Egtabite se tento týden zaměří na poutavou a úspěšnou reklamní kampaň realizovanou pro značku Homefire, výrobce bezdýmného uhlí, polen a palivového dřeva. Tento dodavatel je na britském trhu 30 let, ale v televizi nikdy reklamu neměl. Z hlediska spotřebitelů ve Velké Británii existoval čistě jako produkt v regálech a žádný branding se s ním nepojil. Následně se Homefire potýkal s tím, že má velkou fyzickou přítomnost, ale žádnou mentální dostupnost – potřeboval proto vytvořit identitu a emocionální propojení se značkou.
Po vytvoření nového balení a identity značky chtěl Homefire vybudovat masové povědomí, rozpoznatelnost produktu a nakonec posílit prodej. Je pochopitelné, že jako nová značka v televizi potřeboval minimalizovat výdaje a maximalizovat návratnost investice, aby vyzkoušel efektivitu televize pro obchodní cíle. Protože má dost specifické publikum, chtěl oslovit pouze potenciální kupující a minimalizovat plýtvání. Dokonalým partnerem pro vyzkoušení televize a dosažení marketingových cílů byl AdSmart od společnosti Sky.
Cílení na správné publikum zlepšilo ROI
S využitím poznatků a dat společnosti Sky bylo možné vytvořit pro Homefire pomocí přístupu AdSmart ideální divácký profil typu Mosaic odpovídající zákazníkům, u kterých se předpokládala odezva na televizní reklamu. AdSmart cílil na domácnosti a jednotlivce, kteří nejspíš budou mít kamna na dřevo nebo nejsou připojeni na elektrické vytápění. Díky Sky Analytics pak mohl Homefire provádět testování a v každé fázi AdSmart kampaně se poučit a ujistit se, že funguje. To znamenalo, že mohl velmi rychle rozšířit rozsah, protože obchodní činnost nadále rostla.
Kreativu s relativně malým rozpočtem dodala společnost Spark Media a zvolenou mediální agenturou byla CNS Media. Kampaň sestavil a upravil tým AdSmart from Sky Local & Development společnosti Sky Media.
Průběžné budování značky
Výsledky kampaně jsou pro podnik čím dál lepší. Homefire má televizní kampaně na AdSmart už čtyři roky a každý rok byla krátkodobá návratnost taková, že pokryla náklady na investici. Kampaň na AdSmart nejen přilákala nové zákazníky, ale také si je udržela tím, že oslovovala pouze domácnosti, které byly pro značku podstatné.
Homefire měl v počátcích kampaně ROI 4:1. Postupně se návratnost zvyšovala až na úctyhodných 10:1 za televizní kampaň v roce 2022. Klíčovým zdrojem výnosů pro Homefire jsou prodeje přímo zákazníkům z webové stránky. Od počátku cesty s AdSmart se hodnota webové stránky zvýšila z 200 tisíc liber na 10 milionů.
Další případy
O této kampani i desítkách dalších si můžete přečíst v nejnovějších publikacích Egta Creative Cases zde.
Zároveň vás zveme k návštěvě znalostního centra Egta Knowledge Hub – komplexního střediska pro spravované zdroje a obchodní poznatky, vytvořeného na míru pro mediální a reklamní profesionály. Platforma zahrnuje obsáhlou knihovnu případových studií, rozhovorů s odborníky, publikací a mnoho dalšího. Prozkoumejte Knowledge Hub a zažijte novou úroveň inspirace a přístupu k informacím!
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 431: JAK ZAŽEHNOUT OHEŇ ZNAČKY S ŘEŠENÍM ADSMART