EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE
spolupráce s

27. 5. 2022

Egtabite se v tomto týdnu zaměřuje na nejnovější výzkum RTL Adconnect o tom, jak lépe inzerovat ve světě tzv. totálního videa, který se neustále vyvíjí.

Studie má výstižný název Nový život obývacího pokoje. Je výsledkem spolupráce mezi společností Smartclip a RTL AdConnect v 10 evropských zemích. Cílem publikace je pochopit, jak pandemie ovlivnila zvyky při konzumaci médií v Evropě, zejména pokud jde o velkou obrazovku.

Metodologie

Jako ideální přístup k výzkumnému úkolu byla zvolena kombinace kvalitativního a kvantitativního výzkumu.

Kvalitativní výzkum se opíral o hloubkové rozhovory, po nichž následovalo týdenní sledování způsobu chování při konzumaci médií prostřednictvím WhatsAppu. Výzkum probíhal ve Velké Británii, Francii a Německu od listopadu do prosince 2021. Využíval tři skupiny respondentů a zahrnoval šest domácností v každé zemi (dvě na cílovou skupinu).

Na základě zjištění kvalitativního výzkumu se v únoru 2022 prováděl kvantitativní výzkum v terénu v deseti evropských zemích (Dánsku, Finsku, Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Norsku, Španělsku, Švédsku a Velké Británii). Účastnilo se ho více než 8 500 lidí – 700 až 1 000 účastníků v každé zemi. Odpovídali na 16 otázek a poskytli rozsáhlé kvantitativní údaje.

Chování diváků a používání zařízení ve skupině respondentů 

Výzkum upozornil na několik rozdílů mezi třemi skupinami respondentů z hlediska používání zařízení/technického nastavení, chování při konzumaci médií a přístupů k reklamě. Stručně řečeno: mladí (ve věku 18-43 let) jsou na televizi závislí – televize je zapnutá nezávisle na tom, co dělají. Skupina respondentů označených jako rodina (lidé s dětmi do 18 let) si užívá čas s dětmi v obývacím pokoji. Skupina respondentů ve středním věku (35-64 let, bez dětí v domácnosti) považuje obývací pokoj za příjemné útočiště.

Závěry

Studie odhalila zajímavá zjištění, která mají důležité dopady na každého v řetězci doručování reklamy.

ROZTŘÍŠTĚNÉ PUBLIKUM: Publikum připojené/chytré televize se tříští na mnoha platformách. Rostoucí nabídka pro uživatele i čím dál početnější kontaktní místa znamenají, že udržet škálovatelnost kapacity, kterou televize značkám přinesla – tj. proslavit značky po celé zemi – představuje větší problém.

V reakci na odlišné preference při sledování se objevila různá řešení, která měla inzerentům pomoci optimalizovat své mediální strategie a v tomto roztříštěném prostředí zasáhnout publikum. Hlavní VOD platformy začaly poskytovat integrované nabídky, které zahrnují BVOD, SVOD a AVOD služby. Technické platformy navíc neposkytují jen prémiové inventory na jedné nabídkové platformě, ale vyvíjejí i holistická řešení, která inzerentům umožňují získat pomocí jedné nákupní platformy přístup ke všem.

VYUŽÍVÁNÍ DAT A TECHNOLOGIÍ MŮŽE OMEZIT NELIBOST: Výzkum ukazuje, že bez ohledu na platformu použitou při sledování diváci často vnímají reklamu jako rušivou. Zatímco velký počet účastníků před televizní obrazovkou během reklamních přestávek zůstává, mnoho z nich reklamám nevěnuje pozornost. Účastníci průzkumu sice uvedli, že je reklama obtěžuje, ale vyjádřili touhu dostávat personalizovanější, cílenou reklamu, která se obrací k jejich zájmům a přináší doporučení relevantních produktů.

Inzerenti a vydavatelé proto potřebují zkoumat technologická řešení, která rozmrzelost minimalizují maximalizací relevance. Posun televize k online prostředí dává značkám příležitosti pokročit dál od přístupu tradiční televizní reklamy, kdy existuje jedna reklama pro mnoho diváků, a využít síly cíleného přístupu jedné reklamy na jednoho diváka. Přesné cílení pro doručování reklamy (např. reklama v adresovatelné televizi a kontextové cílení), nerušivé reklamní formáty (např. L-banner, masthead nebo pre-roll in-stream reklamy) a řešení pro omezení frekvence napříč zařízeními a sekvencování reklam mohou zabránit únavě z reklamy. Mohou umožnit vyprávění příběhů způsobem, který zaujme pozornost a zažehne zájem.

ULTRAPERSONALIZOVANÉ SVĚTY: Vlivem několikanásobného zvýšení počtu obrazovek je konzumace videoobsahu čím dál roztříštěnější. A protože každý člen domácnosti vlastní nejméně jedno osobní zařízení, konzumace videoobsahu může být potenciálně velmi individualizovaná. Ve spojení s novými technologickými řešeními pro reklamu, jako je reklama v adresovatelné televizi, se tak inzerentům otevírá příležitost budovat pro své cílové zákazníky ultrapersonalizované světy.

Je jedno, jestli značky inzerují v tisku, online nebo v rámci videoosahu, doručování účinných mediálních kampaní není jednoduchý proces. Spojenectví v rámci odvětví však tento proces zjednodušují a odborný výzkum poskytuje vodítko, které je třeba pro úpravy a rozvoj taktiky, abychom se mohli těmto změnám přizpůsobit. Společnost RTL AdConnect si je jistá, že i se vstupem obývacího pokoje do nového života se budou mediální strategie řady značek stále zaměřovat na videoreklamu, která umí v domácnostech v celé Evropě velmi dobře zaujmout.

„Nyní je jasné, že diváci nejsou jen statické cílové skupiny. Jsou to jedinci s potřebami, touhami a názory, které se mohou posouvat a měnit podle toho, co se odehrává kolem – v osobním životě, v místě, v zemi i ve světě. Důkladné pochopení těchto jedinců a jejich zvyklostí při konzumaci médií je pro úspěch videoreklamy zásadní. A přesně o to nám šlo, když jsme se rozhodli na tomto zcela novém výzkumném úkolu spolupracovat,” tvrdí Stephane Coruble, generální ředitel RTL AdConnect, a Oliver Vesper, generální spoluředitel společnosti Smartclip.

Report je k dispozici zde.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 387: RTL ADCONNECT A NOVÝ ŽIVOT OBÝVACÍHO POKOJE

VŠECHNY CASE STUDIES