Ve vysoce konkurenčním světě platforem videa na vyžádání (VOD) mohou úspěchu dosáhnout i vysílatelé na menších trzích. Egtabite se v tomto týdnu podívá, jak si švýcarská mediální společnost CH Media poradila s vývojem své streamovací platformy oneplus. Zásadní roli při tom sehrála rakouská vývojářská firma Lovely Systems, která byla ústředním dodavatelem služeb. CH Media upřednostnila zákaznickou zkušenost a flexibilitu, a proto byla schopná překonat obtíže, maximalizovat efektivitu a dosáhnout více než uspokojivých výsledků.
Okamžitě použitelné řešení pro splnění termínu: Falešně dobrý nápad aneb Jak fungovat v době kamenné
Společnost CH Media závodila s časem, aby dodržela náročné termíny. Neuzavřela totiž jedno, ale hned dvě partnerství – s reklamní agenturou a telekomunikačním operátorem. Zpočátku proto vsadila na okamžitě použitelná řešení, např. standardní klientské aplikace a cloudové služby. Brzy ale zjistila, že taková rychle dostupná řešení mají svá omezení. Potřeba flexibility a customizace ji přiměla k vytvoření vlastních klientů. Ačkoli takové rozhodnutí všechno zkomplikovalo, dlouhodobě se pro dosažení vize ukázalo jako zcela zásadní. A jaké bylo klíčové poučení? Nezavázat se k datu spuštění, pokud zavádíme něco velkého.
Distribuce jako jeden z klíčových faktorů úspěchu
CH Media si uvědomila význam efektivní distribuce, a proto zavedla cílenou strategii se stanovenými prioritami. S využitím Lovely Systems se podařilo vyvinout devět aplikací na třech kódových základnách. To CH Media umožnilo vyhovět různým platformám, včetně webu, Android phone, iPhone/iPad, AndroidTV, AppleTV, Tizen a třem telekomunikačním operátorům s různými technologiemi. I přes různé platformy zajistily konsistentní design a uživatelskou zkušenost na všech aplikacích a maximalizovaly zásah a zaujetí.
Odvážná rozhodnutí: Změna technologického balíčku po 12-24 měsících
CH Media uplatňuje kulturu inovace a přizpůsobivosti, a proto učinila odvážné rozhodnutí změnit technologický balíček po 12 měsících provozu. Společnost přešla od standardních klientů a cloudových řešení k flexibilnějšímu a agilnímu řešení. Díky progresivnímu budování vlastní backendové infrastruktury a služeb získala plnou kontrolu nad funkcemi platformy a rozšířila schopnost splnit měnící se zákaznické požadavky.
Tým zachoval komoditní služby jako DRM a doručování videa u standardizovaných služeb typu SaaS a přesunul obchodní logiku a vlastnosti do vlastních, na míru šitých služeb. To umožňuje mnohem pevnější propojování klientů s backendovými službami pomocí optimalizovaných graphQL API. Tím dochází ke sdílení dat mezi frontendovými (klient) a backendovými (server) komponenty a je zajištěna jejich hladká a optimalizovaná interakce
Poučení: Opětovná použitelnost, efektivita a flexibilita zajišťují maximální agilitu a optimalizaci nákladů
Na této cestě dostala společnost CH Media cenné lekce o opětovné využitelnosti, efektivitě a flexibilitě. Využitím sdílených knihoven u tří kódových základen dosáhla konzistentnosti a snížení nároků na vývoj. Zjistila, že customizace a rychlost byly pro úspěch zásadní a převážily počáteční výhody předem připravených řešení. Navzdory fungování s omezeným rozpočtem se společnosti podařilo optimalizovat náklady a dosáhnout maximální agility díky úzké spolupráci s vývojářskou společností Lovely Systems.
„Řekněme si jasně a upřímně, že toho ještě musíme na platformě mnoho zdokonalit, ale je to prospěšná a zajímavá cesta a jsme rádi, že jsme se na ni vydali. A také nás těší, že o tom můžeme informovat členy Egta,“ říká Paul Fournier, vedoucí pro obchodní rozvoj a digitální řešení CH Media.
Pohled na klíčové ukazatele výkonnosti
Vývoj 9 aplikací se 3 kódovými základnami přinesl jednotný vzhled a zkušenost na všech platformách.
Počet získaných předplatitelů dosáhl během jednoho roku šestimístného čísla (při celkové velikosti trhu představující nižší sedmicifernou hodnotu). To se podařilo díky cílené distribuční strategii se stanovenými prioritami.
Řízení technologického balíčku s rozpočtem 2x až 4x nižším než u end-to-end poskytovatelů, což poukazuje na flexibilitu a agilitu.
