Egtabite se v tomto týdnu bude hlouběji zabývat velice zajímavým výzkumem, který provedla TV4, největší komerční televize ve Švédsku. Výzkum porovnával online kanál TV4 Play a lineární televizní kanál TV4 se sociálními platformami TikTok, Instagram, YouTube a Facebook a domácími zpravodajskými stránkami. Cílem studie bylo shromáždit důkazy a poznatky pro zlepšení nabídky TV4 a přizpůsobení komunikace s klienty a mediálními agenturami. Výzkum se zaměřil spíše na skutečné chování než na chování, o němž informují sami diváci.
Výzkum se prováděl jako studie v domácím prostředí s měřením sledovanosti za použití brýlí pro sledování pohybu očí a senzorů pro snímání elektrodermální reakce (EDR). Po ní následovaly hloubkové rozhovory pod vedením COG Research. Anders Eriksson, vedoucí B2B Insights v TV4, prezentoval výsledky výzkumu na březnové akci asociace Egta Market Intelligence Meeting. Zdůraznil význam pozornosti jako populárního slova v mediálním světě a nutnost rozumět diváckému zážitku při sledování obsahu na různých platformách. „Chtěli jsme svou nabídku opřít o důkazy a poznatky a upravit způsob, jak mluvíme s klienty a mediálními agenturami,“ uvedl.
Mnohem vyšší pozornost věnovaná reklamě a nižší úroveň přetížení
Studie nepřekvapivě zjistila, že reklamy doručované na lineárních a BVOD platformách soustavně dosahují 100% OTS (možnost vidět reklamu). Naopak sociální platformy mají významně nižší míru pozornosti kvůli jednoduchému přeskakování reklam a scrollování. Z hlediska skutečné pozornosti dopadly TV 4 Play a lineární platformy mnohem lépe než jiné mediální platformy. Na reklamy se během přestávek soustředí 73 % diváků TV 4 Play.
TV4 také zkoumala míru zaujetí pomocí EDR senzorů. Zjistilo se, že diváci při interakci s reklamou na sociálních médiích prožívají vyšší smyslové zatížení. To má negativní vliv na uchovávání v paměti. Ačkoli míra zaujetí v případě sociálních médií byla mezi 60-70 %, přetížení bylo mnohem vyšší než u TV4 Play a lineární televize. Celkově TV4 Play vyvolala pětkrát vyšší zaujetí reklamou za minutu než sociální platformy.
Rozhovory s diváky ukázaly zajímavý jev. Přestože zpočátku účastníci výzkumu popírali, že by věnovali pozornost reklamám, pamatovali si konkrétní reklamní segmenty, jednotlivé reklamy a některé dokonce zhlédnutí reklamy přimělo k akci. To dokládá dlouhodobý vliv televize a prémiového videoobsahu na budování značky. „Ukazuje se, že televizním reklamám věnujeme více pozornosti, než si myslíme. A pamatujeme si je více, než si uvědomujeme,“ řekl Anders Eriksson.
Dokonalejší diskuse s agenturami a klienty
TV4 sdílela zjištění studie s mediálními agenturami a hlavními klienty a prezentovala je na marketingových seminářích. Poznatky měly na straně prodeje dobrou odezvu, zejména proto, že je snadnější pochopit pozornost než například GRP.
