Egtabite tento týden představuje nabídku reklamy Publitalia ’80 v připojené televizi (CTV). Také se blíže podíváme, jak tato agentura používá modely atribuce k prokázání účinnosti kampaní až po údaje o propagaci návštěvy kamenného obchodu.
Publitalia ’80, agentura skupiny Mediaset v Itálii, poprvé představila svou CTV nabídku v roce 2017 pod názvem ADD+. Značky mohly spouštět cílené reklamní kampaně na základě primárních dat Mediaset, odvozených od konzumace obsahu a geograficko-behaviorálních informací o spotřebitelích.
Od svého vzniku se nabídka CTV velmi vyvinula a začlenila nová měřicí řešení pro klienty. Publitalia ’80 neúnavně hledá nástroje a modely pro měření efektivity reklamních kampaní. Významným milníkem na této cestě byla v roce 2020 akvizice společnosti pro mobilní data Beintoo.
Prokázání nárůstu pomocí správné technologie
Beintoo je italská společnost pro mobilní data, která působí v oblasti digitální reklamy a datově řízených služeb. S pomocí vlastní technologie načítá informace o chování v režimu offline (z více než 8 milionů chytrých telefonů) a převádí údaje o poloze na cenné poznatky, které umožňují rekonstruovat zvyky a preference spotřebitelů. Pomocí této technologie vyvinula Publitalia ’80 analytický model, který je schopný měřit dopad adresovatelných kampaní na CTV z hlediska návštěv prodejen. Dokazuje tak klientům efektivitu tohoto média.
Jak tento model funguje?
Model nejprve pomocí porovnávání IP identifikuje připojené televize vystavené adresovatelné kampani a páruje je s chytrými telefony ze světa Beintoo. Poté model srovnává skupinu osob vystavených reklamě s homogenní skupinou, která jejímu působení vystavená není.
Klient nakonec získává data z obou skupin o návštěvnosti obchodů, procentním zvýšení a srovnání mezi těmito dvěma skupinami (nárůst). Pro klienty bez fyzického obchodu byl model atribuce rozšířen o měření kampaní, které propagují návštěvu webu.
Začlenění cross-mediálního plánování a měření
Publitalia ’80 se čím dál více soustřeďuje na začlenění možností pro cross-mediální měření. Analýzy, které jsou dnes dostupné, zahrnují cross-mediální plánování v lineární televizi, chytré televizi a digitálních kanálech (web a audio).
Leroy Merlin, francouzská maloobchodní společnost s potřebami pro modernizaci bydlení a zahradničení, byla prvním klientem, který toto nové řešení pro měření využil. Společnost plánovala adresovatelnou kampaň, která zahrnovala CTV a digitální audio, aby oslovila geograficky cílené publikum, propagovala digitální letáky a podpořila návštěvy kamenné prodejny. Analýza atribuce doložila, že uživatelé, kteří byli vystaveni nejméně jednomu z médií, navštívili obchody Leroy Merlin ve vyšším počtu než kontrolní skupina, která působení reklamy vystavena nebyla. Ukázala také, že největší dopad zaznamenaly osoby vystavené jak televizní, tak digitální reklamě, a to s nárůstem 48,6 %.
„Technologie je u reklamní nabídky skupiny čím dál důležitější: umožňuje značkám nejen plánovat cross-mediální kampaně a zasáhnout fragmentované publikum, ale také měřit účinnost reklamy pomocí konkrétních a inovativních nástrojů,“
říká Silvia Broggi, MarTech & International Marketing Director v Publitalia ’80. „Velký zájem značek o naši analýzu atribuce dokládá, jak je pro trh důležité ověřit skutečnou hodnotu reklamních investic. Vývoj modelu atribuce, který může měřit i přidanou hodnotu cross-mediálních kampaní, ukazuje, jak integrace digitálních médií zákazníkům umožňuje efektivněji dosahovat marketingových výsledků.“
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 411: NÁSTROJE PRO REKLAMNÍ KAMPANĚ PUBLITALIA ’80 MĚŘÍ ÚČINNOST REKLAMY VE VŠECH MÉDIÍCH