Úspěšný vývoj a spuštění specializované aplikace pro set-top-box telekomunikační společnosti na základě metrologické technologie během 7 měsíců, přestože je tato technologie velice složitá. Další možnosti sestavování balíčků a účtování se podařilo dokončit během dalších 4 měsíců. Projekt byl dokončen se středním šesticiferným rozpočtem. Využití nákladů bylo významně efektivnější než u nabídek od poskytovatelů end-to-end platforem a backendových služeb.
Vývoj dalších specializovaných aplikací pro Android TV-base set-top-boxy byl plynulejší. Na trh se dostaly během dvou měsíců.
„Působení na menším trhu s omezenými zdroji neznamená snížení kvality nebo kontroly,“ tvrdí Paul Fournier. „Příběh CH Media podle nás poukazuje na výhody na míru šitého přístupu. Využíváme zkušeností poskytovatelů služeb, s nimiž úzce spolupracujeme, a na první místo klademe přístup zaměřený na zákazníky. Prioritou je pro nás opětovné využití, efektivita a flexibilita. Díky nim dosáhla CH Media agility, optimalizace nákladů a vyšší předplatitelské základny, než očekávala.“
DALŠÍ PŘÍPADOVÉ STUDIE
JAK RAI PUBBLICITÀ, SHISEIDO A DOUGLAS VYUŽÍVAJÍ TELEVIZI KE VZDĚLÁVÁNÍ SPOTŘEBITELŮ
2. 12. 2024Cílem nejnovější iniciativy značky Shiseido a Douglas bylo vyvrátit falešné mýty o kráse a péči o pleť, které se často šíří na sociálních sítích a dezorientují spotřebitele. Obě značky nabídly konkrétní opatření, která mají spotřebitelům pomoci při informovaném výběru kosmetiky. Shiseido, japonská obří značka proslulá svým historickým know-how a inovacemi v oblasti péče o pleť… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
INOVACE ADRESNÉ TELEVIZE RTL GERMANY: DYNAMICKÉ KREATIVNÍ REKLAMY PRO MARKETING REWE GROUP
28. 11. 2024Kontext Cílem společnosti REWE bylo nahradit konvenční papírové brožury udržitelnějším způsobem komunikace s využitím digitálních prodejních kanálů při zachování výhod tradičních letáků. Zaměřila se na adresovatelnou televizi jako další prodejní kanál, který doplňuje stávající digitální řešení. Výzvou bylo přesné zobrazování reklamy na základě polohy a zobrazování digitálních letáků s místními nabídkami potenciálním zákazníkům REWE v… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
NOVOROČNÍ KAMPAŇ ESTRELLA A NETFLIX NA ATRESMEDIA
14. 11. 2024V rámci propagace nového seriálu Berlín společnosti Netflix se Estrella spojila se společností Atresmedia a společně připravily inovativní interaktivní kampaň během nejsledovanějšího televizního okamžiku ve Španělsku – silvestrovského odpočítávání. Cíle byly jasné: vytvořit vysoké povědomí o Berlíně, posílit image značky Estrella a zapůsobit kampaní, která se vymyká tradičním reklamním normám. Jedinečný přístup V rámci první´takové… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
ŘEŠENÍ GEN AI OD ITV POMÁHÁ ZPŘÍSTUPNIT REKLAMU V TV A POSÍLIT POSTAVENÍ MALÝCH PODNIKŮ
18. 10. 2024V září 2024 spustila ITV inovativní řešení, jehož cílem je zpřístupnit televizní reklamu malým a středním podnikům. Využitím síly generativní umělé inteligence (GenAI) rozšiřuje ITV své služby komerční kreativní produkce, aby odstranila domnělé překážky spojené s náklady na tvorbu televizních reklam. Tato inovace umožňuje značkám malých a středních podniků vytvářet velice kvalitní reklamy za zlomek… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
NOVÁ ÉRA SAMOOBSLUŽNÝCH REKLAMNÍCH ŘEŠENÍ: MEDIÁLNÍ MANAŽER TV4
17. 10. 2024V červnu 2024 uvedla TV4 na trh TV4 Media Manager, průlomový systém pro rezervaci reklamy, který má zjednodušit celý reklamní proces pro malé a střední podniky a malé agentury. Tato nová platforma konsoliduje různé reklamní příležitosti do jediného uživatelsky přívětivého rozhraní a umožňuje inzerentům plánovat, rezervovat a sledovat své kampaně s nebývalou flexibilitou. Umožněním cílené… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
