhly více než 4 milionů impresí doručených proti postům na Facebooku, Twitteru a Instagramu.
- Sunday Vibes přinesly 539 561 zhlédnutí na YouTube a spolu s posty s přidanou hodnotou na sociálních sítích doručily 12,5 milionu impresí.
„Partnerství se Sky Sports vytvořilo silnou asociaci mezi značkou Budweiser a Premier League a daleko přesáhlo tradiční sponzoring. Budweiser jako sponzor Premier League oslavuje krále hry a přibližuje fanoušky jejich hrdinům v Premier League. A přesně to nám umožnilo vytvoření pořadu Kings of the Premier League. Poskytl značce příležitost nabídnout divákům něco skutečně přínosného a dal jí přesvědčivý hlas v debatách o Premier League,“
říká Jessie Landers, senior brand manažerka pro Budweiser.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 341: KRÁLEM PREMIER LEAGUE JSOU BUDWEISER A SKY SPORTS