EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ
spolupráce s

9. 12. 2022

Dne 21. listopadu se po celém světě už po 26. slavil Světový den televize, jak ho stanovila OSN. Při této příležitosti vysílatelé a televizní asociace upřely pozornost na odolnost tohoto média a jeho moc upoutat pozornost. Egtabite se v tomto týdnu znovu podívá na některé iniciativy konané u příležitosti Světového dne televize 2022.

Televizní spot – dnešní televize upoutává, okouzluje a přitahuje pozornost diváků

Z podnětu egta, The Global TV Group, EBU a ACT vzniklo 30sekundové video se zaměřením na pozornost. A také na to, jak dnešní televize upoutává, okouzluje a přitahuje pozornost diváků.

I značky začaly klást větší důraz na pozornost, protože si uvědomují hodnotu tohoto měřítka: čím více pozornosti si reklama získá, tím lepší jsou obchodní výsledky. Televize je médium s bezkonkurenční účinností, protože jak obsahu, tak reklamě poskytuje jednu z nejvyšších a nejspolehlivějších úrovní pozornosti.

Klip také zdůraznil, že dnešní televize je vždy dostupná, doma i na cestě, na všech obrazovkách, živě nebo na streamu, a žádné médium není v získávání pozornosti diváků lepší.

Stejně jako v minulých letech mnozí národní vysílatelé spot přeložili a upravili, například do francouzštiny, italštiny, němčiny, češtiny nebo bulharštiny. Upravené verze jsou ke zhlédnutí zde.

Zpravodajství a iniciativy – ukázka síly televize

Mnoho mediálních společností rozšířilo své zpravodajství nad rámec vysílání spotu a aktivit na sociálních sítích.

Návštěvníky kanceláří France Télévisions Publicité například ve vstupní hale uvítalo velké množství displejů, kde běžel klip ke Světovému dni televize.

Na Slovensku vysílala televizní síť Markíza obsáhlé zpravodajství o dopadu televize, a to jak historicky při informování o významných událostech, tak v dnešním světě plném obrazovek a kontaktních míst, kde televize s prémiovým obsahem a důvěryhodným zpravodajstvím hraje zásadní společenskou roli. Na zpravodajství o Světovém dni televize na Markíze a rozhovor s Matthiasem Settelem, generálním ředitelem Markízy, se můžete podívat níže s anglickými titulky.

V Kanadě společnost CBC Media Solutions úhledně vizualizovala 10 důvodů, proč je televize důležitější než dřív. Jeden po druhém probírala mnoho mýtů a falešných zpráv o stavu televize a uváděla fakta o silných stránkách tohoto média pro značky.

Na oslavu kreativy vyzval Thinkbox UK kolegy v odvětví, aby vytvořili galerii nejlepších televizních reklam v roce 2022. Příspěvky pocházejí od Tenk TV (Norsko), TAM (Irsko), Thinktv (Kanada), TVN Media (Polsko) a DStv (Jihoafriská republika) a jsou mezi nimi některé z letošních nejlepších televizních reklam.

Pozornost je v módě

egta se zatím zaměřila na pozornost jako měřítko, jak zdůraznila Katty Roberfroid, generální ředitelka egta, v tiskové zprávě ke Světovému dni televize:

„Televizní průmysl pracuje na sofistikovanějším pochopení pozornosti věnované reklamě. Poskytovatelé obsahu a značky o pozornost spotřebitelů soutěží. Toto měřítko proto pomůže doložit, že televize přináší krátkodobé i dlouhodobé výsledky, jaké tvůrci programů a inzerenti vyžadují. Na Světový den televize si posvítíme na ekonomiku pozornosti a budeme oslavovat roli, jakou v ní hraje televize ve všech svých podobách.“

Jako příspěvek k této debatě vydala egta sérii rozhovorů se čtyřmi oborovými experty, kteří diskutují o pozornosti věnované reklamě, měření a dalších otázkách.

Rozhovory, které poskytli POOJA MIDHA (výkonná viceprezidentka, generální ředitelka, Effectv), JOE MARCHESE (generální partner a partner pro rozvoj, Human Ventures), ANDY BROWN (generální ředitel, The Attention Council) a NICOLAS GRAND (senior viceprezident pro transformaci a globální investice, OMG), jsou dostupné na Spotify, Apple Podcasts a Google Podcasts nebo na Vimeo (odkazy na jméně řečníka výše).

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)

23. 5. 2024

U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI

23. 5. 2024

Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI

18. 4. 2024

SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY

29. 3. 2024

V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ

22. 3. 2024

Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY

21. 3. 2024

V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI

15. 2. 2024

Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC

15. 2. 2024

Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

VŠECHNY CASE STUDIES