Egtabite pro tento týden se zaměřuje na otázky začlenění a přístupnosti. Blíže se podíváme na to, jak zpřístupnit reklamu nevidomým a zrakově postiženým pomocí služeb zvukového popisu. Tento egtabite ukazuje, jaký pokrok jsme v usnadnění služeb zvukového popisu udělali. Vyzývá k akci a klade si za cíl ispirovat televizní společnosti, aby se vydaly na vlastní cestu, která vede k ujištění, že je televize dostupná veškerému publiku.
Cesta k větší přístupnosti
Pokud jde o rozšiřování přístupu k televiznímu obsahu, pokroku už jsme dosáhli. Další na řadě musí být televizní reklama. Titulky v televizních reklamách ve prospěch neslyšících a nedoslýchavých už jsou v mnoha případech technicky možné, ale služby zvukového popisu pro nevidomé a zrakově postižené přinášejí významnější výzvy. Nevidomých a zrakově postižených je však v Evropě přibližně 30 milionů. Reklama tedy představuje velkou příležitost, protože má potenciál oslovit ty, kteří jsou v současnosti vyčlenění.
Od ITV ve Velké Británii po Publiespaña ve Španělsku už řada televizních společností ukazuje cestu a nabízí klientům možnost pustit si k televizním reklamním sdělením zvukový popis. V současnosti se začínají objevovat některé zajímavé iniciativy a inovativní řešení, která souvisí s rozvojem technické kapacity pro zvukový popis.
Využití řešení z programové tvorby pro zvukový popis v reklamních přestávkách
Například francouzská televize TF1 dlouho podporuje a usiluje o větší přístupnost svého obsahu. Díky využití odborných znalostí a know-how z programové stránky své obchodní činnosti mohla TF1 Pub zavést zvukový popis i u svých reklamních přestávek. TF1 Pub spustila první televizní reklamu se zvukovým popisem se společností P&G v březnu 2021. Reklama představovala šampón značky Head & Shoulders a po ní následovalo přibližně 20 kampaní se zvukovým popisem, které se vysílaly ve stejném roce.
„Jako prezident egta bych rád povzbudil všechny partnery v odvětví a zejména všechny kolegy z televize, aby se na tuto cestu vydali. Pokud budou náš obsah a komerční sdělení dostupné pro každého, bude to výhra pro všechny.“
Laurent Bliaut
Prezident egta a zástupce generálního ředitele TF1 Pub
Zvyšování povědomí zavedením zvukového popisu v reklamní přestávce
Podobnou iniciativu realizoval i tým Channel 4 Sales v roce 2021 ve spolupráci s RNIB (Královským národním institutem nevidomých ve Velké Británii). Reklamní přestávky se zvukovým popisem se objevily během paralympijských her a podílely se na nich společnosti Airbnb, BT Broadband, Experian, Virgin Media a značky P&G Gillette a Oral B. Tým 4 Sales byl schopný zaplnit dvě reklamní přestávky reklamami se zvukovým popisem. Zároveň poskytl průvodce, který klienty informoval o zvukovém popisu a jak ho lze začlenit do jejich kampaní.
Inovativní řešení pro služby zvukového popisu
Agentura SevenOne Media našla alternativní řešení pro poskytování přístupových služeb vytvořením mobilní aplikace. Ta uživatelům umožňuje aktivovat zvukový popis pro televizní obsah pomocí vlastního mobilního zařízení. SevenOne Media spolupracovala na vytvoření aplikace dostupné na operačních systémech iOS a Android s rakouskými odborníky na přístupové služby – společností AUDIO2. Služba je dokonce kompatibilní s inteligentními hlasovými asistenty, jako je Alexa od Amazonu. Umožňuje uživatelům vyžádat si připomínku, kdy bude dostupný televizní obsah se zvukovým popisem. Služba je v současnosti dostupná pro televizní programy, řešení je ale technicky vhodné i pro reklamní obsah.
Rostoucí priorita pro inzerenty
Inzerenti se stále více snaží ujistit, že jejich reklamní sdělení jsou přístupná co největšímu počtu lidí. Globální gigant v odvětví rychloobrátkového spotřebního zboží P&G se rozhodl, že prostřednictvím přístupových služeb, jako je zvukový popis, zpřístupní do roku 2025 všechna svoje reklamní sdělení. Další globální inzerenti, jako je Unilever a Mastercard, dělají v tomto prostoru odvážné kroky, aby dokázali význam přístupnosti a začlenění.
Například Mastercard vytvořil pro svůj produkt Touch Card reklamní kampaň, která se zaměřila na nevidomé a slabozraké. Byla to nádherně kreativní reklama, která téměř doslova namířila světla reflektorů na zvukový popis.
Světová federace inzerentů (WFA) zatím zkoumá vývoj zdrojů a nejlepších postupů, aby bylo možné vytvářet přístupnou reklamu, jakmile k tomu budou mít vysílatelé vybavení.
Televize jako síla pro dobrou věc
Televizní společnosti dnes mají příležitost využít moc televize pro dobrou věc. Mohou totiž začlenit tradičně opomíjené publikum. egta vyzývá všechny televizní společnosti, aby se začaly zabývat přístupností a začleněním a zkoumaly realizovatelnost přístupových služeb u vlastních reklamních přestávek. Společně můžeme vytvořit přístupnější mediální prostor s větším začleněním, v němž je televize skutečně pro všechny.
Více informací nabízí egta Snapshot: Praktický průvodce přístupovými službami v televizní reklamě, dostupný zde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 386: INSPIRACE OD EGTA A GLOBAL TV GROUP