Egtabite se v tomto týdnu zaměřuje na belgickou agenturu DPG Media Advertising a její strategii budování udržitelné budoucnosti pro reklamu pomocí trojího přístupu: vytváření vícekanálového video ekosystému, zaměření na primární data a propagace lokálního dopadu.
Roztříštěná konzumace médií
Konzumace médií probíhá všude a je roztříštěnější než dřív. S tímto vědomím buduje DPG Média vlastní vícekanálový video ekosystém. Má v úmyslu propojit všechny formy konzumace videa – od živého po odložené sledování, od set-top-boxu po mobilní platformy, od AVOD platformy VTM GO po krátkoformátové video na zpravodajských stránkách HLN.be.
„Účel takového ekosystému je dvojí,“ tvrdí Wilfried Celis, ředitel pro audiovizuální strategii a partnerství. „Na jedné straně chceme znovu poskládat roztříštěnou konzumaci videa do multiplatformních videokampaní pomocí jediného reklamního serveru. Na druhé straně chceme digitalizovat první obrazovku se všemi výhodami plánování digitálních médií.“
Do konce tohoto roku agentura spustí nabídku multiplatformního videa, a bude tak moci rezervovat vícekanálové videokampaně napříč platformami.
Inzerenti získají optimální rozložení své reklamní kampaně napříč všemi platformami a poté i ucelené výkaznictví. Příští rok chce agentura pokročit ještě dál a spustit řešení DPG Media Demand. Od té doby budou moci inzerenti a agentury plánovat a nakupovat sami pomocí jednoho centrálního nákupního nástroje.
Nový plán pro sledování televize
V roce 2021 podepsala agentura DPG Media smlouvu s telekomunikačními operátory. Ta divákům umožňuje sledovat odvysílané programy až sedm dní zpětně. Rozšíření této funkce zpětného přehrávání divákům zjednodušuje opětovné sledování pořadů, aniž by si je museli nahrávat. Na set-top-boxech byla spuštěna „vysílatelská zóna“, kde vysílatel zpřístupňuje videokatalog.
Došlo také k uzavření dohody, že komerční přestávky při opětovném přehrávání už nebude možné přeskakovat a že nahrávkám budou předcházet minutové nepřeskočitelné reklamy. Tyto iniciativy posílí zásah lineární televize významným snížením přepínání programů.
Budování média 100% založeného na reklamním serveru
Tento ekosystém spojuje přínosy plánování digitálních médií s offline médii. Prvním můstkem mezi offline a digitálními kanály byla adresovatelná televize. Agentuře DPG Media umožňuje propojovat zásah živého sledování s možnostmi cílení digitálních služeb.
Tyto digitální výhody jsou nyní dostupné i pro sledování pořadů „na vyžádání“. Od října získala síť nové inventory, konkrétně digitální kapacitu generovanou odloženým sledováním prostřednictvím set-top-boxů telekomunikačních společností.
Objem odloženého sledování přinese lineární GRP nebo se bude využívat jako digitální kapacita. Tímto způsobem je možné inventory VTM GO a obsah televize (na vyžádání) kontrolovat z jednoho ústředního bodu.
Toto inventory se přidá ke stávající síti videí a nadále se o ní bude mluvit jako o televizi na vyžádání (BVOD), protože sdružuje veškeré inventory „vysílání na vyžádání“.
Primární data
Konečným cílem je vývoj směrem k jediné propojené síti, která bude spojovat všechny stránky a aplikace DPG Media a RTL Belgie.
Kdo zavítá na stránky HLN.be nebo sleduje VTM GO, činí tak v rámci vlastního prostředí agentury DPG Media Trusted Web. Jde o kombinaci internetového zážitku a záruk ochrany soukromí. DPG Media tímto způsobem uživatelům a inzerentům slibuje, že bude se všemi údaji nakládat transparentně a nebude je sdílet se třetími stranami. Obsah je na důvěryhodném webu Trusted Web to hlavní.
