Tématem této případové studie je nová samoobslužná platforma švédské TV4, jež byla spuštěna počátkem roku a jmenuje se Advanced TV. Všem inzerentům a agenturám umožňuje zamluvit si televizní spoty přímo prostřednictvím online platformy. „Naším cílem je automatizovat a zjednodušovat, zefektivnit nákupní proces zavedením moderního přístupu k lineární televizi a zároveň začlenit vlastnosti digitálního ekosystému,“ říká Mikael Ekelöf, ředitel pro prodej a obchodní rozvoj v TV4.
Mikael Ekelöf a tým TV4 velkoryse přijali pozvání asociace Egta publikovat zprávu o nově spuštěné platformě. Egta doufá, že všichni čtenáři obsáhlý souhrn ocení. Celá zpráva je dostupná zde.
PLNĚNÍ POTŘEB INZERENTŮ A AGENTUR
„Advanced TV je otevřená platforma, přístupná všem inzerentům a agenturám,“ vysvětluje Ekelöf. „Není třeba roční smlouva, neexistují žádné kontrakty, žádné předběžné dohody apod. Ceny stanovujeme pouze v čisté výši a obchodní měnou jsou veškeré doručené imprese v cílové skupině 3-99 podle měření panelu Nielsen. Rozhraní a dostupné funkce jsou pro inzerenty a agentury stejné.“
V současnosti je na platformě dostupné lineární inventory TV4, hlavního kanálu tohoto vysílatele. Jak se platforma nadále vyvíjí, naším cílem je přidat inventory z dalších šesti kanálů. TV4 může vyloučit přístup k některým částem inventory, např. zvláštním formátům. Celkový přístup ale spočívá ve zpřístupnění celého inventory, jakmile jsou splněny podmínky ohledně předběžných dohod a ročních smluv.
Snímek obrazovky platformy, která ukazuje různé možnosti cílení:
„Existuje několik možností cílení, ale primárně se zaměřujeme na netradiční televizní cílení. Obvyklé věkové a genderové segmenty dostupné nejsou, protože jsme se rozhodli uplatnit digitální přístup ke všem typům cílení, včetně částí dne, všedních dní, počtu diváků na přestávku, rodin s dětmi, vlastníků bytů a domů, různého kontextového cílení a obsahových kategorií,“ vysvětluje Mikael Ekelöf.
KDO DŘÍV PŘIJDE, TEN DŘÍV MELE
TV4 zvolila systém, kde čím dřív klient provede rezervaci, tím vyšší cenu zaplatí. S blížícím se datem vysílání tedy cena klesá, ale je tu riziko, že spot bude vyprodaný. Období pro rezervaci je přibližně 5 až 90 dní před vysíláním. „Ceny jsou v čisté výši a stejné pro každého – bez ohledu na zvýhodněnou pozici v přestávce. Takže se inzerenti nemusejí starat o dojednání diskontů a jednání s prodejcem. Podobně jako Facebook a YouTube fungujeme tak, že kdo dřív přijde, toho dřív obsloužíme. Používáme i stejná pravidla jako u tradičního prodeje: ochranu před střetem (ve stejné přestávce se neobjeví dva konkurenční spoty), back-to-back záruky a tak dále,” říká Mikael Ekelöf.
„Existuje riziko, že klienti mohou zaplatit za části kampaně různou cenu v závislosti na tom, jak, kdy a kde objednávají. Někteří klienti a agentury se mohou prostřednictvím této platformy pokusit rezervovat jen levnější inventory za stejný počet impresí, ale když budou čekat moc dlouho, inventory bude pryč. Systém nám dává možnost kontrolovat ceny, které klienti platí, a omezovat slevy, které dostávají, ale jsme proti tomu – je to komerční volba.“
NOVÍ KLIENTI HLEDAJÍCÍ JEDNODUCHOST
Advanced TV oslovuje především dva druhy klientů: agentury a nové menší klienty, kteří si myslí, že si televizi nemůžou dovolit. Pro agentury, které mají jménem klienta roční smlouvu s TV4, může platforma dobře fungovat, pokud mají zájem o dodatečný nákup, např. aby dosáhli cenových závazků. „Pak můžou použít Advanced TV k automatizaci procesu, stanovit cenovou úroveň, kam se chtějí dostat, a použít systém k nákupu dostupného inventory na poslední chvíli za nízkou cenu. Jedním z přínosů platformy je, že při využití obou systémů současně mohou použít Advance TV k nákupu inventory na poslední chvíli za nižší cenu, vyloučit všechny přestávky, kde už spot mají, a použít další kritéria cílení, která v televizi obvykle nenajdete.“
TV4 také využívá příležitost k oslovení nových klientů. „Cílíme na přímé a nové klienty, jako jsou malé a střední podniky, které televizi zpravidla nekupují, protože se domnívají, že je to příliš složité, zavazující, drahé a podobně. Pro tyto klienty koncepce slev neexistuje. Hledají jednoduchost. Máme ambici zaručit odolnost lineární televize do budoucna, vytvořit a nabídnout řešení, které nepředstavuje tradiční způsob nákupu televize, a pokud možno přilákat nové zadavatele reklamy, kteří obvykle inzerují jen na digitálních kanálech. Tak chceme zvýšit prodeje v klientském segmentu malých a středních podniků,“ říká Mikael Ekelöf.
Pokud se chcete dozvědět více o funkcích, ceně, technické specifikaci a vizi Advnaced TV, stáhněte si zprávu v plném znění zde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 356: ŠVÉDSKÁ TV4 OPTIMALIZUJE SVOU LINEÁRNÍ NABÍDKU SAMOOBSLUŽNOU PLATFORMOU