EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE
spolupráce s

20. 1. 2023

Tématem Egtabite pro tento týden je nová studie, která dokazuje efektivitu televize jako reklamního média. Ve Švýcarsku proběhl průzkum mezi 1002 respondenty o vlastnostech různých reklamních prostředků. Výsledky ukázaly, že ze všech médií funguje nejlépe televize.

Společnost Admeira v průzkumu žádala respondenty, aby uvedli reklamu na značku, kterou si obzvlášť dobře pamatují. Tisíc účastníků vyjmenovalo 248 různých značek. Nejčastěji citovaná značka se v odpovědích vyskytla stokrát. Když respondenti odpovídali na otázku, kde reklamu viděli, bylo jasné, že značky oslovují své spotřebitele pomocí různých kanálů. Nejvíce si ale diváci všímají a pamatují televizní reklamu. Přibližně 62 % respondentů vidělo značku, jejíž reklamu si zapamatovalo, v televizi. Druhé nejoblíbenější médium, které umí oslovit publikum, je venkovní reklama, i když se na druhé příčce umístila se značným odstupem.

Otázka pro respondenty: Kde jste viděli reklamu na tuto značku?

Následné psychologické efekty vnímání reklamy

Vybavení si reklamy je samozřejmě třeba posuzovat při zohlednění dalších nuancí, protože ne každé vnímání má stejnou kvalitu. Očekává se, že kontakt pomocí reklamy spustí psychologický proces, který je pro propagovanou značku přínosný. Studie zkoumala dva psychologické dopady reklamy – vliv na nákupní rozhodnutí a důvěryhodnost reklamy – u všech mediálních kanálů. Výsledek ukazuje, že dva kanály vynikají: televize a tisk.

Otázka pro respondenty: Které reklamní kanály mají celkově hlavní dopad na vaše nákupní rozhodnutí?

Nejlépe hodnocené médium s pohyblivými obrázky je televize. V odpovědi na otázku, které reklamní kanály mají celkově nejdůvěryhodnější reklamu, ji označilo přibližně 40 % respondentů.

Otázka pro respondenty: Které reklamní kanály mají celkově nejdůvěryhodnější reklamu?

Televize naplňuje potřeby spotřebitelů a inzerentů

Vzhledem k vyzdvihovaným kvalitám nepřekvapí, že spotřebitelé označují za svůj oblíbený reklamní kanál televizi – za ní následuje tisk a další média a odpověď „žádný reklamní kanál“. Kromě všech výhod, které televize jako reklamní kanál inzerentům nabízí, si jí diváci cení také jako mediálního kanálu,“ shrnuje Admeira ve svém průzkumu. „Televize jak z hlediska vnímání, tak prodeje dokazuje, že je naprosto přesvědčivý reklamní kanál. Pokud jde o investice do reklamy, peníze jsou nejlépe vložené tam, kde se spotřebitelům reklama nejvíce líbí: na jejich oblíbeném reklamním kanále – v televizi.“

Více informací o průzkumu a studii najdete ZDE.

DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE

JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ

2. 12. 2024

Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP

28. 11. 2024

Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA

14. 11. 2024

V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ

18. 10. 2024

V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4

17. 10. 2024

V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY

20. 9. 2024

Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS

12. 9. 2024

S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU

12. 9. 2024

Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM

18. 7. 2024

Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024

18. 7. 2024

Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM

20. 6. 2024

Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS

20. 6. 2024

Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 413: VE ŠVÝCARSKU JE HLAVNÍ MÉDIUM PRO VNÍMÁNÍ REKLAMY TELEVIZE

VŠECHNY CASE STUDIES