Představujeme inovativní nabídku, kterou spustilo francouzské obchodní zastupitelství FranceTV Publicité. Jejím smyslem je provést revoluční změnu v zážitku z nakupování a podpořit vývoj elektronického obchodování. Nabídka se jmenuje Time to Shop a umožňuje e-obchodníkům kombinovat nástroje, jako jsou rozšířené pre-roll reklamy, datové segmenty nakupujících v elektronickém obchodě, qr kódy a další. Cílem je předat reklamní sdělení, zvýšit angažovanost uživatelů a posílit návštěvnost.
Zaměření na e-obchodníky
Tento trend sám o sobě nový není, ale covidová krize proces uspíšila: 85,5 % francouzských uživatelů internetu na něm nyní nakupuje. V průměru uskuteční 33 nákupů za rok (zdroj: Chiffres & tendances du web 2022).
Pro maloobchodníky na internetu, jejichž obrat v roce 2020 činil podle francouzské federace elektronického obchodování FEVAD 101,8 miliardy eur (112 miliard dolarů), tento trend jasně ukázal nové výzvy, které se týkají viditelnosti, objevitelnosti a generování potenciálních zákazníků. FranceTV Publicité tyto výzvy přijala spuštěním nabídky nazvané Time to Shop, která je 100% určená e-obchodníkům.
Tato nabídka na klíč nemá na reklamním trhu obdoby. Kombinuje pokročilý zážitek z videa, nakupování pomocí QR kódů, údaje o cílení na nakupující a nárůst reklamní frekvence během nejefektivnějších dní a časových slotů na france.tv. V tom spočívá originalita a síla nabídky: spojit nejlepší ingredience z hlediska formátu, cílení a distribuční strategie a čelit oněm třem výzvám, před nimiž e-obchodníci stojí.
Vyzkoušené a ověřené
První inzerent, který s tímto nákupním zážitkem na čtyřech obrazovkách experimentoval, byl francouzský řetězec supermarketů E.Leclerc. Chtěl přilákat pozornost k nové kolekci šperků značky Le Manège à Bijoux, povzbudit zájem uživatelů a posílit návštěvnost e-shopu. FranceTV Publicité pro tuto příležitost vytvořila dva zakázkové zážitkové formáty, přizpůsobené použití specifickému pro jednotlivá zařízení.
Pro OTT (počítač, mobil, tablet) agentura navrhla interaktivní pre-roll se začleněním modulu pro elektronické nakupování. Tento účinný formát umocnil sdělení spotu, přitáhl pozornost k nejvýraznějšímu šperku a s odkazem na novou kolekci jasně vyzval k akci.
Společnost FranceTV Publicité také vyvinula interaktivní formát specifický pro IPTV. Využívá nakupování pomocí QR kódů vložených přímo do spotu. Ty při naskenování umožňují objevit všechny nejznámější produkty značky.
Pro maximalizaci efektivity a výkonnosti kampaň cílila na e-nakupující. Frekvence reklam se během špičky připojení k france.tv zvyšovala.
Tato strategie přinesla skutečný úspěch. Míra prokliku byla čtyřikrát vyšší než průměr a společnost E.Leclerc kampaň obnovila.
Nabídka v době neustálé (r)evoluce
FranceTV Publicité hráče na trhu elektronického obchodování podpořila ještě více a svůj katalog nedávno obohatila o dva nové produkty: sektorový (pro konkrétní odvětví) a lokání (podle polohy).
Studio Shopping Secto nabízí řadu kreativních videoformátů, vytvořených konkrétně pro pět sektorů (oděvy, automobilový průmysl, kutilství+dekorace+zahrada, cestování, kultura+volný čas). Pro některé je to spíše vizuální tvorba, pro jiné spíš propagační.
Geoshopping nabízí obohacené videoformáty v OTT a opět jde o novinku na trhu. Zahrnuje moduly s kreativním přizpůsobením podle polohy, zobrazení obchodu nejblíže k uživateli, vzdálenost, otevírací dny a dobu.
„Mediální ekosystém se neustále vyvíjí, a proto je pro nás důležité stále inovovat, posouvat hranice a plnit potřeby našich inzerentů. Naše nabídka Time to Shop je přesně taková a první výsledky nás těší. Přinášejí e-obchodníkům jak efektivitu, tak inovaci,“ říká Élodie Trouilly du Penhoat, zástupkyně marketingového ředitele pro digitální kanály, inovace a data ve společnosti FranceTV Publicité.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 381: FRANCETV PUBLICITÉ PODPORUJE ELEKTRONICKÉ OBCHODOVÁNÍ FORMÁTEM TIME TO SHOP