Egtabite tento týden zkoumá Blue Screen, nový reklamní formát od RMB v Belgii, obchodního zastupitelství RTBF. V březnu spuštěná iniciativa Blue Screen si klade za cíl zviditelnit ekologicky odpovědné společnosti, produkty a služby. Inzerentům, kteří splní přísná kritéria způsobilosti, nabízí zvýhodněný reklamní prostor (početné publikum a inovativní design).
Formát Blue Screen začal se dvěma inzerenty – společnostmi Microlino a Eneco. První z nich je specializovaný výrobce elektrických vozidel, druhý poskytovatel energií, který věnuje 100 % svých investic do výroby solární a větrné energie.
Zelené cíle reklamního formátu Blue Screen’s
Blue Screen (neboli Modrá obrazovka) má propagovat odpovědnou a ekologicky přívětivou reklamu a poskytovat divákům informace o udržitelnější povaze podporovaných společností a produktů. Cílem je umožnit divákům činit dlouhodobě informovanější spotřebitelská rozhodnutí. Charta způsobilosti RMB pro inzerenty vychází z nejspolehlivějších současných kritérií pro měření dopadu na životní prostředí. Očekává se, že se bude vyvíjet v závislosti na dostupnosti objektivních údajů pro posouzení udržitelnosti jak společností, tak produktů.
Výběr způsobilých inzerentů vychází z rozřazovací tabulky. Ta inzerenty informuje o produktech, které mohou Blue Screen využít.
Je založená na několika kritériích, k nimž patří:
- Certifikace B Corp pro organizace
- Ekologické označení produktů
- Označení potravin Eco-Score
- Energetické označení elektrických zařízení
- Emise CO2 a hmotnost vozidel pro dopravní sektor
- Poskytovatelé energie ze 100% obnovitelných zdrojů
- Mezi výběrovými kritérii je i propagace opětovného využití, recyklace a snižování odpadu
Hlavní vysílací čas pro inzerenty
Blue Screen se vysílá v hlavním čase na televizním kanálu La Une, před zprávami ve 13 a v 18.30 hodin. Restriktivní povaha charty způsobilosti ale neumožňuje průběžné a systematické upozorňování na udržitelné produkty, protože těchto produktů je v současnosti na belgickém trhu příliš málo. Blue Screen se proto bude objevovat příležitostně po dobu jednoho týdne.
Formát Blue Screen byl nasazen do vysílání v týdnu od 13. do 19. března 2023 a uvidíme, jaké přinese výsledky. Jde ale o pozitivní krok podporující ekologicky odpovědnou reklamu a zvyšující povědomí o otázkách udržitelnosti mezi diváky. RMB propagací udržitelných produktů a služeb ukazuje své odhodlání stát se motorem změny k odpovědnějšímu reklamnímu ekosystému. Nastavuje vysoký standard ekologicky odpovědné reklamy.
Více informací o iniciativě Blue Screen najdete zde.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 422: INICIATIVA RMB „BLUE SCREEN“ PRO EKOLOGICKY ODPOVĚDNOU REKLAMU