EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“
spolupráce s

28. 10. 2022

„Tajemství změny spočívá v zaměření veškeré energie nikoli na boj s tím starým, ale na budování toho nového.“ Egtabite v tomto týdnu ukazuje, jak si ITV vzala sokratův citát k srdci a spustila novou strategii, založenou na jednoduché otázce: „co můžeme dělat lépe?“

Ve spolupráci s marketingovou poradenskou skupinou AAR realizovala ITV 40 individuálních rozhovorů s agenturami, aby vyhodnotila jejich postoj vůči ITV. Co cítí? Co nefunguje? Jasná zpětná vazba od agentur vedla k cenným úpravám celkového směřování. Přinesla strategii nazvanou „Spolu lépe“ a tři nové způsoby práce v rámci ITV: vždy být ve verzi beta, oslavovat svou supersílu a tvořit rozhovory.

Vždy beta

Tam, kde si ITV v minulosti svou práci až příliš chránila, si začala zvát partnery z inovačního řetězce, aby spolu experimentovali.

Jasným příkladem je inovační způsob myšlení, který přijali za svůj v ITV AdLabs. Do jejich hackathonu se zapojili partneři, aby rychle vytvářeli budoucnost televizní reklamy. Tato strategie již od listopadu přinesla na trh 27 průlomových beta pilotních projektů, např. interaktivní reklamy s možností nákupu přes QR kód s kreativním překryvem, automatizované kontextové cílení, reklamu v metaversu nebo share-of-voice dashboard, který denně ukazuje SOV televize v porovnání s konkurencí.

Oslava supersíly

Oslavovat naši supersílu znamená pomoct značkám lépe pochopit kulturu středního proudu a využít schopnost ITV stmelit národ.

Jeden komentář v průzkumu AAR byl velmi případný: „ITV své mainstreamové publikum tak dobře zná. Všechny údaje má, ale schovává si je a nedělí se o ně s námi.“ Agentura proto sdílela svůj vůbec nejkomplexnější kulturní průzkum.

What Unites a Kingdom je multidisciplinární a vícefázová studie, která identifikuje společenské a kulturní DNA dnešního britského národa.

Výzkum na základě rozsáhlého a podrobného materiálu přináší poznatky o tom, kdo jsou Britové. Identifikuje pět kodexů britské kultury, které fungují jako pojivo stmelující národ.

Příkladem může být iniciativa Dream Big, kde Britové podporují outsidery s velkými sny, kteří si razí vlastní cestu (např. fotbalista Manchester United Marcus Rashford, který se věnuje své komunitě). Zjištění se sdílela v prezentacích a workshopech a partneři dostali volný přístup k bohatému zdroji příběhů, videí, fotografií, statistik a poznatků.

Dalším příkladem je Feeling Seen, studie o tom, jak rozmanitá reklama spojuje. Vznikla ve spolupráci se skupinou System1 a odborníky na rozmanitost DECA. V rámci výzkumu se analyzovalo více než 10 tisíc rozhovorů s veřejností a také se skupinami zastoupenými ve 30 reklamách. Výsledky ukázaly, jak autentická reklama přináší podíl na zisku z rozmanitosti zastoupeným osobám i společnosti a značkám zvyšuje návratnost investic.

Podněcování rozhovorů

ITV zahájila místo jednosměrných prodejních nabídek jiný druh rozmluvy a na základě inspirativnějších poznatků odvedla lepší práci.

Nové rozhovory pomohl realizovat ITV AdVentures Invest, který výměnou za reklamu získal menšinové podíly v začínajících digitálních firmách a D2C společnostech. ITV investovala například do společnosti Feel, která se zabývá předplatným vitamínů na míru, do lokalizační platformy what3words, služby ismybillfair či značky online obchodu s pánským oblečením spoke.

Mezi další příklady patří rozhovory k týdnu opatření proti změně klimatu, které vedly ke vzniku iniciativy ITV Home Planet. Ta sdružila značky s udržitelnými produkty a službami, např. eBay, Co-op či Sainsbury’s, aby ukázaly změny, které můžou diváci udělat pro udržitelný život.

Rozhovory s Marks & Spencer přinesly vytvoření reklamou financovaného pořadu Cooking With The Stars, vysílaného v hlavním čase. Obsahoval 200 přísad od M&S, sponzorované reklamní předěly, obsah na sociálních sítích a aktivaci licencí v prodejnách.

Společně lépe

Nová kultura vznikla zevnitř. Členové týmu převzali iniciativu, aby se vzájemně podporovali, sdíleli poznatky a bavili se.

Několik příkladů z mnoha iniciativ: ITV se spojila s fondem Black Founders Fund společnosti Google pro financování start-upů, kterým často chyběly dostatečné investice rizikového kapitálu, zahájila činnost fondu Diversity Commissioning Fund a během tří let vyčlenila 80 milionů liber z obsahového rozpočtu na podporu změny vedoucí k rasové rovnosti a rovnosti lidí se zdravotním postižením. Spustila také iniciativu Disability Access Passports, která si kladla za cíl odstranit překážky a pomoct spolupracovníkům projednat s manažery a kolegy požadavky na získání přístupu.

„V roce 2021 vytvořil náš komerční tým největší individuální výnosy v 67leté historii ITV. Celkové výnosy se oproti roku 2020 zvýšily o 24 % a oproti roku 2019 o 11 %. Když jsme na listopadové akci ITV Palooza v Royal Festival Hall před tisícovkou zákazníků představili kampaň „Společně lépe“, zaznělo naše heslo „Hlídejte nás!“. S hrdostí můžeme říci, že díky této strategii jsme čím dál lepší,“

prozradil Chris Goldson, ředitel komerčního marketingu a rozvoje nabídek v ITV.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 402: JAK SE ITV STALA „LEPŠÍ SPOLEČNĚ“

VŠECHNY CASE STUDIES