Tento týden nás Egtabite zavede do Belgie. Všichni belgičtí vysílatelé a telekomunikační operátoři spojili síly a zavedli přepracovaný reklamní model pro nahraný obsah a odložené sledování televize. Po implementaci nového modelu bude záznamům pořadů předcházet minutová nepřeskočitelná reklama, podobně jako to diváci již znají z mnoha dalších videoplatforem. Diváci budou moci nadále přeskakovat reklamní přestávku během pořadu, který si nahráli. Při využití služby pro odložené sledování společnosti Telenet, která divákům umožňuje podívat se na pořad na vyžádání během sedmi dní po odvysílání, už přeskakování reklamních přestávek během pořadů možné nebude. Totéž už platí pro kanály VTM.
Zavedením nového reklamního modelu pro odložené sledování televizního obsahu belgičtí vysílatelé, nejprve ve vlámské oblasti, reagovali na významnou změnu chování diváků v posledních letech. Sledují více obsahu než dříve, na všech typech obrazovek a v jakoukoli denní dobu, jak se jim to nejlépe hodí. Výsledkem je častější přeskakování reklam. Ale protože jsou pořady na komerčních kanálech většinou financované pomocí reklamy, vzniká o to větší tlak na investice do domácí produkce. Upravený model je první krok v řešení této otázky a vede k posílení místního televizního trhu, který je zvyklý na rozmazlování kvalitním domácím obsahem.
VYSÍLATELÉ A OPERÁTOŘI TUTO FILOZOFII PODPORUJÍ
Telekomunikační operátor Telenet je první, kdo na požadavek vlámských vysílatelů DPG Media, SBS a VRT reagoval. Telenet začne uplatňovat nezbytné změny od konce září 2021 pro kanály DPG Media a SBS. Diváci tak budou muset před záznamem pořadů VTM (DPG Media) a PLAY (SBS) přečkat minutovou nepřeskočitelnou reklamu. Uživatelé Terugkijk TV, služby Telenetu pro odložené sledování, už nebudou moct přetáčet reklamní přestávky během pořadů, ale samotný obsah pořadů ano. Jakmile Telenet zákazníky přepne do nového modelu, automaticky jim dá sedm dní Terugkijk TV zdarma.
VRT a další skupiny belgických vysílatelů na jihu země zavedou nepřeskočitelnou reklamu později. Filozofii nového modelu podporují i ostatní operátoři a v současnosti vedou konstruktivní rozhovory se skupinami vysílatelů o konkrétním načasování implementace.
PLÁN NA „NOVÝ VIDEO EKOSYSTÉM“ PODEPSANÝ BELGICKÝMI VYSÍLATELI
Ohlášení nového jednotného reklamního modelu je součástí strategie vysílatelů, kterou nedávno oznámila VIA, Asociace audiovizuálních médií v Belgii. Belgičtí vysílatelé mají zájem pokračovat v investicích do domácího obsahu, zjednodušit a zvýšit dostupnost televizního obsahu a rychleji digitalizovat televizní médium. Schválili proto plán na dlouhodobě použitelný „nový video ekosystém“, který bude do budoucna obsahovat čtyři základní prvky:
- Zaměření na atraktivní nové modely sledování pro spotřebitele, kde budou mít standardní možnost přehrát si televizní pořady po dobu 7 dní všichni konzumenti na všech platformách.
- Vývoj do budoucna použitelného modelu digitální reklamy, včetně nepřeskočitelné reklamy, a také další digitalizace velké obrazovky připojením na AVOD platformy.
- Zdokonalení systému měření televize a videa a využívání kvalitativních údajů.
- Budování trhu, nového jednotného nástroje, který kombinuje tvorbu lineárních programů s hybridními produkty (jako je adresovatelná reklama) ve spolupráci se všemi vysílateli.
„Dnes začínáme,“ řekl v srpnu Wilfried Celis, předseda VIA, při oznámení nepřeskočitelných reklam. „Krok za krokem spouštíme v rámci postupného akčního plánu různé iniciativy. DPG Media a SBS jsou první vysílatelé, kteří ke konci září společně s Telenetem zahájí a spustí nepřeskočitelnou reklamu. V další fázi budou následovat ostatní vysílatelé (VRT, RTL, RTBF) a spustíme digitální modely. Vize je zcela jasná, jednání mezi vysílateli a operátory jsou konstruktivní. Všichni operátoři filozofii tohoto jednotného modelu podporují. Všichni vysílatelé souhlasí a jsou odhodláni provést změnu a vytvořit do budoucna použitelný digitální video ekosystém, který je přínosný pro spotřebitele i pro inzerenty.“
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 354: BELGIČTÍ VYSÍLATELÉ POSILUJÍ DOMÁCÍ TELEVIZNÍ TRH NEPŘESKOČITELNOU REKLAMOU