EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH
spolupráce s

4. 3. 2022

V této případové studii se blíže podíváme na kampaň v adresovatelné televizi v Belgii. Nedávno ji uskutečnila společnost RMB ve spolupráci s telekomunikačním operátorem Proximus, reklamní agenturou Dentsu a jejím klientem společností Upfield.

Adresovatelná televize byla ve francouzsky mluvící Belgii spuštěna v roce 2020 díky partnerství mezi společnostmi RMB a Proximus. ATV už prokázala, že je efektivní z hlediska řízení reklamního dopadu, zejména při cílení na specializované publikum nebo diváky s určitou zeměpisnou polohou. Ověření konceptu (POC), které RMB a její partneři nedávno provedli, však o síle adresovatelné televize odhaluje ještě víc.

Poslední průzkum RMB ukazuje, že adresovatelná televize je neuvěřitelně efektivní v kombinaci s lineární televizí. Adresovatelná kampaň vyloučila osoby, na které už působila kampaň v klasické televizi, a zaměřila se konkrétně na ty, kteří reklamě zatím vystaveni nebyli. Tím významně zvýšila inkrementální zásah, a to s nižšími náklady.

Jediný segment diváků ATV

Je všeobecně známo, že lineární televize je účinné médium, které umí velmi rychle dosáhnout 50 % pokrytí. Ale budování inkrementálního zásahu nad tuto hranici – i o pár procentních bodů – bývá drahé.

Díky údajům ze set-top-boxů společnosti Proximus je možné rozlišovat mezi domácnostmi, které byly vystaveny působení kampaně v lineární televizi, a těmi, které ne. Novinkou je, že kdo nebyl vystaven lineární kampani, může být zařazen do jednoho diváckého segmentu adresovatelné televize. Proces se provádí bez předávání surových dat mezi operátorem a reklamní sítí a spoléhá na souhlas uživatele.

POC z kampaně značky Solo

Koncept se testoval s inzerentem Upfield a jeho značkou Solo. Rozpočet na kampaň značky Solo se rozdělil mezi tradiční lineární televizi (87 %) a adresovatelnou televizi (13 %). Adresovatelná kampaň začala pár dní po odvysílání lineární kampaně a běžela 2,5 týdne. POC značky Solo jasně ukazuje, že adresovatelná televize nabízí nové příležitosti pro optimalizaci televizních plánů a že toto nové reklamní řešení dobře reaguje na touhu inzerentů po zvýšeném inkrementálním zásahu.

Hlavní poznatky:

  • Kampaň v adresovatelné televizi zvýšila pokrytí o téměř 17 % a v celkovém výsledku televizní kampaně představuje 9 bodů zásahu.
  • Získání stejného celkového pokrytí za použití pouze lineární televize by vyžadovalo dodatečný rozpočet na lineární televizi o 162 % vyšší, než je částka investovaná do adresovatelné kampaně.
  • Náklady na bod zásahu jsou při kombinaci lineární a adresovatelné kampaně o 7% nižší než pro samotnou kampaň v lineární televizi.
  • Tato kombinace lineární a adresovatelné televize osvobozuje tradiční inventory a plní potřeby inzerentů a mediálních agentur z hlediska pokrytí.

ATV: priorita pro další vývoj

„Fragmentace diváků inzerentům komplikuje budování zásahu. RMB o tomto problému ví a jako prioritu pro další vývoj si stanovila nabídnout příležitosti k optimalizaci zásahu, zejména pomocí technologických inovací,“ sdělila Valérie Janssens, ředitelka vývoje RMB. „Naše vynikající spolupráce se společností Proximus v kontextu adresovatelné televize nám umožnila úspěšně připravit tento první scénář budování inkrementálního zásahu pomocí kampaně v adresovatelné televizi jako nadstavbu k lineární kampani. Jsme rádi, že Dentsu a její klient Upfield do toho šli s námi,“ uvedla Valérie Janssens.

Mathilde de Maere, ředitelka pro audiovizuální tvorbu v Dentsu, je s řešením spokojená. „Ve společnosti Dentsu se snažíme inspirovat ke změně na trhu pomocí hodnot, jimž říkáme 8 cest k tomu, co tu nikdy předtím nebylo. Chceme najít řešení, která splňují stále se měnící potřeby našich klientů a zainteresovaných stran. Podstatou mentality naší společnosti je inovace. Proto jsme navzdory výzvám a omezením, jimž někdy na belgickém trhu čelíme, našli díky partnerovi RMB pro svého klienta – společnost Upfield – odvážné a relevantní řešení. Kombinací klasické televize a adresovatelné kampaně jsme transformovali strategickou vizi do podoby měřitelného plánu s pozitivními a vyčíslenými výsledky. To všechno by nebylo možné bez spolupráce mezi týmem Dentsu, odborníky RMB a klientovy vstřícnosti k našemu návrhu.“

Karolien Crombez, manažerka marketingové aktivace ve společnosti Upfield, zdůraznila význam televize jako média, které kvalitativně šíří poselství společnosti Upfield na celostátní úrovni. „Protože se dnes lidé na televizi dívají méně, je těžší oslovit určité cílové skupiny s fragmentovanější konzumací médií. V tomto případě nám adresovatelná televize poskytla řešení. Na základě výsledků jsme rádi, že jsme do tohoto partnerství vstoupili, a určitě o tom budeme uvažovat i do budoucna.“

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 375: RMB AND ATV – EFEKTIVNÍ NÁSTROJ PRO INKREMENTÁLNÍ ZÁSAH

VŠECHNY CASE STUDIES