ZMĚNY VE SPOTŘEBĚ MÉDIÍ, STANDARDY MĚŘENÍ, RŮST MULTIPLATFORMNÍCH MÉDIÍ A VZTAH S GLOBÁLNÍMI STREAMERY
20. 9. 2024Laurent Bliaut, zástupce generálního ředitele TF1 Publicité, nedávno nastoupil do funkce prezidenta egta, kde vystřídal Waltera Zinggla, generálního ředitele IP Austria, kterému tímto děkujeme za jeho obětavou práci. V rozhovoru s manažerem televizního výzkumu, Halli Oddssonem, se Laurent velkoryse podělil o své myšlenky a vize pro blízkou budoucnost a diskutoval o výzvách a příležitostech, kterým… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
NÁKUPY CHYTŘE A EKOLOGICKY: SPOLUPRÁCE IP OSTERREICH A GREEN SHOPPING DAYS
12. 9. 2024S tím, jak si spotřebitelé stále více uvědomují environmentální a sociální důsledky svých nákupů, jsou podniky stále více nuceny na tyto měnící se hodnoty reagovat. Společnosti si uvědomují, že přizpůsobení se zájmům jejich publika není jen trendem, ale zásadní strategií pro dlouhodobý úspěch. Aby vyšla vstříc rostoucí poptávce po udržitelných možnostech, navázala IP Österreich, dceřiná… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
VEDOUCÍ POSTAVENÍ V OBLASTI UDRŽITELNOSTI: AMBICE ITV V OBLASTI ZMĚNY KLIMATU
12. 9. 2024Přestože většina představitelů médií uznává, že klimatická krize je jednou z rozhodujících výzev naší doby, přijetí účinných opatření pro televizní společnosti často zůstává významnou překážkou. Jako proaktivní krok v odvětví mediálního průmyslu zveřejnila nedávno ITV svůj Plán přechodu na ochranu klimatu, který stanovuje nový standard environmentální odpovědnosti v médiích. ITV pracuje na dosažení svých čistých… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
BĚHEM OLYMPIJSKÝCH A PARALYMPIJSKÝCH HER NABÍZÍ FTP OTITULKOVÁNÍ REKLAM
18. 7. 2024Francouzská televize France TV Publicité posiluje svůj závazek k sociálnímu začlenění. Podle Světové zdravotnické organizace (WHO) trpí v širším evropském regionu určitým stupněm ztráty sluchu téměř 200 milionů lidí. Jedná se o zdravotní problém rozšířený na celém světě a Francie není výjimkou – vážnou ztrátou sluchu trpí téměř 10 % francouzské populace. Společnost FranceTV Publicité… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
CHANNEL 4 ZPŘÍSTUPŇUJE REKLAMY A SPONZORSTVÍ PRO PARALYMPIJSKÉ HRY V PAŘÍŽI 2024
18. 7. 2024Dosud nejpřístupnější hry Channel 4 oznámil, že všechny reklamy na jeho síti programů během paralympijských her v Paříži 2024 budou opatřeny titulky. Channel 4 se tak zavázal, že své zpravodajství z her učiní dosud nejpřístupnějším. Tento závazek navazuje na již dříve deklarovaný cíl zahrnout titulky do vysílání všech přímých přenosů z olympijských her. Reklamy s… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
SPOLEČNÉ ÚSILÍ DPG MEDIA A GAIA V BOJI PROTI PSÍM MNOŽÍRNÁM
20. 6. 2024Množírny štěňat, kde jsou psi chováni za účelem zisku a bez ohledu na jejich dobré životní podmínky, jsou stále problémem. Belgická nezisková organizace GAIA, která se zabývá právy zvířat, se rozhodla ve spolupráci s Integreate by DPG Media zahájit proti tomuto problému působivou mediální kampaň. Kampaň nejenže výrazně zvýšila povědomí o tomto problému, získala také… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU
KREATIVITA JAKO HNACÍ MOTOR: KAMPAŇ NA TIGUAN OD SPOLEČNOSTÍ VOLKSWAGEN A CANAL+ BRAND SOLUTIONS
20. 6. 2024Tygr + leguán = Tiguan Společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS a Volkswagen představily kreativní kampaň pro nový Tiguan s poutavou 3D animací, která je ukázkou kreativity a inovací. Na realizaci kampaně se podílela společnost Re-mind PHD, její kreativní oddělení Fuse, agentura DDB a kreativní společnost CANAL+ BRAND SOLUTIONS, CANAL BRAND Factory. Hlavním cílem bylo vytvořit poutavou… Pokračovat ve čtení EGTABITE 433: REALITA VÝVOJE A PROVOZOVÁNÍ ÚSPĚŠNÉ VOD PLATFORMY NA MALÉM TRHU