Celkově výzkum TV4 srovnávající online kanál TV4 Play s dalšími oblíbenými online platformami osvětlil míru pozornost a zaujetí diváků na těchto platformách. Výsledky zdůrazňují výhody TV4 Play a lineárního obsahu pro získání divácké pozornosti a podporu většího zaujetí reklamou ve srovnání se sociálními platformami. TV4 tyto poznatky úspěšně využila pro interakci s mediálními agenturami, klienty a marketingovými odborníky.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
CHANNEL 4 UVÁDÍ ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
ITV UVEDLA DVĚ KREATIVNÍ REKLAMNÍ PŘESTÁVKY PRO ZVÝŠENÍ POVĚDOMÍ O SVĚTOVÉM DNI PŘÍSTUPNOSTI (GAAD)
23. 5. 2024U příležitosti Světového dne přístupnosti (GAAD) uvedla televize ITV dva kreativní reklamní bloky, jejichž cílem je zvýšit povědomí o přístupnosti a inkluzi. Tyto reklamní bloky se objevily na ITV1 a během denní talk show „This Morning“. Vzhledem k tomu, že ve Spojeném království žije 12 milionů dospělých lidí s hluchotou, ztrátou sluchu nebo tinnitem a… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
SVĚTOVÝ DEN PŘÍSTUPNOSTI: DŮLEŽITOST ZNAKOVÉHO JAZYKA A TITULKŮ V TELEVIZI
23. 5. 2024Na celém světě žije více než miliarda lidí se zdravotním postižením. Podle nejnovějších údajů Národního centra pro veřejné zdraví se počet lidí s diagnózou „hluchota“ v Bulharsku v roce 2022 blíží 3 000. Přestože byl teprve před třemi lety přijat zákon o znakovém jazyce, který oficiálně uznává bulharský znakový jazyk (BGSL) jako samostatný jazyk, země… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
FRANCOUZSKÉ ORGANIZACE SNPTV PŘEDSTAVILA NOVÝ VÝZKUM POZORNOSTI
18. 4. 2024SNPTV, profesní organizace zastupující mediální domy ve Francii, se vydala na cestu, jejímž cílem bylo odhalit v čem tkví tajemství pozornosti diváků ve stále se vyvíjejícím prostředí televizní a video reklamy. V době, která se vyznačuje nebývalou fragmentací mediální spotřeby, se pochopení pozornosti spotřebitelů stalo pro zadavatele reklamy klíčovým měřítkem. Na spotřebitele denně dopadá v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
DEGREE US: KAMPAŇ „NOT DONE YET/JEŠTĚ NENÍ HOTOVO“ S AD A OTEVŘENÝMI TITULKY
29. 3. 2024V USA žije více než 60 milionů lidí se zdravotním postižením, ale velká část služeb, produktů a zážitků stále tuto komunitu nebere na vědomí a nebývají navržené tak, aby reflektovaly její potřeby. To ale neplatí pro značku Degree, jejíž inkluzivní obaly i reklama reflektují rovnocenné podmínky i pro osoby se zdravotním postižením. Kreativa: Degree® se… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
INOVATIVNÍ NÁSTROJ PRO PROPOJENÍ HODNOT ZNAČKY, OBSAHU A PUBLIKA OD SPOLEČNOSTI RAI PUBBLICITÀ
22. 3. 2024Iniciativa společnosti Rai Pubblicità „Value Planning“, představená na MIM (Market Intelligence Meeting) v Madridu, má za cíl překlenout propast mezi hodnotami, které se odrážejí v mediálním obsahu, a vyvíjejícími se hodnotami vysílací společnosti. Jejich přístup představuje významný krok vpřed k pochopení toho, jak se hodnoty publika protínají s redakčním obsahem společnosti Rai. Iniciativa, vyvinutá ve… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
JAK NA EFEKTIVNÍ SPONZORING? SPONZORING NA CHANNEL 4 SALES JEDE BOMBY
21. 3. 2024V situaci, kdy bezpečnost a transparentnost značek jsou v mediálním průmyslu prvořadým problémem, společnost Channel 4 Sales nedávno představila výsledky své exkluzivní studie Sponsorship Rocks. Tato komplexní analýza poskytuje přesvědčivé poznatky pro značky, které se pohybují ve složitém světě reklamy. Na základě téměř 240 sponzoringů a 666 vln výzkumu zahrnujících více než 400 000 diváků… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
INOVATIVNÍ REKLAMNÍ KAMPAŇ CANAL+ BRAND SOLUTIONS PRO AUDI VYTVOŘILA NA OBRAZOVKÁCH POHÁDKOVOU ZIMNÍ ŘÍŠI
15. 2. 2024Kreativní oddělení Canal+ Brand Solutions nedávno představilo podmanivou reklamní kampaň pro nové Audi SQ8 Sportback e-tron a jeho technologii e-quattro. Kampaň je průkopnickým počinem, který v sobě spojuje technologie, kreativitu a automobilové inovace. Francouzský tým ve spolupráci se společnostmi Re-Mind PHD, Brand Content Fuse a Canal Brand Factory představil inovativní televizní kampaň prošpikovanou umělou inteligencí… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
SHOW MASKED SINGER PŘINESLA TVŮRČÍ SPOLUPRÁCI DPG MEDIA A JBC
15. 2. 2024Zatímco důraz je kladen primárně na obchodní partnerství a spolupráce, spojení sil při prezentaci kreativity může být poměrně náročné, ale stejně tak přínosné. Tak tomu bylo i v případě partnerství mezi DPG Media a belgickým módním řetězcem JBC. Společnostem se podařila úspěšná kampaň, která spojila věhlas soutěže The Masked Singer s uvedením exkluzivní kolekce oblečení.… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