EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE
spolupráce s

15. 10. 2021

V září spustil Channel 4 ambiciózní kampaň „black to front“, která dokládá trvalý závazek britského veřejnoprávního vysílatele zpochybňovat status quo a prosazovat pozitivní změnu v otázce zastoupení a zviditelnění lidí tmavé pleti v televizi. Proto se Egtabite blíže podívá jak na tuto průlomovou iniciativu, tak na klíčovou roli, kterou v ní sehrálo obchodní zastupitelství tohoto vysílatele.

V září v rámci iniciativy „Black to Front“ kanál upravil svůj obvyklý program a celý den věnoval obsahu v popředí s lidmi tmavé pleti. Projekt se soustředil na černošské talenty jak na obrazovce, tak mimo ni a světla reflektorů zaměřil na černošské moderátory, herce, spisovatele, přispěvatele a tvůrce pořadů.

Stávající pořady, jako je The Big Breakfast a The Channel 4 News, se vysílaly s černošskými moderátory a hosty. V hlavním vysílacím čase byly na programu premiéry zcela nových pořadů, např. komedie Big Age nebo dokumentární reality show Highlife. Divákům se líbilo speciální vydání nejznámějších oblíbených pořadů, jako je Gogglebox a Countdown, kde se objevila sestava pouze černošských televizních osobností a celebrit.

„Účel projektu je dvojí: za prvé vyzvat nás všechny, abychom se na náš obsah podívali jinak, a za druhé zanechat trvalý odkaz, pokud jde o větší zastoupení lidí tmavé pleti na obrazovce i jinde.“

C4, Všechno, co potřebujete vědět o projektu „Black to Front“ Channel 4.

Během dne kanál zdvojnásobil svůj průměrný denní zásah diváků tmavé pleti a dosáhl nejvyšší sledovanosti mezi černošským publikem od olympijských her v Londýně v roce 2012. Iniciativa měla také obrovský dopad na internetu. Vyvolala tisíce konverzací na sociálních sítích s hashtagem  #BlacktoFront a dosáhla ohromujících 321 milionů impresí na Twitteru.

Reklamy a sponzoring s černošskými protagonisty

Tato přelomová iniciativa se neomezila jen na redakční obsah. Komerční divize 4Sales proměnila celý den na kanálu Channel4 v reklamní prostor.

Obchodní zastupitelství bylo také díky spolupráci s více než 60 značkami schopné vyplnit 55 reklamních přestávek v lineární televizi 70 jedinečnými reklamními kampaněmi. Všechny měly černošské nebo většinou černošské obsazení. Na VOD platformě All 4 bylo k vidění ještě více kampaní. Ani sponzorství nebylo výjimkou, partneři značek upravili kreativu, aby i sponzorské reklamní předěly ladily s cílem iniciativy zviditelnit osoby černošského původu.

Týmy 4Sales úzce spolupracovaly s klienty Direct Line Group, HSBC a Tesco na vytvoření unikátní reklamní přestávky nazvané The Joy of Black, která se vysílala ve 21 hodin během první přestávky pořadu Celebrity Gogglebox. Tři 30sekundové klipy zaměřily pozornost na černošské zaměstnance ze spolupracujících značek, kteří mluvili o tom, co jim přináší radost. Klipy zahrnovaly také značkové intro a outro.

„Až příliš často se prožité zkušenosti lidí tmavé pleti prezentují z hlediska traumatu“, vysvětluje Raj Morjaria, vedoucí pro rozmanitost a začlenění v Direct Line. „Reklamní přestávka The Joy of Black představuje jiný úhel pohledu – a my jsme neuvěřitelně hrdí, že se na tom podílíme.“

„Jsme hrdí, že v této historické chvíli spolupracujeme s Channel 4. Ačkoli projekt „Black to Front“ může trvat jen jeden den, doufáme, že bude mít pokračování a zanechá reklamnímu průmyslu působivý odkaz a otevře ještě více příležitostí pro lidi tmavé pleti, aby ukázali svůj talent a pomohli nám všem vytvořit inkluzivnější a tolerantnější společnost,“ říká Sarah Mayall, vedoucí značkového marketingu HSBC ve Velké Británii.

Ředitelka pro výnosy v Channel 4 Veriça Djurdjevic zdůrazňuje závazek vysílatele veřejné služby ukazovat na televizní obrazovce kulturní rozmanitost Velké Británie, a to nejen pomocí redakčního obsahu, ale také prostřednictvím komerčního vysílacího času.

Djurdjevic vysvětluje: „Viděli jsme, že značky a agentury mají neuvěřitelně velkou chuť s námi na tomto ambiciózním projektu spolupracovat a pomoct nám dosáhnout vůbec největší kulturní intervence v historii Channel 4. Doufáme, že mnoho z těchto spotů poběží i jindy než v tento den a předznamená postupnou změnu chování a věrnost trvalému odkazu pro lepší zastoupení v televizním reklamním průmyslu.“

Channel 4 pomocí tohoto projektu podpořil nové vztahy, investoval do nového obsahu a navázal kontakt s novými černošskými talenty na obrazovce i mimo ni. To bude v příštích letech formovat práci, kterou tento kanál odvádí.

Televizní síť jasně řekla, že projekt „Black to Front“ není jen jeden den, kdy se něco děje. Je to součást širší ambice vytvořit smysluplný a dlouhotrvající odkaz. „Učinili jsme kroky, které zajistí, že co jsme se v tomto projektu naučili, to nám pomůže provést širší změny, aby televize začlenila více talentů ze všech málo zobrazovaných prostředí,“ říká Djurdjevic.

Kanál oznámil sérii dalších iniciativ, počínaje výzkumným projektem „Mirror on the Industry“ a speciální prověrkou začlenění v britském reklamním průmyslu. Do konce roku chce Channel 4 podat zprávu o projektu „Black to Front“ a sdílet poznatky a informace s dalšími kolegy v oboru.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 358: PROJEKT „BLACK TO FRONT“ NA CHANNEL 4 SPUSTIL REKLAMU ZAMĚŘENOU NA ČERNOŠSKÉ TVŮRCE

VŠECHNY CASE STUDIES