EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ
spolupráce s

9. 12. 2022

Dne 21. listopadu se po celém světě už po 26. slavil Světový den televize, jak ho stanovila OSN. Při této příležitosti vysílatelé a televizní asociace upřely pozornost na odolnost tohoto média a jeho moc upoutat pozornost. Egtabite se v tomto týdnu znovu podívá na některé iniciativy konané u příležitosti Světového dne televize 2022.

Televizní spot – dnešní televize upoutává, okouzluje a přitahuje pozornost diváků

Z podnětu egta, The Global TV Group, EBU a ACT vzniklo 30sekundové video se zaměřením na pozornost. A také na to, jak dnešní televize upoutává, okouzluje a přitahuje pozornost diváků.

I značky začaly klást větší důraz na pozornost, protože si uvědomují hodnotu tohoto měřítka: čím více pozornosti si reklama získá, tím lepší jsou obchodní výsledky. Televize je médium s bezkonkurenční účinností, protože jak obsahu, tak reklamě poskytuje jednu z nejvyšších a nejspolehlivějších úrovní pozornosti.

Klip také zdůraznil, že dnešní televize je vždy dostupná, doma i na cestě, na všech obrazovkách, živě nebo na streamu, a žádné médium není v získávání pozornosti diváků lepší.

Stejně jako v minulých letech mnozí národní vysílatelé spot přeložili a upravili, například do francouzštiny, italštiny, němčiny, češtiny nebo bulharštiny. Upravené verze jsou ke zhlédnutí zde.

Zpravodajství a iniciativy – ukázka síly televize

Mnoho mediálních společností rozšířilo své zpravodajství nad rámec vysílání spotu a aktivit na sociálních sítích.

Návštěvníky kanceláří France Télévisions Publicité například ve vstupní hale uvítalo velké množství displejů, kde běžel klip ke Světovému dni televize.

Na Slovensku vysílala televizní síť Markíza obsáhlé zpravodajství o dopadu televize, a to jak historicky při informování o významných událostech, tak v dnešním světě plném obrazovek a kontaktních míst, kde televize s prémiovým obsahem a důvěryhodným zpravodajstvím hraje zásadní společenskou roli. Na zpravodajství o Světovém dni televize na Markíze a rozhovor s Matthiasem Settelem, generálním ředitelem Markízy, se můžete podívat níže s anglickými titulky.

V Kanadě společnost CBC Media Solutions úhledně vizualizovala 10 důvodů, proč je televize důležitější než dřív. Jeden po druhém probírala mnoho mýtů a falešných zpráv o stavu televize a uváděla fakta o silných stránkách tohoto média pro značky.

Na oslavu kreativy vyzval Thinkbox UK kolegy v odvětví, aby vytvořili galerii nejlepších televizních reklam v roce 2022. Příspěvky pocházejí od Tenk TV (Norsko), TAM (Irsko), Thinktv (Kanada), TVN Media (Polsko) a DStv (Jihoafriská republika) a jsou mezi nimi některé z letošních nejlepších televizních reklam.

Pozornost je v módě

egta se zatím zaměřila na pozornost jako měřítko, jak zdůraznila Katty Roberfroid, generální ředitelka egta, v tiskové zprávě ke Světovému dni televize:

„Televizní průmysl pracuje na sofistikovanějším pochopení pozornosti věnované reklamě. Poskytovatelé obsahu a značky o pozornost spotřebitelů soutěží. Toto měřítko proto pomůže doložit, že televize přináší krátkodobé i dlouhodobé výsledky, jaké tvůrci programů a inzerenti vyžadují. Na Světový den televize si posvítíme na ekonomiku pozornosti a budeme oslavovat roli, jakou v ní hraje televize ve všech svých podobách.“

Jako příspěvek k této debatě vydala egta sérii rozhovorů se čtyřmi oborovými experty, kteří diskutují o pozornosti věnované reklamě, měření a dalších otázkách.

Rozhovory, které poskytli POOJA MIDHA (výkonná viceprezidentka, generální ředitelka, Effectv), JOE MARCHESE (generální partner a partner pro rozvoj, Human Ventures), ANDY BROWN (generální ředitel, The Attention Council) a NICOLAS GRAND (senior viceprezident pro transformaci a globální investice, OMG), jsou dostupné na Spotify, Apple Podcasts a Google Podcasts nebo na Vimeo (odkazy na jméně řečníka výše).

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 408: OSLAVA SVĚTOVÉHO DNE TELEVIZE PROBÍHALA PO CELÉM SVĚTĚ

VŠECHNY CASE STUDIES