EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU
spolupráce s

18. 2. 2022

Tématem Egtabite v tomto týdnu je studie o významu rozmanitosti a začlenění. Italská společnost RAI Pubblicità nedávno publikovala výsledky výzkumu, který analyzuje dopady rozmanitosti a začlenění v reklamě. 58,5 % dotázaných účastníků uvedlo, že si raději koupí produkt nabízený v inkluzivní reklamě, z níž je povědomí o rozmanitosti a začlenění patrné. Po zhlédnutí reklamy s těmito vlastnostmi 57 % respondentů prohlásilo, že má motivaci doporučit propagovaný produkt ostatním ve svých společenských kruzích.

Výzkum Rozmanitost a začlenění od Rai Pubblicità byl zveřejněn a představen loni v prosinci na akci v Miláně, kde se sešli lídři v oboru. Výsledky ukazují, že povědomí o závazku společnosti věnovat se otázkám rozmanitosti a začlenění pomocí reklamy ovlivňuje nákupní záměr spotřebitelů ve 40,7 % případů. Citlivost veřejnosti ukazuje i podíl respondentů (61 %), kteří věří, že společnosti a značky mají důležitou společenskou odpovědnost a měly by při inzerci věnovat rozmanitosti pozornost. Po zhlédnutí reklam zaměřených na rozmanitost a začlenění toto číslo vzrostlo až na 80 % respondentů

Měření emocionálního dopadu pomocí umělé inteligence

Kvalitativní a kvantitativní výzkum probíhal na vzorku tisíce osob italské populace ve věku 18-64 let. Jeho cílem bylo změřit obecné postoje a očekávání spotřebitelů ve vztahu k odhodlání společností podporovat rozmanitost a začlenění. Rai Pubblicità ve spolupráci se společnostmi Toluna a Emotiva sesbírala a zpracovala poznatky spotřebitelů. Použila k tomu speciální technologii umělé inteligence pro zkoumání emocí a kódování obličeje a změřila emocionální dopad reklam na diváky. Zjištění ukazují, že obsah zahrnující rozmanitost a začlenění vyvolal pouze pozitivní reakce.

Stefania Siani, viceprezidentka ADCI (Art Directors Club Italiano), během živé prezentace výsledků upozornila na následující konkrétní zjištění: „Rostoucí počet společností se otevírá novým schématům komunikace. Obsazení rolí je inkluzivní a jazyk nediskriminační, propagace produktů probíhá v prostředí, které odráží každodenní život. Společnosti se účastní rozvoje společného základu hodnot a propagují ho, ale zároveň neztrácejí ze zřetele obchodní potřeby a základní komunikační plány.“

Zapojení přináší hodnotu

Veřejnost chce kampaně, které zviditelňují celou řadu vlastností evokujících rozmanitost bez diskriminace, například na základě ekonomického postavení, věku, pohlaví, fyzického vzhledu, etnického původu, náboženství a podobně,“ řekla Roberta Lucca, obchodní a marketingová ředitelka Rai Pubblicità. Zdůraznila, že takové reklamy zvyšují pravděpodobnost, že si je diváci zapamatují. Reklama zohledňující rozmanitost a začlenění posiluje poslání značky a přináší angažovanost, a tedy i hodnotu. U více než 60 % respondentů vymýtily inkluzivní reklamní kampaně pocity netolerantnosti (67,7 %), přiblížily obchodní společnost ke způsobu myšlení lidí (61,6 %) a vytvořily pozici značky v souladu se stávajícími společenskými a osobními očekáváními (60,9 %).

Zástupkyně inzerentů Camilla Costarelli, obchodní partnerka pro lidské zdroje a vedoucí pro rozmanitost, rovnost a začlenění ve společnosti L’Oréal, zdůraznila závazek společnosti být neustále věrná svému poslání, které spočívá v přijetí rozmanitosti. Jeho cílem je vykládat a vytvářet krásu, která hýbe světem. Prohlásila, že pandemie také dále stimulovala smysl pro hodnotu spotřebitelů. Společnosti už nemluví pouze o výkonnosti, ale také o blízkosti a hodnotách.

Důležitá role RAI

Maria Pia Ammirati, ředitelka společnosti Rai Fiction, mluvila o důležité roli, kterou Rai při řešení těchto otázek hraje. Díky mnoha uživatelským platformám má Rai nejlepší pozici pro zvyšování veřejného povědomí ve prospěch diváků i inzerentů. Jak studie dokládá, rozmanitost a začlenění v obsahu pozitivně ovlivňují nákupní rozhodnutí a pro diváky a inzerenty vytvářejí situaci, která je prospěšná pro všechny. Ze všech dotazovaných 67,2 % uvedlo, že masové sdělovací prostředky mají v boji proti diskriminaci a společenské netolerantnosti ústřední roli. Není divu, že 76,1 % označilo společnost Rai a její závazek veřejné služby za hlavního hráče na italském mediálním trhu, který má propagovat společenskou a kulturní změnu využitím svého kvalitního obsahu a široké distribuce.

Důležité téma rozmanitosti a začlenění bylo námětem online akce asociace Egta konané 17. února. Nahrávky a prezentace budou dostupné na adrese egta.com (po přihlášení) od 22. února.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 373: ITALOVÉ OCHOTNĚJI KUPUJÍ PRODUKT PROPAGOVANÝ V INKLUZIVNÍM SPOTU

VŠECHNY CASE STUDIES