Egtabite v tomto týdnu zkoumá kreativní kampaň, kterou přinesl irský vysílatel RTÉ v jedinečném obsahovém partnerství s mediální agenturou Mediacom a renomovaným maloobchodním řetězcem Boots. Cílem partnerství bylo vytvořit integrovanou obsahovou spolupráci, která by z Boots vybudovala prémiovou cílovou stanici pro značky kosmetických přípravků. Základem byla platforma televizního pořadu o kosmetice a líčení Glow Up Ireland.
Společnosti Boots v Irsku v důsledku pokračující eroze podílu na prémiové kosmetice hrozilo, že bude známější díky léčivým nápojům a náplastem. Pro zvýšení penetrace potřebovala přesvědčit novou generaci „vyznavačů kosmetiky“, že Boots je důvěryhodnou destinací pro všechny její zkrášlovací potřeby. V kategorii, která spoléhá na tradiční média, by na takový úkol pouze lineární televize nestačila. RTÉ vytvořila v souladu s digitální obsahovou strategií společnosti Boots jedinečné partnerství se zakázkovou nativní a digitální aktivací, vybudovanou na platformě televizní kosmetické show Glow Up Ireland.
Sponzorství a product placement v pořadu
Glow Up Ireland je zábavný soutěžní seriál. Deset nejlepších amatérských umělců v oblasti líčení v Irsku v něm dostává řadu úkolů, kde projeví své technické znalosti, dovednosti, umělecké kvality a představivost. Všichni mají za úkol vytvořit pomocí líčení úchvatné transformace a všechny se odehrávají ve speciálním studiu – Glow Up HQ. Jeden z desítky soutěžících je korunován jako příští make-upová hvězda Irska a vyhrává fantastickou příležitost rozvinout svou profesní kariéru.
Na základě informací od agentury Mediacom měla RTÉ za úkol navrhnout obsahové partnerství, které by pomohlo přilákat pozornost klíčového segmentu společnosti Boots, označovaného jako „vyznavači kosmetiky“. Základem řešení pro vznik partnerství bylo sponzorství vůbec první série pořadu Glow Up Ireland. Zahrnovalo reklamní předěly sponzorů a product placement v pořadu. Sponzoring (a představované produkty) podpořilo také rozšíření kampaně společnosti Boots na všechny digitální venkovní kanály, sociální sítě, reklamy na hlavních webových stránkách, vyhledávače a programatickou reklamu.
Nativní realizace udělaly své
RTÉ chtěla partnerství uvést do života nějakým hmatatelným, výmluvným způsobem. Vymyslela proto exkluzivní původní video sérii nabízející praktické rady, jak dosáhnout vzhledu, který se objevil v jednotlivých epizodách pořadu Glow Up Ireland díky umělkyni v oblasti líčení Aideen Kate. Aideen má 159 000 sledujících na Instagramu, a proto byla pro obsah jedinečným přínosem. Každý nativní kousek odrážel lineární vysílání a odpovídající nativní díl se zveřejňoval ráno po lineárním vysílání.
Nativních realizací bylo celkem osm a každá obsahovala osm na míru vytvořených video epizod. Aby RTÉ přiměla nativní složku k ještě většímu výkonu, zavedla funkci „klikni a kup“. Všechny produkty používané v nativním obsahu a videu bylo možné okamžitě koupit pomocí e-commerce centra „Glow-Up“ společnosti Boots v Irsku. Veškerá video aktiva vytvořená RTÉ se také přeformátovala a dodala společnosti Boots pro potřeby sociálních médií.
Skvělé kampaně přinášejí výsledky
Partnerství situaci kosmetických produktů v Boots vylepšilo díky inspirativnímu obsahu a optimalizované digitální cestě. Ta zvýšila prodeje a zároveň vylepšila pověst kosmetiky nabízené společností Boots:
Glow Up bylo zdrojem dramatického nárůstu výnosů o 40 % oproti roku 2020 a způsobilo 30% meziroční zvýšení objemu
90 % diváků vystavených vlivu kampaně považovalo partnerství za dokonalé spojení
Nedílnou součástí využití poptávky po nejnovějších produktech bylo vyhledávání – návratnost investic do reklamy na prémiové kosmetické produkty během kampaně Glow Up se zvýšila oproti roku 2020 o 54 % a oproti roku 2019 o ohromných 147 %.
Nativní obsah měl více než 82 000 zhlédnutí a doručeno bylo více než 14 milionů displejových impresí spojených značek
Jedinečná tvůrčí spolupráce – RTÉ vytvořila a uvedla sesterskou nativní sérii, která doplňovala televizní pořady a posilovala elektronický obchod
Klíčové je, že irští nakupující se dívají na Boots jinak a ve větší míře souhlasí s tvrzením, že u Boots najdou značky, které si chtějí koupit (73%)
Zde si můžete přečíst více o této i desítkách dalších kampaní v nejnovějších publikacích Egta ze série Creative Cases.
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 428: ZVÝŠENÍ PRODEJŮ SPOLEČNOSTI BOOTS DÍKY KRÁSE SKVĚLÉHO OBSAHU