Tématem Egtabite v tomto týdnu je studie o významu rozmanitosti a začlenění. Italská společnost RAI Pubblicità nedávno publikovala výsledky výzkumu, který analyzuje dopady rozmanitosti a začlenění v reklamě. 58,5 % dotázaných účastníků uvedlo, že si raději koupí produkt nabízený v inkluzivní reklamě, z níž je povědomí o rozmanitosti a začlenění patrné. Po zhlédnutí reklamy s těmito vlastnostmi 57 % respondentů prohlásilo, že má motivaci doporučit propagovaný produkt ostatním ve svých společenských kruzích.
Výzkum Rozmanitost a začlenění od Rai Pubblicità byl zveřejněn a představen loni v prosinci na akci v Miláně, kde se sešli lídři v oboru. Výsledky ukazují, že povědomí o závazku společnosti věnovat se otázkám rozmanitosti a začlenění pomocí reklamy ovlivňuje nákupní záměr spotřebitelů ve 40,7 % případů. Citlivost veřejnosti ukazuje i podíl respondentů (61 %), kteří věří, že společnosti a značky mají důležitou společenskou odpovědnost a měly by při inzerci věnovat rozmanitosti pozornost. Po zhlédnutí reklam zaměřených na rozmanitost a začlenění toto číslo vzrostlo až na 80 % respondentů
Měření emocionálního dopadu pomocí umělé inteligence
Kvalitativní a kvantitativní výzkum probíhal na vzorku tisíce osob italské populace ve věku 18-64 let. Jeho cílem bylo změřit obecné postoje a očekávání spotřebitelů ve vztahu k odhodlání společností podporovat rozmanitost a začlenění. Rai Pubblicità ve spolupráci se společnostmi Toluna a Emotiva sesbírala a zpracovala poznatky spotřebitelů. Použila k tomu speciální technologii umělé inteligence pro zkoumání emocí a kódování obličeje a změřila emocionální dopad reklam na diváky. Zjištění ukazují, že obsah zahrnující rozmanitost a začlenění vyvolal pouze pozitivní reakce.
Stefania Siani, viceprezidentka ADCI (Art Directors Club Italiano), během živé prezentace výsledků upozornila na následující konkrétní zjištění: „Rostoucí počet společností se otevírá novým schématům komunikace. Obsazení rolí je inkluzivní a jazyk nediskriminační, propagace produktů probíhá v prostředí, které odráží každodenní život. Společnosti se účastní rozvoje společného základu hodnot a propagují ho, ale zároveň neztrácejí ze zřetele obchodní potřeby a základní komunikační plány.“
Zapojení přináší hodnotu
Veřejnost chce kampaně, které zviditelňují celou řadu vlastností evokujících rozmanitost bez diskriminace, například na základě ekonomického postavení, věku, pohlaví, fyzického vzhledu, etnického původu, náboženství a podobně,“ řekla Roberta Lucca, obchodní a marketingová ředitelka Rai Pubblicità. Zdůraznila, že takové reklamy zvyšují pravděpodobnost, že si je diváci zapamatují. Reklama zohledňující rozmanitost a začlenění posiluje poslání značky a přináší angažovanost, a tedy i hodnotu. U více než 60 % respondentů vymýtily inkluzivní reklamní kampaně pocity netolerantnosti (67,7 %), přiblížily obchodní společnost ke způsobu myšlení lidí (61,6 %) a vytvořily pozici značky v souladu se stávajícími společenskými a osobními očekáváními (60,9 %).
Zástupkyně inzerentů Camilla Costarelli, obchodní partnerka pro lidské zdroje a vedoucí pro rozmanitost, rovnost a začlenění ve společnosti L’Oréal, zdůraznila závazek společnosti být neustále věrná svému poslání, které spočívá v přijetí rozmanitosti. Jeho cílem je vykládat a vytvářet krásu, která hýbe světem. Prohlásila, že pandemie také dále stimulovala smysl pro hodnotu spotřebitelů. Společnosti už nemluví pouze o výkonnosti, ale také o blízkosti a hodnotách.
Důležitá role RAI
Maria Pia Ammirati, ředitelka společnosti Rai Fiction, mluvila o důležité roli, kterou Rai při řešení těchto otázek hraje. Díky mnoha uživatelským platformám má Rai nejlepší pozici pro zvyšování veřejného povědomí ve prospěch diváků i inzerentů. Jak studie dokládá, rozmanitost a začlenění v obsahu pozitivně ovlivňují nákupní rozhodnutí a pro diváky a inzerenty vytvářejí situaci, která je prospěšná pro všechny. Ze všech dotazovaných 67,2 % uvedlo, že masové sdělovací prostředky mají v boji proti diskriminaci a společenské netolerantnosti ústřední roli. Není divu, že 76,1 % označilo společnost Rai a její závazek veřejné služby za hlavního hráče na italském mediálním trhu, který má propagovat společenskou a kulturní změnu využitím svého kvalitního obsahu a široké distribuce.
Důležité téma rozmanitosti a začlenění bylo námětem online akce asociace Egta konané 17. února. Nahrávky a prezentace budou dostupné na adrese egta.com (po přihlášení) od 22. února.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU