EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE
spolupráce s

10. 12. 2021

Egtabite přináší tento týden odborný názor partnera asociace Egta TVSquared na stav CTV a potřebu holistického měření na všech platformách. Na nedávném summitu generálních ředitelů a vrcholových manažerů asociace Egta hovořila Jo Kinsella, prezidentka TVSquared.

Měření a atribuce v éře konvergované televize

Jo Kinsella, prezidentka, TVSquared

Televize je v současnosti svět složený z mnoha kanálů a platforem a nabídka pro inzerenty je větší než dřív. V posledních letech se díky prudkému rozvoji digitálních kanálů přesunuly investice do televize k měřitelným kanálům. Ale to už je minulost. Televizi znovu objevujeme a nově definujeme a vytváříme měřitelnější ekosystém pro každého. Strana nákupu požaduje měření nad rámec pouhého počítání, protože televizi používá i k jiným účelům, než je zvýšení povědomí. A strana prodeje má příležitost využít nástroje a data k tomu, aby zabránila dalšímu odlivu peněz z televize do čistě online kanálů.

Změna myšlení: televize a přežité procesy

Změny sledovanosti, množení obrazovek a tříštění publika nás přivedly k éře tzv. konvergované televize. Už to není jen televize lineární, ale zahrnuje prémiový, profesionálně vytvořený obsah napříč množstvím platforem a zařízení.

Tato konvergence už měla na reklamní průmysl znatelný dopad – od hledání publika na všech obrazovkách a přizpůsobování strategií kampaní až po potřebu holistického měření v reálném čase a využívání moderních měn. Zaměřila se také na zastaralé postupy, které tempu změny nestačí.

Aktuální studie společnosti TVSquared State of Converged TV: A Look at Global Trends & Adoption zjistila, že více než 75 % respondentů na straně nákupu v USA, Velké Británii, Austrálii a Německu souhlasí, že televize se dnes definuje jako lineární a streamovaná. Kromě toho se více než 70 % respondentů domnívá, že by se měly všechny formy televize prodávat podle impresí – což je jednotný, konsistentní způsob počítání a připisování hodnoty. Tato zjištění svědčí o velké změně v myšlení.

Změna jednání: konvergovaná televize jako nová realita

Růst CTV v Evropě je významným ukazatelem, že v odvětví došlo nejen ke změně v myšlení, ale také k přijetí opatření, aby se konvergovaná televize stala skutečností. V současné době 33 % britských a 36 % německých respondentů alokuje 16-25 % reklamního rozpočtu na CTV. Více než třetina inzerentů vede streamované kampaně na třech až pěti platformách a plánují, že se příští rok pustí do streamovacích služeb ještě intenzivněji. Počet inzerentů na šesti až deseti platformách by se měl podle prognóz zvýšit ve Velké Británii o 60 % a v Německu o 42 %.

Na otázku, jaké je nejdůležitější měřítko nebo klíčový ukazatel výkonnosti, označili britští inzerenti využívající kampaně v konvergované televizi za hlavní tři „optimalizaci zásahu“ (49 %), „optimalizaci frekvence“ (42 %) a „inkrementální zásah publika“ (40 %). Němečtí inzerenti uvedli na prvních místech „optimalizaci frekvence” (55 %), „optimalizaci zásahu“ (54 %) a „akvizici zákazníků“ (47 %).

Za hlavní zdroje využívané evropskými marketéry pro kampaně v konvergované televizi se považují online data pro atribuci (>53 %), primární data o zákaznících (>41 %) a offline data pro atribuci (>31%). V Německu využívá více než třetina všech respondentů také data ze set-top-boxů a data diváckého panelu OEM (výrobců originálních dílů).

Zaměření na celostní transparentní měření

Všechny hlavní faktory pro investice do konvergované televize podpořily nutnost přesunout se od starých přežitých modelů k celostnějšímu a transparentnějšímu televiznímu trhu. Aby bylo možné věnovat větší výdaje na konvergovanou televizi, nejdůležitějším faktorem pro respondenty v Německu je podle zprávy TVSquared „schopnost přesně měřit výkonnost ve velkém rozsahu“. Pro Británii je to „schopnost holisticky řídit lineární a streamovanou televizi“.

Zjištění také doložila postoj, že tradiční televizní měny již neodpovídají potřebám dnešních marketérů. Za hlavní výzvu označilo téměř 50 % respondentů ve Velké Británii a v Německu „přesnost crossplatformního televizního měření a atribuce“. Přesto je právě tento faktor pro více než 80 % z nich hlavní prioritou.

Roste také poptávka po flexibilnějším televizním ekosystému, který by většímu podílu inzerentů dovoloval řídit všechny formy televize jako celek. Pro respondenty ve Velké Británii platí, že 94 % cítí potřebu větší flexibility televize a snadnějšího uzavírání obchodů pro lineární televizi i streamování (s tím souhlasí 88 % německých respondentů).

Nekonečné možnosti

Diváci jsou rozeseti u různého obsahu a obrazovek. Proto marketéři čím dál častěji využívají strategie pro konvergovanou televizi, aby se ujistili, že jsou schopní zasáhnout a zaujmout všechny diváky televize.

Spolehlivé a transparentní měření všech kampaní v kombinaci s moderními měnami a správnou sadou měřítek může dát televizi sílu. Může také zajistit, že celkové investice inzerentů do televize a alokace impresí jsou účinné pro zásah publika a dosahování výsledků televize na všech místech.

Pokud se chcete dozvědět víc nejen o těchto zjištěních, stáhněte si kopii zprávy The State of Converged TV: A Look at Global Trends & Adoption.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 365: MĚŘENÍ A ATRIBUCE V ÉŘE KONVERGOVANÉ TELEVIZE

VŠECHNY CASE STUDIES