Egtabite se v tomto týdnu bude hlouběji zabývat velice zajímavým výzkumem, který provedla TV4, největší komerční televize ve Švédsku. Výzkum porovnával online kanál TV4 Play a lineární televizní kanál TV4 se sociálními platformami TikTok, Instagram, YouTube a Facebook a domácími zpravodajskými stránkami. Cílem studie bylo shromáždit důkazy a poznatky pro zlepšení nabídky TV4 a přizpůsobení komunikace s klienty a mediálními agenturami. Výzkum se zaměřil spíše na skutečné chování než na chování, o němž informují sami diváci.
Výzkum se prováděl jako studie v domácím prostředí s měřením sledovanosti za použití brýlí pro sledování pohybu očí a senzorů pro snímání elektrodermální reakce (EDR). Po ní následovaly hloubkové rozhovory pod vedením COG Research. Anders Eriksson, vedoucí B2B Insights v TV4, prezentoval výsledky výzkumu na březnové akci asociace Egta Market Intelligence Meeting. Zdůraznil význam pozornosti jako populárního slova v mediálním světě a nutnost rozumět diváckému zážitku při sledování obsahu na různých platformách. „Chtěli jsme svou nabídku opřít o důkazy a poznatky a upravit způsob, jak mluvíme s klienty a mediálními agenturami,“ uvedl.
Mnohem vyšší pozornost věnovaná reklamě a nižší úroveň přetížení
Studie nepřekvapivě zjistila, že reklamy doručované na lineárních a BVOD platformách soustavně dosahují 100% OTS (možnost vidět reklamu). Naopak sociální platformy mají významně nižší míru pozornosti kvůli jednoduchému přeskakování reklam a scrollování. Z hlediska skutečné pozornosti dopadly TV 4 Play a lineární platformy mnohem lépe než jiné mediální platformy. Na reklamy se během přestávek soustředí 73 % diváků TV 4 Play.
TV4 také zkoumala míru zaujetí pomocí EDR senzorů. Zjistilo se, že diváci při interakci s reklamou na sociálních médiích prožívají vyšší smyslové zatížení. To má negativní vliv na uchovávání v paměti. Ačkoli míra zaujetí v případě sociálních médií byla mezi 60-70 %, přetížení bylo mnohem vyšší než u TV4 Play a lineární televize. Celkově TV4 Play vyvolala pětkrát vyšší zaujetí reklamou za minutu než sociální platformy.
Rozhovory s diváky ukázaly zajímavý jev. Přestože zpočátku účastníci výzkumu popírali, že by věnovali pozornost reklamám, pamatovali si konkrétní reklamní segmenty, jednotlivé reklamy a některé dokonce zhlédnutí reklamy přimělo k akci. To dokládá dlouhodobý vliv televize a prémiového videoobsahu na budování značky. „Ukazuje se, že televizním reklamám věnujeme více pozornosti, než si myslíme. A pamatujeme si je více, než si uvědomujeme,“ řekl Anders Eriksson.
Dokonalejší diskuse s agenturami a klienty
TV4 sdílela zjištění studie s mediálními agenturami a hlavními klienty a prezentovala je na marketingových seminářích. Poznatky měly na straně prodeje dobrou odezvu, zejména proto, že je snadnější pochopit pozornost než například GRP.
Celkově výzkum TV4 srovnávající online kanál TV4 Play s dalšími oblíbenými online platformami osvětlil míru pozornost a zaujetí diváků na těchto platformách. Výsledky zdůrazňují výhody TV4 Play a lineárního obsahu pro získání divácké pozornosti a podporu většího zaujetí reklamou ve srovnání se sociálními platformami. TV4 tyto poznatky úspěšně využila pro interakci s mediálními agenturami, klienty a marketingovými odborníky.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 426: TV4 PLAY VS. SOCIÁLNÍ MÉDIA: MĚŘENÍ ZAUJETÍ A POZORNOSTI VĚNOVANÉ REKLAMĚ