Lokání dopad
Výrazné domácí pořady jsou součást belgické kultury, spojující prvek společnosti a také zásadní faktor tvorby udržitelné budoucnosti pro reklamu.
Julie Neyman, ředitelka reklamy v DPG Media, říká:
„Diváci od nás očekávají, že budeme produkovat mnoho kvalitních pořadů. Nechceme toto bohatství jen opatrovat, chceme také překlenout propast mezi značkami a všemi příběhy, které denně na svých početných místních platformách přinášíme. Společně s těmito značkami a obsahem chceme působit na naši kulturu. Proto je více než 400 novinářů každý den připraveno naše diváky, posluchače a čtenáře informovat a inspirovat. Například na severu denně oslovíme 9 z 10 Vlámů a na jihu 7 z 10 francouzsky mluvících obyvatel. Toto jedinečné lokální zaměření nám umožňuje působit na 11 milionů Belgičanů pomocí spolupráce na kreativním obsahu.“
Další kroky
Ambice jsou jasné: DPG Media Advertising chce být agenturou, která staví cíle inzerentů na první místo. „Budujeme proto novou pozici pod heslem DPG Media Advertising – propojení značek se srdečním tepem Belgie. To je poslání, které chceme každý den naplňovat – velkým zásahem, relevantními údaji a silnými značkami a obsahem,“ říká Julie Neyman.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
ADS & DATA: VYUŽITÍ BEHAVIORÁLNÍCH A KONTEXTOVÝCH POZNATKŮ PRO CHYTŘEJŠÍ REKLAMU
14. 2. 2025V dnešním rychlém digitálním prostředí je Ads & Data průkopníkem v oblasti behaviorálního cílení. Jedná se o využití behaviorálních a kontextových dat k zobrazování nejrelevantnějších reklam. Tato case study se zabývá tím, jak cílení společnost Ads & Data využívá k inzerci, čímž zvyšuje výkonnost kampaní. Do konce roku by se tato technologie mohla rozšířit i… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
BUDOUCNOST MALOOBCHODNÍCH MÉDIÍ: SPOLEČNÉ TRŽIŠTĚ PRO CÍLENOU TELEVIZNÍ REKLAMU
14. 2. 2025Na podzim loňského roku společnosti FranceTV Publicité, M6 Publicité a RMC BFM Ads ve spolupráci se společností Unlimitail spustily TV Retail Connect, první společné maloobchodní mediální tržiště pro adresovatelnou televizi (ATV) a HVOD v zemi. Adresovatelná televize zaznamenala v posledních letech ve Francii znatelný nárůst, od začátku roku 2024 se počet impresí zvýšil o 41… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
EFEKT OPOTŘEBENÍ REKLAMY? S OMEZENÍM TELEVIZNÍCH FREKVENCÍ SE TO REWE NETÝKÁ
9. 12. 2024Výzva: Překonání „efektu opotřebení“ Reklama často ztrácí svůj účinek po několikanásobném vystavení, což je jev známý jako „efekt opotřebení“, který snižuje účinnost. Pro řešení tohoto problému vyvinula společnost Ad Alliance řešení pro kontrolu frekvence kontaktů televizní kampaně na domácnost pomocí chytrých televizorů. Cílem bylo zachovat působivost obrazové reklamy REWE a zároveň propagovat aplikaci REWE. Řešení:… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
CRISTAL INOVUJE VYLEPŠENÉ CÍLENÍ NA PUBLIKUM, ABY SE SNÍŽILO OPOTŘEBENÍ
9. 12. 2024V roce 2023 se belgická značka piva Cristal snažila zvýšit pozitivní asociace a povědomí o značce tím, že zdůrazňovala místní suroviny a ekologickou energii, kterou používá při výrobě. Cílem této kampaně bylo oslovit mladší spotřebitele a minimalizovat plýtvání reklamou. Za tímto účelem Dentsu a Ads & Data ve spolupráci se společností Cristal navrhly mediální strategii… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 400: JEDINÝ PROPOJENÝ MEDIÁLNÍ EKOSYSTÉM DPG MEDIA